Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OB | 3 | 1 |
Nivell de domini de la llengua exigit: Alemany C 1.2 MECR
La funció d'aquesta assignatura és dotar l'estudiant dels coneixements fonamentals de la cultura de l'idioma B necessaris per a traduir i interpretar.
En acabar l'assignatura l'estudiant serà capaç de:
L’assignatura es proposa augmentar la sensibilitat envers les qüestions interculturals.
L’aprenentatge es basa en el desenvolupament d’eines analítiques i les estratègies per poder:
Els àmbits de l’assignatura són:
Alemanya: “Stunde Null” i la creació dels dos estats alemanys — Guerra Freda i l’era Adenauer — La insurrecció del 1953 a la DDR — La construcció del Mur de Berlín — El moviment de 1968 — La nova política de l’Est (Ostpolitik) i l’era Brandt — Els dissidents i la contracultura a la DDR — Viure amb el Mur — La reunificació — Actualitat i qüestions del present
Austria: La Monarquia austrohongaresa — La Viena del tombant del segle — La Primera i la Segona República — 1938 i l’annexió (Anschluss) a l’Alemanya nazi — Postguerra en context internacional (neutralitat) — Actualitat i qüestions del present
Suïssa: L’especificitat del sistema polític suís (Bund, Kanton, Gemeinde) i la importància del concepte de “Eidgenossenschaft” — Suïssa en la Segona Guerra Mundial com a país neutral — Suïssa i la Unió Europea — Actualitat i qüestions del present — La situació de multilingüisme — Els dialectes de l’alemany a Suïssa i la seva presència a l’espai públic
L’assignatura es basa en lectura i comentari de textos complexos i la visualització dels documents audiovisuals sobre temes específics.
L’objectiu metodològic de l’assignatura és que els estudiants siguin capaços de:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exercicis de producció oral: el resum i anàlisi oral d'un text actual amb reformulació o explicitació dels continguts socioculturals | 12 | 0,48 | |
Lliçons magistrals puntuals i realització d'activitats de comprensió lectora i tasques de detecció de culturemes manifestes o tàcits | 20,5 | 0,82 | |
Lliçons magistrals puntuals i realització d'activitats de producció escrita i explicitació dels continguts socioculturals | 10 | 0,4 | |
Realització d'activitats de comprensió oral i tasques de detecció de culturemes manifestes o tàcits | 10 | 0,4 | |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis de producció escrita: reformulació o explicitació dels continguts socioculturals d'un text escrit/oral | 10 | 0,4 | |
Exercicis de producció oral: reformulació o explicitació dels continguts socioculturals d'un text oral/escrit | 5 | 0,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Confecció de gèneres específics de la carrera universitària (p.ej. abstract, resum, guió de treball, anàlisi textual, ressenya) sobre temes d'índole (inter-) cultural i traductològic | 45 | 1,8 | |
Lectures: premsa - llibre d'alt contingut socio-polític i/o històric | 30 | 1,2 |
L'avaluació és continuada. L’alumnat ha de demostrar el seu progrés realitzant quatre activitats d’avaluació, totes obligatòries. El calendari d’aquestes activitats, així com els detalls sobre cada una d’ells i el pes que tenen en l’avaluació final es proporcionarà a l’inici de les classes.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PROVA 1 | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11 |
PROVA 2 | 20% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 10, 11 |
PROVA 3 | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
PROVA 4 | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
La bibliografia s'indicarà al Campus Virtual de l'assignatura.
No s'utilitzarà cap programari específic.