Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | OT | 4 | 2 |
Aquesta és una assignatura optativa de 4t curs i no cal cap prerequisit específic, només estar informat de l'actualitat turística i tenir certs coneixements sobre dinàmiques turístiques, que segurament ja s'han adquirit en anteriors cursos. Es una assignatura que manté punts de contacte, més o menys explícits, amb altres de caire més geogràfic i territorial de tota l’oferta del Grau, com són Geografia Turística, Recursos territorials turístics, Productes turístics, Destinacions Turístiques i Promoció Pública, Turisme i sostenibilitat i Fonaments de turisme.
En aquest cas es posa èmfasi en el caràcter sectorial i també territorial de polítiques turístiques de tot el món. L’enfocament de l’assignatura és teòrico-pràctic, ja que incorpora una sèrie d’activitats i l’anàlisi de casos d’estudi concrets. Segons l'elecció que faci l'estudiant, pot estar relacionada amb el seu treball de fi de Grau.
A través dels continguts de l'assignatura, l’estudiant serà capaç de:
1. Introducció
2. Models turístics
3. Plans i processos
4. Reptes
5. Conclusions
L’assignatura té diverses dinàmiques de funcionament paral·lel:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presentacions orals | 15 | 0,6 | 3, 7, 10, 12, 14 |
Sessions de teoria | 43 | 1,72 | 6, 7, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 14 | 0,56 | 6, 7, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | 3, 6, 7, 9, 10 |
Preparació i elaboració d'exercicis | 17 | 0,68 | 3, 6, 7, 9, 10, 11, 13 |
L’avaluació CONTINUADA d’aquesta assignatura consta del següent sistema:
S'estableixen les següents condicions per a superar l’assignatura:
Atenció (1): al calendari d’exàmens publicat pel Centre hi ha una data d'avaluació final i una segona data de re-avaluació. La primera suposa l’opció de recuperar l’examen i presentar una activitat no entregada.
Pel que fa a la prova de re-avaluació, i d’acord amb la normativa de la UAB, cal tenir en compte:
Atenció (2): per si no ha quedat prou clar, en aquesta assignatura no hi ha l’opció de fer un examen al final del semestre (com a únic exercici avaluatiu) per intentar aprovar-la, sense haver fet res abans.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Exercicis | 40% | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14 |
Presentació oral | 20% | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 13, 14 |
Blanco, Asunción; Blázquez, Macià; De la Calle, Manuel; Fernández, Alfonso; García, María; Lois, Rubén C.; Mínguez, M.a del Carmen; Navalón, Rosario; Navarro, Enrique & Troitiño, Libertad. Diccionario de turismo 1a edición. Madrid: Ediciones Cátedra, 2021.
(2022). Tourism policies and inclusive development: the case of Kenya and Rwanda. Journal of Sustainable Tourism, DOI: 10.1080/09669582.2022.2076107
Cañada, Ernest & Murray, Ivan (eds.) (2021). #TourismPostCOVID19. Lockdown touristification. Albasud. https://www.albasud.org/publicacion/en/103/tourismpostcovid19-lockdown-touristification
Condevaux, Aurélie, Djament-Tran, Géraldine & Gravari-Barbas, Maria (2016). Before and after tourism(s). The trajectories of tourist destinations and the role of actors involved in "off-the-beaten-track" tourism: a literature review. Via, 9. https://doi.org/10.4000/viatourism.413
Edgell, David L. (ed.) (2008). Tourism policy and planning: yesterday, today and tomorrow. Amsterdam: Butterworth-Heinemann.
Fletcher, Robert, Murray, Ivan, Blanco-Romero, Asunción & Blàzquez-Salom, Macià (2019). Tourism Degrowth. Journal of Sustainable Tourism, 27(12). https://www.tandfonline.com/toc/rsus20/27/12
(2022). Why local residents support sustainable tourism development? Journal of Sustainable Tourism. DOI: 10.1080/09669582.2022.2082449
Hall, C. Michael (2000). Tourism Planning: Policies, Processes and Relationships. Harlow: Prentice Hall.
(2022). Code red for sustainable tourism. Journal of Sustainable Tourism, 30:1, 1-13, DOI: 10.1080/09669582.2022.2008128
Jenkins, John M. and Dredge, Dianne (eds.) (2011). Stories of practice: tourism policy and planning. Farnham, Surrey: Ashgate Pub. Company.
Jeuring, Jelmer & Diaz-Soria, Inmaculada (2017). Proximity and Intrarregional Aspects of Tourism. Tourism Geographies, 19:1, 4-8. https://doi.org/10.1080/14616688.2016.1233290
Lemelin, Harvey; Dawson, Jackie; Steward, Emma J. (2017). Last Chance Tourism. Adapting Tourism Opportunities in a Changing World. Oxford: Routledge.
Lindberg, Malin, Lindgren, Monica & Packendorff, Johann. Quadruple Helix as a Way to Bridge the Gender Gap in Entrepreneurship: The Case of an Innovation System Project in the Baltic Sea Region. Journal of the Knowledge Economy, 5, 94–113 (2014). https://doi.org/10.1007/s13132-012-0098-3
Mason, Peter (2020). Tourism Impacts, Planning and Management. 4th Edtion. Oxford: Routledge.
Pechlaner, Harald; Innerhofer, Elisa; Erschbamer, Greta (2019). Overtourism. Tourism Management and Solutions. Oxford: Routledge.
(2017). Geographies of tourism development and planning. Tourism Geographies, 19:3, 307-317, DOI: 10.1080/14616688.2017.1307442
(2021) Tourism, the SDGs and partnerships, Journal of Sustainable Tourism, DOI: 10.1080/09669582.2021.1982953
Smith, Melanie; MacLeod, Nicola & Hart Robenson, Margaret (2010). Key concepts in Tourist Studies. London: SAGE.
Moodle serà utilitzat pel correcte seguiment i avaluació de l'assignatura. L'estudiant haurà d'utilitzar processadors de textos i programes per preparar presentacions (tipus PowerPoint).