Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 | 2 |
Per realitzar aquesta assignatura és aconsellable haver superat tots els crèdits del primer, segon i tercer cursos del grau. És necessari tenir un nivell adequat de comprensió oral i lectora en anglès per poder fer un bon seguiment de les lectures i les produccions audiovisuals que es treballaran al llarg del curs.
L’objectiu de l’assignatura és estudiar en profunditat temes actuals per desenvolupar-los a través de cada mòdul, relatius a la societat xinesa i japonesa, que seran impartits per diferents docents. Cada mòdul plantejarà aproximacions crítiques a diversos fenòmens socioculturals a partir de les metodologies pròpies de l’anàlisi social, amb perspectiva de gènere, ètica i cultural.
L’assignatura abordarà temes i casos d’estudi apropiats per a conèixer la contemporaneïtat de les societats xinesa, japonesa, i coreana que seran treballats en mòduls impartits per diferents docents. Per això, es plantejaran aproximacions crítiques a diversos fenòmens socials a partir de metodologies pròpies de l’anàlisi sociològic i cultural. Els continguts específics s'indicaran al programa de cada mòdul.
Cada mòdul s'estructura en classes teòric-pràctiques que requeriran la participació activa de l' estudiantat. La utilització del campus virtual serà l'espai comú per intercanviar informacions relatives a l'assignatura (avisos, notícies, materials i recursos complementaris, lectures, etc.).
La metodologia específica del curs es vincula especialment a: la lectura de textos i d'altres recursos docents; potenciació del treball cooperatiu a l'aula, incloent-hi anàlisis dels diversos recursos docents que s'emprin (textos, audiovisuals, imatges, etc.) amb discussions guiades; estudi de casos; fomentar la reflexió del procés autònom d'aprenentatge; utilització de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 50 | 2 | 2, 3, 4, 6, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentacions a classe i tutories | 17,5 | 0,7 | 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs escrits, estudiar, llegir textos | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12 |
L'avaluació és avaluació continuada. L' estudiantat han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
Els estudiants hauran de:
1. Realitzar presentacions a classe i participar en els debats sobre casos pràctics, presentant les seves pròpies contribucions.
2. Co-avaluar les presentacions de les companyes i companys segons un seguit de criteris donats.
3. Treballs acadèmics escrits per demostrar l'adquisició dels coneixements adquirits a cada mòdul.
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cases podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no espot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treballs escrits | 50% (diverses activitats) | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Co-avaluació | 10% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 12 |
Exposicions a classe i/o debats | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
La bibliografia obligatòria i complementària s’especificarà al programa de cada mòdul.
No es farà ús de programari específic.