Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 2 |
Per a fer un seguiment adient de l'assignatura cal haver cursat "Introducció a les Ciències Polítiques i Relacions Internacionals", "Política de l'Àsia Oriental" i "Relacions internacionals de l'Àsia Oriental" i haver assimilat els conceptes propis de la Ciència Política i de la disciplina de les Relacions Internacionals. Es recomana revisar els continguts teòrics i metodològics apresos en aquestes assignatures.
L'objectiu d'aquesta assignatura és aprofundir en línies temàtiques i/o debats que incideixen de forma notable en la realitat política, domèstica i internacional de l'Àsia Oriental. Mitjançant l'aproximació pròpia de les Ciències Polítiques i de les Relacions Internacionals, en aquest curs aprendrem a analitzar i pensar críticament sobre aquesta realitat.
L'assignatura s’estructura a partir de diversos estudis de cas sobre la política i les relacions internacionals de l’Àsia Oriental. Els temes versaran sobre la política interior i exterior del Japó, la Xina i Corea del Sud, presetant especial atenció als casos específics relacionats amb la diplomàcia pública, el hard power i el soft power, la marca país, i la presència a la comunitat internacional d'aquests països, entre d'altres.
Els diferents estudis de cas es tractaran a partir de lectures recomanades i el debat sobre aquestes. L'equip docent indicarà quines seran les línies teòriques i metodològiques per aprofundir en la comprensió concreta de cada estudi de cas. S'espera que l'alumnat tingui una implicació genuïnament participativa.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Participació en les discussions sobre els temes plantejats | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 12, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentacions | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 5, 7, 11, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Comentari crític de les lectures | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 14, 15, 16, 17 |
Realització de les lectures | 30 | 1,2 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 15, 16, 17 |
L'avaluació és avaluació continuada. Les/Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
L'avaluació inclou tres tipus d'activitats:
- Durant el curs es plantejarà un exercici escrit que consistirà a respondre de forma breu a diverses preguntes concretes relacionades amb els casos tractats. Aquest exercici computarà el 30% de la nota final de l'assignatura.
- La/L'estudiant redactarà un treball acadèmic que servirà per familiaritzar-se amb la investigació acadèmica en l'àmbit universitari. El treball computarà el 40% de la nota final de l’assignatura.
- Cada estudiant farà una presentació acadèmica en grup en què s'introduiran els aspectes més rellevants del cas que s’estigui tractant. La presentació computarà un 30% de la nota final de l’assignatura.
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professor responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços)o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
La/L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc). Es considera coma"còpia" un treballque reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en format digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici escrit de respostes curtes | 30% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Presentació en grup | 30% | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Treball escrit individual | 40% | 25 | 1 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Manuals i obres de consulta
-Acharya, Amitav & Buzan, Barry (Eds.). Non-Western International Relations Theory. Perspectives on and Beyond Asia. New York, London: Routledge, 2010.
-Breslin, S. (2010). Handbook of China's international relations. London: Routledge.
-Connors, M. K., Davison, R., & Dosch, J. (2018). The New Global Politics of the Asia-Pacific. London: Routledge.
-Cull, N. J. (2019). Public Diplomacy: Foundations for Global Engagement in the Digital Age. Cambridge: Polity Press.
-Kotler, P. (1998). El marketing de las naciones. Barcelona: Paidos.
-Melgar, L. (2010). Diplomacia pública: la gestión de la imagen-país. El modelo español, Madrid: MAEC.
-Noya, J (2004). La imagen de España en Japón. Madrid: Instituto Cervantes, ICEX, SEEI, Real Instituto Elcano.
-Noya, J (2013). Visiones del exterior: la imagen de España en el mundo. Madrid: Tecnos.
-Nye, J. S. (2012). The Future of Power. New York: Public Affairs.
-Nye, J. S. (2005). Soft Power: The Means To Success In World Politics. New York: Public Affairs.
No es farà ús de programari específic.