Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 | 2 |
No hi ha prerequisits
Per apropar-se als objectius marcats, els continguts temàtics de l’assignatura són:
En impartir les sessions, d’aquesta matèria, es fusiona la teoria i la pràctica. Per tal que l’aprenentatge es desenvolupi correctament cal que l’alumnat hi participi activament. D’aquesta manera els temes conceptuals es fusionen en els diferents taller que es preveuen, on l’alumnat té necessàriament haurà de participar, doncs esdevindrà protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.
La plataforma del campus virtual Moodle serà l’eina principal de tot l’aprenentatge, a més d’esdevenir l’eina de comunicació entre la professora i alumnat i viceversa. En aquest espai virtual a banda de penjar el programa de l’assignatura, serà el lloc on els debats tindran presència constant, on l’alumnat tindrà el material visible, els enllaços d’interès, les tasques a realitzar ja siguin de manera individual o col·lectiva i finalment on l’alumnat coneixerà la seva evolució tant qualitativa com quantitativa.
Nota: es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació del professorat i d’avaluació de l’assignatura/mòdul
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Dirigides | 50 | 2 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisades | 10 | 0,4 | 1, 2, 7, 8, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de tallers | 20 | 0,8 | 1, 2, 4, 6, 8, 10 |
Estudi | 43 | 1,72 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 |
Tutoria | 14 | 0,56 | 2, 5, 7, 9 |
Aquesta assignatura només té un sistema d'avalauació. No hi ha un Examen Final. Per tant l'assistència esdevé clau, i s'exigeix un mínim del 80%, en cas de no arribar-hi no s'obtindria l'acreditació de l'assignatura
D'altra banda, l'avaluació se efectuarà en base als següents criteris:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a la classe | 10% | 0 | 0 | 6, 8, 10 |
Elaboració de Tallers | 35% | 6 | 0,24 | 2, 5, 6, 7, 8, 10 |
Test multi resposta | 20% | 1 | 0,04 | 3, 9 |
Visites al patrimoni | 35% | 6 | 0,24 | 1, 2, 4, 5, 7 |
Bibliografia Bàsica
BALLART J.;JUAN TRESERRAS, J. (2010) La gestión del patrimonio cultural. Barcelona. Ariel
CALLE VAQUERO,M. (2002) La ciudad histórica como destino turístico. Barcelona. Ariel
CANO DE MAUVELLIN, J.M. (2005) Turismo cultural. Manual del gestor del patrimonio. Córdoba
QUEROL, Mª.A. (2010) Manual de Gestión del Patrimonio Cultural. Madrid. Akal.
Bibliografia complemèntaria
CHOAY, F. (2007) La alegoria do patrimonio. Barcelona.
FONT SENTÍAS, J. et al. (2004) Casos de Turismo Cultural: de la planificación estratégica a la gestión del producto. Barcelona. Ariel
MATEOS RUSILLO, S.M. (COORD) (2008). La comunicación global del patrimonio cultural. Gijón. Trea
COMISIÓN EUROPEA, Dirección General de Empresa, Unidad de Turismo (2003): El patrimonio natural y cultural como factor de desarrollo del turismo sostenible en los destinos turísticos no tradicionales. Oficina de Publicaciones Oficiales de las Comunidades Europeas. Luxemburgo
VELASCO GONZÁLEZ, M. (2009) Gestión turística del patrimonio cultural: enfoques para un desarrollo sostenible del turismo cultural. En Cuadernos de Turismo, nó 23, 237-253
Webgrafia
Pàgina on trobar institucions públiques i privades de la gestió patriominal cultural: https://www.hispanianostra.org/ (pàg. revisada, el 29 de juny de 2022)
Revistes que tracten preferentement temes patrimonials: www.revistaamericapatrimio.org; revista Pasos: www.pasosonline.org; (pàg. revisades, el 29 de juny de 2022)
Pàgines institucionals web que tracten temes patrimonials: www.unwto.org; www.unesco.org; www.international.icomos.org; (pàg. revisades, el 29 de juny de 2022)
Model i Teams