Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 2 |
No hi ha cap prerequisit per matricular-se d'aquesta assignatura, per bé que és necessari que l'alumne hagi assimilat els continguts d'Idioma modern: coreà I per seguir el ritme de les classes i acabar-les amb èxit.
La funció d'aquesta assignatura és ampliar el coneixement d'aspectes bàsics de l'estructura fonètica, morfològica, lèxica, sintàctica, semàntica i pragmàtica de la llengua coreana, i desenvolupar les destreses comunicatives de l'estudiant en àmbits de la vida quotidiana. En acabar l'assignatura l'estudiant haurà de ser capaç de:
• Comprendre informació de textos escrits curts i senzills sobre temes relatius a l'entorn concret i immediat. (MCRE-A1.2.)
• Produir textos escrits molt curts i senzills sobre temes relatius a l'entorn concret i immediat. (MCRE-A1.2.)
• Reconèixer el sistema fonològic i lèxic bàsic i comprendre expressions orals bàsiques relatives a l'entorn concret i immediat. (MCRE-FTI A1.2.)
• Utilitzar el sistema fonològic i lèxic i produir expressions orals bàsiques relatives a l'entorn concret i immediat. (MCRE-FTI A1.2.)
Aprofundir el coneixement i la comprensió de l'estructura fonètica, morfològica, lèxica i semàntica del coreà. Introduir aspectes pragmàtics i situacionals de la llengua.
1. Continguts lingüístics
- Palatalització i alteracions fonosintàctiques
- Conjuncions copulativa i adversativa.
- Negació imperativa i expressions de causa.
- Terminació verbal de reafirmació.
- Partícules; honorífica, possessiva, locatives, temporals, i instrumentals.
- Conjuncions condicional, final i causal.
- Temps verbals; pretèrit imperfecte i futur.
- Perífrasis verbals; durativa, d’obligació, d’intenció i d'imminència
- Expressions de comparació i de temps.
2. Continguts comunicatius
- Saludar formalment i informalment
- Parlar de les seves aficions i preferències.
- Explicar la vida quotidiana (el menjar, transport públic, etc.)
- Saber demanar i donar informacions sobre direccions
- Parlar per telèfon
- La família
- Presentar la terra natal i els costums
- Parlar de viatges i de la salut
- Organitzar festes d’aniversaris
- Parlar de l’ànim, els sentiments i del futur
La classe s'articularà al voltant del llibre de text. L'èmfasi principal es posa en la presentació i explicació de continguts i en la pràctica de les destreses comunicatives. Les tasques supervisades que es poden fer individualment exigeixen una inversió de temps més gran.
S'espera que els alumnes no només adquireixin un domini mecànic o memorístic dels continguts lingüístics, sinó que també siguin capaços d'utilitzar-los a l'hora de comunicar-se efectivament. Es valorarà el desenvolupament d'una actitud positiva en l'àmbit comunicatiu que permeti aprofitar al màxim els coneixements que es tenen per expressar-se o intentar entendre textos orals i escrits en coreà.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats d'expressió oral i escrita | 30 | 1,2 | 1, 4, 5, 6, 9, 12, 13, 14, 15, 17, 19, 20 |
Activitats de comprensió oral i escrita | 30 | 1,2 | 1, 2, 7, 8, 17, 20 |
Carpeta docent | 23 | 0,92 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 12, 14, 16, 17, 19, 20 |
Resolució d'exercicis | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 14, 16 |
Ús de material audiovisual | 12 | 0,48 | 1, 3, 5, 6, 8, 10, 14, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'expressió oral i escrita | 20 | 0,8 | 1, 4, 6, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Activitats de comprensió oral i escrita | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 16, 17, 19, 20 |
Resolució d'exercicis | 18 | 0,72 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 12, 13, 16, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Carpeta docent | 28 | 1,12 | 1, 2, 4, 6, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 20 |
Preparació de proves orals i escrites | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19 |
Realització d'activitats d'expressió escrita | 34 | 1,36 | 1, 2, 4, 7, 9, 10, 12, 13, 16, 19, 20 |
Realització d'activitats d'expressió oral | 34 | 1,36 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 14, 15, 16, 17, 20 |
L'avaluació continuada.
Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis de les activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe, segons el calendari de l’assignatura.
- Proves orals i escrites
Al llarg del curs es realitzaran tres proves. S'hi avaluaran diferents competències (coneixements gramaticals i lèxics, producció escrita i oral) i cada prova constituirà un 25% de la nota final.
- Carpeta docent
Lliurament de treballs o tasques proposades pel professor, que inclouran exercicis de vocabulari i gramàtica. Aquesta part representarà un 25% de la nota final.
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants,si noes pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'avaluació de coneixements gramaticals | 25% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Activitats d'avaluació de coneixements lèxics | 25% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 15, 16, 17, 19, 20 |
Activitats d'avaluació de producció escrita i oral | 25% | 4 | 0,16 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Carpeta docent | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 6, 9, 10, 12, 13, 16, 18, 19, 20 |
1. Llibres de text
A. New Yonsei Korean - Vocabulary and Grammar 1-2 (Audios MP3), 2018, Editorial: Yonsei University Press.
(Llibreria especialitzada: http://www.aprendecoreanohoy.com)
2. Llibres de referència
1) Ahn, J-M. (ed.) (2016), Uso de la gramática coreana-nivel inicial, Darakwon, Seoul, Korea.
2) Bae, Ju-che (2003), La pronunciación del coreano (Hangukôei balem), Samgyung Publishers, Seoul, Korea. (Biblioteca UAB)
3) Byon, Sangpil Andrew (2017), Modern Korean Grammar-A practical guide, Routledge, London & New York.
4) Min, J-Young, Ahn, J-Myung (2011), Korean Grammar in Use (intermediate), Darakwon, Seoul, Korea.
5) The National institute of the Korean language (2005), Korean Grammar for Foreigners 1, Communication Books, Seoul, Korea. (Biblioteca UAB)
6) Yeon, Jaehoon & Lucien Brown (2011), Korean: A Comprehensive Grammar, Routledge, London and New York.
3. Diccionaris
- Diccionario Didáctico Coreano-Español del Instituto Nacional de la Lengua Coreana https://krdict.korean.go.kr/spa
- Korean-Chinese-Japanese-English dictionary https://dict.naver.com/
No es necessari un programari especial per a aquesta assignatura.