Logo UAB
2022/2023

Temes Avançats de Societat Contemporània de l'Àsia Oriental

Codi: 101524 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2500244 Estudis d'Àsia Oriental OT 4 2

Professor/a de contacte

Nom:
Manuel Pavon Belizon
Correu electrònic:
manuel.pavon@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
No
Grup íntegre en espanyol:
No

Equip docent

Tomás Grau Grau De Pablos
Manuel Pavon Belizon
Oscar García Aranda

Prerequisits

Per realitzar aquesta assignatura és aconsellable haver superat tots els crèdits del primer, segon i tercer cursos del grau. És necessari tenir un nivell adequat de comprensió oral i lectora en anglès per poder fer un bon seguiment de les lectures i les produccions audiovisuals que es treballaran al llarg del curs.

Objectius

L’objectiu de l’assignatura és estudiar en profunditat temes actuals per desenvolupar-los a través de cada mòdul, relatius a la societat xinesa i  japonesa, que seran impartits per diferents docents. Cada mòdul plantejarà aproximacions crítiques a diversos fenòmens socioculturals a partir de les metodologies pròpies de l’anàlisi social, amb perspectiva de gènere, ètica i cultural.

Competències

  • Comparar i valorar críticament els diferents entorns socials en l'àmbit de l'Àsia oriental.
  • Conèixer i comprendre les característiques de la societat i dels processos socials d'Àsia Oriental.
  • Conèixer i utilitzar els recursos de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per recopilar, elaborar, analitzar i presentar informació en relació amb els estudis de l'Àsia oriental.
  • Conèixer la història, els valors, les creences i les ideologies de l'Àsia oriental per comprendre i valorar críticament temes socials, fenòmens i processos relacionats amb la regió.
  • Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Dissenyar i gestionar projectes.
  • Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
  • Treballar en grups interdisciplinaris i interculturals.
  • Vetllar per la qualitat del propi treball.

Resultats d'aprenentatge

  1. Avaluar els resultats obtinguts en el procés de cerca de la informació per documentar-se i actualitzar els coneixements de ciències polítiques, economia i sociologia.
  2. Comparar i valorar críticament els diferents entorns socials en l'àmbit de l'Àsia oriental.
  3. Conèixer i comprendre les característiques de la societat i dels processos socials d'Àsia Oriental.
  4. Conèixer la història, els valors, les creences i les ideologies de l'Àsia oriental per comprendre i valorar críticament temes socials, fenòmens i processos relacionats amb la regió.
  5. Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
  6. Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  7. Dissenyar i gestionar projectes.
  8. Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
  9. Treballar en grups interdisciplinaris i interculturals.
  10. Utilitzar eines diferents per a fins específics en el camp de les ciències polítiques, l'economia i la sociologia.
  11. Utilitzar la terminologia específica de ciències polítiques, economia i sociologia.
  12. Vetllar per la qualitat del propi treball.

Continguts

L’assignatura abordarà temes i casos d’estudi apropiats per a conèixer la contemporaneïtat de les societats xinesa, japonesa, i coreana que seran treballats en mòduls impartits per diferents docents. Per això, es plantejaran aproximacions crítiques a diversos fenòmens socials a partir de metodologies pròpies de l’anàlisi sociològic i cultural. Els continguts específics s'indicaran al programa de cada mòdul.

Metodologia

Cada mòdul s'estructura en classes teòric-pràctiques que requeriran la participació activa de l' estudiantat. La utilització del campus virtual serà l'espai comú per intercanviar informacions relatives a l'assignatura (avisos, notícies, materials i recursos complementaris, lectures, etc.). 

La metodologia específica del curs es vincula especialment a: la lectura de textos i d'altres recursos docents; potenciació del treball cooperatiu a l'aula, incloent-hi anàlisis dels diversos recursos docents que s'emprin (textos, audiovisuals, imatges, etc.) amb discussions guiades; estudi de casos; fomentar la reflexió del procés autònom d'aprenentatge; utilització de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC).

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 50 2 2, 3, 4, 6, 10, 11
Tipus: Supervisades      
Presentacions a classe i tutories 17,5 0,7 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12
Tipus: Autònomes      
Treballs escrits, estudiar, llegir textos 75 3 1, 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12

Avaluació

L'avaluació és avaluació continuada. L' estudiantat han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari el primer dia de classe. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura. 

Els estudiants hauran de: 

1. Realitzar presentacions a classe i participar en els debats sobre casos pràctics, presentant les seves pròpies contribucions.

2. Co-avaluar les presentacions de les companyes i companys segons un seguit de criteris donats.

3. Treballs acadèmics escrits per demostrar l'adquisició dels coneixements adquirits a cada mòdul. 

Altres consideracions 

La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.  

Revisió  

En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.  

Recuperació  

Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. 

L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cases podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota. 

En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.  

Consideració de “no avaluable”  

S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.  

Irregularitats en les activitats d’avaluació  

En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. 

S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dos estudiants, si no espot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós. 

Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Treballs escrits 50% (diverses activitats) 3,5 0,14 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Co-avaluació 10% 1 0,04 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 12
Exposicions a classe i/o debats 40% 3 0,12 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Bibliografia

La bibliografia obligatòria i complementària s’especificarà al programa de cada mòdul.

Programari

No es farà ús de programari específic.