Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 | 2 |
Tenir un coneixement de la llengua catalana escrita prou acurat per a poder fer front a la revisió de textos amb plenes garanties.
La funció de l'assignatura és que l'alumne tingui un coneixement prou satisfactori de la llengua catalana per a poder treballar d’una manera competent en el món editorial.
En acabar l'assignatura l’alumne serà capaç d’aplicar coneixements lèxics, morfosintàctics, textuals, retòrics i de variació lingüística en la revisió i edició de textos escrits de diversos àmbits del món editorial destinats a ser publicats.
Explicacions teòriques: exposició i discussió de problemes lingüístics, estilístics i ortotipogràfics.
Treball dirigit: exercicis pràctics destinats a refermar les explicacions teòriques i a desenvolupar les competències i les habilitats previstes. Aquestes activitats seran corregides i comentades.
Treball supervisat: realització individual d’un treball d’edició a partir d’un text donat prèviament, del qual també s’haurà de fer la revisió.
Treball autònom: preparació de les activitats dirigides i supervisades, i també de l’examen final.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exercicis pràctics a l'aula destinats a refermar les explicacions teòriques i a desenvolupar les competències i les habilitats previstes | 33 | 1,32 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de les proves d'avaluació | 9 | 0,36 | |
Realització individual dun treball dedició a partir dun text donat prèviament, de qual també shaurà de fer la revisió. | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació dels exercicis pràctics de classe. | 50 | 2 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
L'avaluació és continuada. L’alumnat ha de demostrar el seu progrés realitzant:
1. Exercicis pràctics de revisió i composició de textos: 30%
2. Treball individual (edició d’un text): 40%
3. Examen: 30%
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professor responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Exercicis pràctics de revisió i composició de textos | 30% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball individual (edició dun text) | 40% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Word, Pdf.