Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 1 |
En iniciar l'assignatura l'estudiant haurà de ser capaç de:
- Comprendre textos escrits amb una certa complexitat sobre temes personals i temes generals d'àmbits coneguts.
- Produir textos escrits sobre temes personals i temes generals d'àmbits coneguts.
- Comprendre textos orals senzills i clars sobre temes quotidians.
- Produir textos orals senzills sobre temes quotidians.
La funció d'aquesta assignatura és continuar el desenvolupament de les competències comunicatives de l'estudiant en Idioma Japonès així com la capacitat de traduir textos no especialitzats senzills en llengua estàndard de tipologia diversa.
En acabar l'assignatura l'estudiant haurà de ser capaç de:
- Comprendre textos escrits de tipologia diversa sobre temes generals d'àmbits coneguts.
- Produir textos escrits amb certa complexitat sobre temes personals i temes generals d'àmbits coneguts.
- Resoldre problemes de traducció de textos no especialitzats senzills en llengua estàndard de tipologia diversa (expositius, argumentatius, instructius).
Idioma
Comprendre textos escrits en japonès.
Traducció
La resolució de problemes de traducció de gèneres expositius no especialitzats, senzills i en llengua estàndard.
Us d'eines (tecnològiques i de documentació) per la traducció de textos no especialitzats senzills i en llengua estàndard.
Traducció
Aprenentatge basat en problemes: enfocament pedagògic en el qual els estudiants, amb la supervisió del professor, parteixen de problemes reals i aprenen a buscar la informació necessària per a comprendre el problema i obtenir solucions.
Estudi de casos: els estudiants analitzen situacions professionals presentades pel professor amb la finalitat de realitzar una conceptualització de l’experiència i una cerca de solucions eficaces.
Textos: Yomimono lliçons 11, 12 i 13 llibre de text: Oka, Mayumi et al. (2009). Tobira. Gateway to advanced Japaneses through content and multimedia. Tòquio: Kuroshio shuppan.
Altres textos.
Idioma
Llibre de text: Oka, Mayumi et al. (2009). Tobira. Gateway to advanced Japaneses learning through content and multimedia. Tòquio: Kuroshio shuppan.
En principi es farà la gramàtica i pràctica de la llengua de les lliçons 11 i 12.
Estudi gradual de vocabulari i kanji.
Redacció: durant el curs es farà una redacció. Els alumnes triaran el tema de la lliçó 11 i 12.
Exercicis de gramàtica: caldrà lliurar els exercicis de gramàtica de les dues lliçons.
S'inclourà la perspectiva de gènere.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats per dominar els principis metodològics que regeixen la comprensió d'un text | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 17, 19 |
Continguts del llibre | 6 | 0,24 | 1, 2, 6, 7, 10, 11, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització d'exercicis d'idioma | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 14, 15, 16, 18, 20 |
Redaccions | 3 | 0,12 | 1, 4, 12, 13, 21 |
Traduccions indviduals | 20,5 | 0,82 | 1, 2, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 17, 18, 19, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 21 |
Preparació de traduccions | 28 | 1,12 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 17, 19, 21 |
L'avaluació és avaluació continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació pera cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitatsen una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis gramaticals | 5% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 15, 16 |
Presentació | 19.5% | 7,8 | 0,31 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Prova de traducció | 19.5% | 7,8 | 0,31 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21 |
Prova de vocabulari | 6.5% | 2,6 | 0,1 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 17, 19, 21 |
Proves de contingut del llibre | 15% | 2 | 0,08 | 1, 2, 6, 7, 10, 11, 19 |
Proves de kanji | 10% | 4 | 0,16 | 1, 2, 6, 7, 9, 10, 11, 17, 19, 21 |
Redacció | 5% | 3 | 0,12 | 1, 4, 12, 13, 16, 21 |
Traduccions individuals | 19.5% | 7,8 | 0,31 | 1, 2, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 19, 21 |
Llibres de text
OKA, Mayumi and TSUTSUI, Michio. Tobira Getway to Advanced Japanese Learning Through Content and Multimedia. Toquio: Kuroshio, 2009.
OKA, Mayumi and TSUTSUI, Michio. Tobira Getway to Advanced Japanese Learning Through Content and Multimedia: 800 Basic kanji. Toquio: Kuroshio, 2010.
SATO, Naoko and SASAKI, Hitoko, Ryuugakusei no tame no kanji no kyoukasho Chuukyuu 700. Toquio: KokushoKankokai, 2008.
Diccionaris
HADAMITZKY, W.; SPAHN, M. Kanji & Kana: a Handbook of the Japanese Writing System. Toquio: Tuttle Language Library, 1997.
NELSON, A. N. The Modern Reader’s Japanese-English Character Dictionary. 2a ed. Toquio: Tuttle, 1974.
HALPERN, J. New Japanese-English character dictionary. Toquio: Kenkyusha, 1990.
SEICHI, M.; TSUTSUI, M.A. A Dictionary of Basic Japanese Grammar. Toquio: The Japan Times, 1995.
SEICHI, M.; TSUTSUI, M.A. A Dictionary of Intermediate Japanese Grammar. Toquio: The Japan Times, 1995.
MIYAGI, N.; CONTRERAS, E. Diccionario japonés-español. Toquio: Hakusuisha, 1979.
ENCICLOPÈDIA CATALANA. Diccionari de la llengua catalana. 4a. Ed. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1998.
ALCOVER, Antoni; MOLL, Francesc de B. Diccionari català-valencià-balear. Palma de Mallorca: Moll, 1988.
COROMINES, Joan. Diccionari etimològic i complementari de la llengua catalana. Barcelona: Curial, 1980.
CASARES, J. Diccionario ideológico de la lengua española. Barcelona: Gili, 1999.
MOLINER, María. Diccionario de uso del español. Madrid: Gredos, 2 vol., 2ª ed., 1998.
R.A.E. Diccionario de la lengua española. 21ª ed., 2 vol., Madrid: Espasa-Calpe, 1999.
Recursos on-line
http://www.kotoba.ne.jp
http://www.traduccionexpress.com/diccionario_japones-espanol.html
OPTIMOT: http://www14.gencat.cat/llc/AppJava/index.jsp
APTIC (Associació Professional de Traductors i Intèrprets de Catalunya) http://apticblog.wordpress.com/enllacos/
ASETRAD (Asociación Española de Traductores, Correctores e Intérpretes) http://www.asetrad.org/
FUNDÉU BBVA. Buscador urgente de dudas. http://www.fundeu.es/
No es fa servir programari