Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | FB | 1 | 1 |
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 | 1 |
No existeixen prerequisits.
La funció d’aquesta assignatura es iniciar el desenvolupament de les competències comunicatives bàsiques de l’estudiant en Idioma C per preparar-lo per a la traducció directa.
En acabar l’assignatura l’estudiant haurà de ser capaç de:
Continguts comunicatius: - saludar-se i acomiadar-se / presentar-se - preguntar per la nacionalitat o lloc d’origen - demanar i respondre la professió - identificar persones i objectes - demanar l’hora i dir-la - expressar la durada d’una activitat - expressar dolor i demanar ajuda - interessar-se per l’estat de salut - fixar una hora / trobada amb una persona - narrar situacions - narrar una història
Continguts gramaticals: - l'alfabet: vocals i consonants - fonètica i ortografia (correspondència grafia-so) - ús dels principals signes de puntuació - nom + verb: oracions enunciatives, interrogatives, imperatives - verbs: present de l’indicatiu - cas: nominatiu (el concepte de la declinació) - gènere: masc. fem. i neutre - l'article (determinat, indeterminat, “kein”) - nombre: singular, plural - interrogació: persones i coses - cas: acusatiu - verbs amb prefix separable / verbs amb prefix inseparable - verbs: “Präteritum” (verbs regulars i irregulars) - expressions de temps: preposicions i adverbis - números ordinals - verbs modals - verbs: pretèrit perfet (verbs regulars i irregulars)
Continguts lèxics: - fórmules de salutació i comiat - les nacionalitats - les professions - les hores / els dies de la setmana / els mesos / les estacions de l’any - el cos humà - l'alimentació - els transports - els números cardinals i ordinals
Continguts socioculturals: - diferents etapes del dia - du / Sie - països de parla alemanya - “Länder” (capitals, ciutats importants, rius) - hobbys i temps lliure - el dia a dia: amb la família, a la universitat, a la ciutat, etc. |
Es tracta d’una metodologia activa basada en un conjunt de tècniques i accions per dirigir l’aprenentatge dels estudiants: - Realització de tasques que s’articulen per a obtenir resultats d’aprenentatge específics. - Tècniques d’aprenentatge cooperatiu que fomenten que l’estudiant construeixi els coneixements socialment, en grups petits. - Resolució d’exercicis de temes específics. - Presentació de treballs individuals o de grup. - Exposició de continguts presentats i explicats pel professor. |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 12 | 0,48 | 3, 4, 5, 7 |
Realització d'activitats de comprensió lectora | 17 | 0,68 | 3, 5, 9 |
Realització d'activitats de comprensió oral | 5 | 0,2 | 2, 6, 10 |
Realització d'activitats de producció escrita | 15 | 0,6 | 4, 7 |
Realització d'activitats de producció oral | 4 | 0,16 | 1, 8 |
Resolució d'exercicis de gramàtica i de vocabulari | 26 | 1,04 | 4, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de problemes | 5 | 0,2 | |
Supervisió i revisió d'activitats orals i escrites | 6 | 0,24 | 1, 4, 7 |
Supervisió i revisió d'exercicis | 8 | 0,32 | 3, 4 |
Tutories programades | 4 | 0,16 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació d'activitats de comprensió lectora | 20 | 0,8 | 3, 5, 9 |
Preparació d'activitats de producció escrita | 25 | 1 | 4, 7 |
Preparació d'encàrrecs individuals | 15 | 0,6 | |
Preparació de les activitats d'avaluació | 10 | 0,4 | |
Preparació de treballs en grup | 13 | 0,52 | |
Resolució d'exercicis de gramàtica i de vocabulari | 30 | 1,2 | 3, 4, 5, 7 |
|
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobrel’assignatura ésa títol informatiu. El professor responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
REVISIÓ
- En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La informació amb la data i el lloc de revisió es trobarà a SIGMA.
- La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
RECUPERACIÓ
- Podran accedir a la recuperació els i les estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final.
- S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació següents: treballs i exposicions orals a classe (10%).
- En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent proposarà una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada.
"NO AVALUABLE"
- S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
IRREGULARITATS EN LES ACTIVITATS D'AVALUACIÓ
- En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas quees produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
- S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat d'avaluació de producció oral | 25% | 2 | 0,08 | 1, 8 |
Activitats d'avaluació de coneixements gramaticals i d'expressió escrita (1) | 30% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9 |
Activitats d'avaluació de coneixements gramaticals i d'expressió escrita (2) | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9 |
Treballs i exposicions orals | 15% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
S'utilitzarà un dossier amb textos, exercicis i explicacions teòriques.