Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 1 |
Nivell d'anglès com a lector de textos acadèmics.
Al finalitzar l’assignatura, l’alumne serà capaç de:
- Identificar les característiques essencials de les tradicions de negocis més importants de la regió (japonesa, coreana, xinesa).
- Analitzar com els factors de l'entorn, com el gènere, la religió, la diversitat ètnica, les cultures laborals, afecten els processos de gestió empresarial d'Àsia i comparar com aquests varien entre els diferents països en comparació amb el model occidental.
- Comprendre com afecten la globalització, el lliure comerç i la inversió en aquestes tradicions.
- Respondre amb el grau apropiat de sensibilitat a aquestes tradicions, sota el punt de vista occidental.
Introducció: Presentació del programa i bibliografia.
Tema 1: Visió general. Entorn i mercats. Estils de gestió a l’Àsia Oriental.
Tema 2: El model de negoci japonès: dels zaibatsu als keiretsu
Tema 3: El model de negoci coreà: l’estructura dels chaebol
Tema 4: Característiques dels grups empresarials japonesos i coreans.
Tema 5: El model de negoci dels xinesos d’ultramar: el sistema de negoci familiar.
Tema 6: Transició empresarial a Xina cap al sistema de lliure mercat.
Tema 7: El model “Made in China” i els sistemes d’inversió empresarial.
Tema 8: Entendre els protocols de negociació xinès i japonès.
Tema 9: Noves tendències de gestió, canvis als keiretsu, chaebols i negoci familiar xinès.
Nota: El temari s’anirà adaptant a les necessitats acadèmiques del curs.
Activitats d’aprenentatge
1. Dirigides:
- Exposició del professor/a dels temes generals.
- Resolució d’exercicis teòrics -pràctics amb els estudiants, en grup o individualment.
- Debats entre estudiants sobre el tema exposat i prèviament llegit o explicat.
- Examen final i proves orals de presentació de un tema de la matèria.
2. Supervisades:
- Exercicis per casa, lectures obligatòries
3. Autònomes:
- Activitats recomanades, lectures tècniques o no.
- Individuals: treballs individuals escrits.
- En grup: treballs en grup sobre temes de la matèria.
- Oral: exposicions, debats.
- Escrita: Resum de les classes, comentari sobre texts, articles, llibres.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 25 | 1 | 5, 10, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs | 25 | 1 | 1, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectures | 100 | 4 | 2, 4, 6, 9, 10, 14 |
L'avaluació és avaluació continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
La nota final es el resultat de la següent ponderació:
- 30% la nota de pràctiques, presentació de dues ressenyes / comentaris sobre les lectures proposades a classe.
- 20% la nota de la presentació i lliurament d'un treball.
- 25% la nota del primer exàmen parcial.
- 25% la nota del segon exàmen parcial.
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació i lliurament d'un treball | 20% | 0 | 0 | 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 16 |
Primer examen | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Pràctiques, presentació comentaris articles | 30% | 0 | 0 | 4, 5, 7, 14, 15 |
Segon examen | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Chen, Min. Asian Management Systems: Chinese, Japanese and Korean Styles of Business. Andover: South Western Cengage Learning, 2011.
Cubeiro Rodríguez, Dídac, Vender En Asia Oriental: Un Reto Para La Pequeña Y Mediana Empresa. Barcelona: Editorial UOC, 2016. Accessible online biblioteca UAB: https://ebookcentral-proquest-com.are.uab.cat/lib/uab/detail.action?docID=4776242
Haghirian, Parissa. Case Studies in Asian Management. Singapore: World Scientific Publishing Co. Pte Ltd, 2014, Accessible online biblioteca UAB: https://ebookcentral-proquest-com.are.uab.cat/lib/uab/detail.action?docID=1561267
Nayyar, Deepak. Resurgent Asia: Diversity in Development. , 2019. Accessible online biblioteca UAB: https://oxford-universitypressscholarship-com.are.uab.cat/view/10.1093/oso/9780198849513.001.0001/oso-9780198849513
Ries, Al, Jack Trout, Posicionamiento. Madrid: McGraw-Hill, 2000
Ries, Al, Jack Trout, Marketing De Guerra. Madrid: McGraw-Hill, 2000.
Tselichtchev, Ivan, and Philippe Debroux. Asia's Turning Point: An Introduction to Asia's Dynamic Economies at the Dawn of the New Century. Singapore: J. Wiley & Sons Asia, 2013. Accessible online biblioteca UAB: https://onlinelibrary-wiley-com.are.uab.cat/doi/book/10.1002/9781119199748
Warner, Malcolm. Managing Across Diverse Cultures in East Asia: Issues and Challenges in a Changing Globalized World. New York: Routledge, 2013. Accessible online biblioteca UAB:https://ebookcentral-proquest-com.are.uab.cat/lib/uab/detail.action?docID=1092761
Cap