Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 3 | 2 |
És necessari que als alumnes hagin assimilat els continguts estudiats fins a Idioma V: Japonès modern.
- Ser capaços d'aplicar els coneixements adquirits.
- Pel que fa al vocabulari après, no es tracta només de saber el seu significat, sinó també en quins contextos s'utilitza i com.
- Adquirir capacitat de comunicació cultural.
- Centrar-se en les quatre habilitats següents: llegir, escriure, parlar i escoltar.
Vocabulari
S'estudiarà el vocabulari del llibre de text Minna no nihongo chukyu I. Es faran servir els mots estudiats el semestre anterior. L'estudi no es limitarà a entendre el significat de la paraula, sinó que s'estendrà a com fer-la servir correctament segons on es fa servir, qui la fa servir i la relació entre els interlocutors. S'insistirà especialment en la diferenciació entre paraules homònimes i l'ús de sinònims. A classe, l'objectiu serà augmentar el vocabulari fent servir materials didàctics i exercicis.
Materials:
- Lliçó 6
Expressió oral y compressió oral: 行かせていただきたいんですが。
Expressió escrita y compressió escrita: メンタルトレーニング
- Lliçó 7
Compressió oral, expressió oral : 楽しみにしてます・遠慮させてください
Compressió escrita, expressió escrita : まんじゅう怖い
- Lliçó 8
Compressió oral, expressió oral : 迷子になっちゃんたんです
Compressió escrita, expressió escrita : 科学者ってどうみえる?
- Lliçó 9
Compressió oral, expressió oral :どこが違うんですか。
Compressió escrita, expressió escrita :カラオケ
- Lliçó 10
Compressió oral, expressió oral :そんなはずはありません
Compressió escrita, expressió escrita :記憶型と注意型
- Lliçó 11
Compressió oral, expressió oral :お勧めのところありませんか
Compressió escrita, expressió escrita :白川郷の黄金伝説
- Lliçó 12
Compressió oral, expressió oral :ご迷惑をかけてすみませんでした
Compressió escrita, expressió escrita :【座談会】日本で暮らす
- Es farà un examen de vocabulari en cada pas. En acabar la lliçó, hi haurà un examen global de la mateixa.
- Hi haurà una exposició, que es gravarà, analitzarà i el mateix alumne corregirà.
- També hi haurà dues redaccions, sobre temes relacionats amb els del llibre.
1. Dirigides
2. Supervisades
3. Autònomes
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comprensió escrita | 10 | 0,4 | |
Comprensió orals | 10,5 | 0,42 | |
Exercicis gramaticals | 10,5 | 0,42 | |
Exercicis gramaticals (escrit/oral) | 10,5 | 0,42 | |
Introducció de materials | 4 | 0,16 | |
Material audiovisual | 4 | 0,16 | |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures | 6,5 | 0,26 | |
Redaccions | 6 | 0,24 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 40,5 | 1,62 | 9, 20 |
Exercicis | 34,5 | 1,38 |
Les activitats d’avaluació, que representen 90 hores, consisteixen en els controls i el lliurament de tasques, i es comptaran per a la nota final.
Els objectius presentats abans s’assoliran i s’avaluaran mitjançant les activitats següents:
- Controls (gramàtica): 20%
- Control (vocabulari): 20%
- Expressió i comprensió escrita (redacció): 15%
- Exposició: 20%
- Analisi d'exposició: 10%
- Exercicis (gramàtica i vocabulari): 15%
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docentcomunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi d'exposició | 10% | 1,5 | 0,06 | 1, 5, 6, 14, 15, 16, 17 |
Control (gramàtica) | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 7, 10, 12, 16, 17 |
Control (vocabulari) | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 12 |
Exercicis (gramàtica i vocabulari) | 15% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 7 |
Exposició | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Expressió i comprensió escrita (redacció) | 15% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 19, 20 |
Bibliografia i enllaços web
Webs
Pàgina web del llibre de text:
Diccionaris electrònics
Pàgines per aprendre kanji:
Pàgines de recursos generals sobre llenguajaponesa:
Diccionari de kanji bàsic i d’ús comú a les assignatures de grau de japonès
Diccionari de kanji de consulta:
Diccionari japonès/espanyol d’ús comú a les assignatures de grau de japonès:
Diccionaris de gramàtica:
Diccionaris de llengua catalana:
Altres obres de consulta (llengua catalana):
Diccionaris de llengua castellana:
Altres obres de consulta (llengua castellana):
Recursos on-line:
Denshi jisho, diccionari online (japonès / kanji / bilingüe) http://jisho.org
Optimot, consultes lingüístiques http://www14.gencat.cat/llc/AppJava/index.jsp
Portal lingüístic de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals http://esadir.cat/
TERMCAT http://www.termcat.cat/
APTIC (Associació Professional de Traductors i Intèrprets de Catalunya) http://www.aptic.cat/
ASETRAD (Asociación Española de Traductores, Correctores e Intérpretes) http://www.asetrad.org/
No cal programari específic per a aquesta assignatura.