Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 2 | 1 |
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 1 |
És necessari que els estudiants hagin assimilat els continguts estudiats a l'Idioma I i a l'Idioma II.
La funció d’aquesta assignatura és, d’una banda, consolidar les competències lingüístiques bàsiques adquirides a l'Idioma I i al II de manera que els estudiants puguin començar a aplicar-les; i de l’altra, continuar aprofundint en el coneixement i la comprensió del gràfic, l’estructura morfològica, lèxica, semàntica, i sintàctica de la llengua japonesa (equivalent a A2.1). Per fer-ho, és important que els estudiants assimilin els continguts que han treballat a les assignatures anteriors (Idioma I i II), que es donaran per sabudes per tal de continuar l’aprenentatge als cursos següents del Grau (A2.1; A2.2; B1).
- Continuar aprofundint en el coneixement i la comprensió de l’estructura morfològica, lèxica, semàntica i sintàctica de la llengua japonesa.
- Conèixer diverses variacions de la llengua japonesa (llenguatge escrit/parlat; llenguatge masculí/femení).
- Aprofundir els coneixements lingüístics i culturals bàsics que són necessaris en diverses situacions de la vida quotidiana (descriure estats, demanar o donar explicació en detall, demanar consells o instrucció, donar excuses, etc).
- Ampliar el vocabulari en diverses àrees temàtiques.
- Comprendre instruccions/preguntes curtes i senzilles i ser capaç de respondre-hi emprant construccions o afirmacions senzilles.
- Expressar-se oralment en diverses situacions habituals de la vida quotidiana (expressar intencions, expressar suposició, expressar finalitat/propòsit etc.).
-Llegir textos de naturalesa didàctica curts i senzills, així com textos reals molt curts i senzills, com ara avisos, cartells, etc., per extreure’n la informació essencial. Llegir textos més complexos i extensos amb l’ajut d’un diccionari.
-Escriure textos curts en estil formal o informal explicant un determinat tema (ex. El meu dia a dia, la meva terra etc.) o descrivint coses (ex. Un personatge, un lloc etc.).
- S’aprendran uns 125 kanji nous.
Es treballarà a partir dels continguts gramaticals de Minna no nihongo II de la lliçó 26 a la 37.
Cada lliçó, en principi, s’organitza seguint els tres passos següents, de manera que els estudiants puguin desenvolupar progressivament la seva competència lingüística:
1. Introducció
2. Pràctiques
3. Desenvolupament
Activitats formatives
Les activitats formatives són de quatre tipus: (1) activitats dirigides; (2) activitats supervisades; (3) estudi autònom i (4) activitats d’avaluació (pel que fa a (4), vegeu l’apartat “AVALUACIÓ”)
Activitats dirigides:
S’explicaran els punts essencials del contingut de cada lliçó i es duran a terme exercicis de diferents tipus.
Activitats supervisades:
Les activitats supervisades inclouen les tasques que els estudiants realitzen fora de l’hora lectiva. Aquestes tasques s’hauran de lliurar al professorat puntualment a la data indicada. No s’acceptarà cap lliurament fora del termini establert.
Estudi autònom
Inclou preparació de matèria nova (llegir atentament la instrucció, buscar els significats de nou vocabulari etc.), exercicis, i repàs.
A més d’això, en aquesta assignatura, l’estudi de kanji també està inclòs en aquest espai d’activitat, tot i que ocasionalment, si escau, es dedicarà una estona per a alguns kanjis que demanen explicació addicional. Treballem a partir dels continguts del llibre Basic Kanji Book vol.2.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comprensió oral | 10 | 0,4 | 1, 3, 8, 10, 11 |
Exercicis de comunicació oral | 15 | 0,6 | 1, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 14, 15, 17, 19 |
Exercicis gramaticals orals/escrits | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 7, 12, 14, 15 |
Teoria (Introducció matèria nova) | 30 | 1,2 | 1, 4, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis d'expressió escrita | 20 | 0,8 | 1, 4, 12, 13, 16 |
Exercicis de comprensió lectora | 17 | 0,68 | 1, 2, 6, 7, 9, 10, 17, 18, 20 |
Exercicis de comprensió oral | 10 | 0,4 | 1, 3, 8, 10, 11 |
Exercicis gramaticals escrits | 15 | 0,6 | 1, 2, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 150 | 6 | 9 |
L'avaluació és continuada. Els estudiants han de proporcionar proves del seu progrés realitzant tasques i proves. Els terminis de les tasques s'indiquen en el calendari que es publicarà a l’aula Moodle.
Els objectius presentats abans s'assoliran i s'avaluaran de la manera següent:
- Exàmens* (gramàtica i vocabulari:15%*3 = 45%; kanji: 2,5%*6 = 15%): 60%
- Exercicis (escrits 20%; orals: 20%):40%
*Exàmens de gramàtica i vocabulari es realitzaran cada tres lliçons, mentre que els de kanji es realitzaran cada dues lliçons.
Altres consideracions
La informació sobre l'avaluació, el tipus d'activitat d'avaluació i el seu pes sobre l'assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l'assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l'acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d'avaluació s'acordarà entre el docent i l'estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s'hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificaciófinal prèvia a l'acta de l'assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de "no avaluable"
S'assignarà un "no avaluable" quan les evidències d'avaluació que hagi aportat l'estudiant equivalguin a un màxim d'una quarta part de la qualificació total de l'assignatura.
Irregularitats en les activitats d'avaluació
En cas d'irregularitat (plagi, còpia, suplantació d'identitat, etc.) en una activitat d'avaluació, la qualificació d'aquesta activitat d'avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d'avaluació, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
S'exclouen de la recuperació les activitats d'avaluació en què s'hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d'identitat). Es considera coma "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor coma propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis escrits | 20% | 0 | 0 | 1, 4, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 19, 20 |
Exercicis oral | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11, 14, 15, 17, 18, 19 |
Exàmens de Kanji | 15% (Diversos) | 3 | 0,12 | 2, 9 |
Exàmens de gramàtica i vocabulari | 45% (15% per test) | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 9, 12, 13 |
1.Llibre de text
Minna no nihongo shokyū II, 3A Network, Tòquio 2012.
Basic Kanji Book vol.2. Bonjinsha, Tòquio 2015.
2.Diccionaris
(1) Castellà-Japonès
(2) Japonès-Castellà
(3) Anglès-Japonès
(4) Japonès-Anglès
(5) Kanji
3.Llibres de consulta
4. Pàgines Web d’interès
(1) Diccionaris online
(2) Exercicis de gramàtica
(3) Exercicis vocabulari, conversa, gramàtica etc.
(4) Eines per a la comprensió lectora
No es farà servir cap programari informàtic específic.