Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500894 Turisme | FB | 1 | A |
L’objectiu principal del curs és permetre que l’alumne adquireixi tant els coneixements lingüístics específics del sector turístic com altres de caire més general perquè pugui assolir el més ampli ventall de coneixement possible i, al final dels seus estudis, acreditar el nivell B2 si està cursant el Grau de Turisme o acreditar el nivell C1 si està cursant el Grau de Turisme en anglès.
A més, es desenvolupen competències comunicatives, tant en la interacció oral com en l’escrita, de manera que en acabar aquest primer curs l’alumne haurà de ser capaç de:
A més, l’alumne desenvolupa competències personals de treball en equip i l’autonomia necessària perquè aprengui a:
1. GRAU DE TURISME: Els alumnes que cursen el Grau de Turisme hauran d'acreditar el nivell B2 en acabar els seus estudis de grau.
2. GRAU DE TURISME EN ANGLÈS: Els alumnes del Grau de Turisme en anglès han d'assolir un nivell C1 al final dels seus estudis de grau.
1. CONTINGUTS DEL GRAU DE TURISME
Funcions lingüístiques
Continguts gramaticals
Continguts lèxics
Els continguts lèxics són de caire general i també específics dins del camp del turisme:
Tasques d'expressió escrita
2. CONTINGUTS DELS GRAU DE TURISME EN ANGLÈS
Funcions lingüístiques
Continguts gramaticals
Continguts lèxics
Els continguts lèxics del curs s’emmarcaran en els següents temes: la globalització, les ciutats i la urbanització, els sentiments, la publicitat i les emocions, estadístiques i dades, diners i empresa, carreres professionals en el turisme, fonts de turisme.
L’alumnat haurà de poder utilitzar les funcions lingüístiques, la gramàtica i el vocabulari que s’han descrit, i desenvolupar textos d’expressió escrita en els següents camps:
Continguts lèxics
Tasques d'expressió escrita
Es pretén que l’alumnat utilitzi l’idioma activament durant la classe i a les pràctiques que fa fora de l’aula, per tal de treballar contextos comunicatius molt similars a situacions de la vida real.
El docent dissenya i promou activitats perquè l’alumne pugui contribuir activament a les classes i convertir-se en el protagonista del seu propi aprenentatge.
Segons el context, el docent pot emprar els següents mètodes:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 56,5 | 2,26 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
No presencial | 55 | 2,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 8 | 0,32 | 3, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 10 | 0,4 | 2, 3, 5, 6, 8 |
Teoria | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
1. GRAU DE TURISME: Els alumnes que cursen el Grau de Turisme hauran d'acreditar el nivell B2 en acabar els seus estudis de grau.
2. GRAU DE TURISME EN ANGLÈS: Els alumnes del Grau de Turisme en anglès han d'assolir un nivell C1 al final dels seus estudis de grau.
1. SISTEMA D'AVALUACIÓ DEL GRAU DE TURISME
Convocatòria d'avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80%.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 3 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redacció original per part de l’estudiant), si així ho desitja.
Projecte final. Es farà un projecte que pot avaluar les quatre destreses lingüístiques. El projecte es durà a terme a classe i també com a treball autònom de l'estudiant.
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan una o varies proves parcials, que pot ser una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i/o unaprova d’expressió oral. Aquestes proves han de tenir un format semblant a les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d’avaluació continuada: Avalua l’expressió escrita i l’oral.
Se supera l’assignatura si s’obté un 60% global.
Convocatòria d'examen final
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final d’avaluació que incorpora les dues destreses productives (expressió escrita i expressió oral).
Cal obtenir una nota mínima total del 60% per superar l’examen i, per tant, l’assignatura. La nota final de SIGMA serà la nota de l'examen sobre 10.
Convocatòria de reavaluació:
La reavaluació consistirà en una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i/o una prova d’expressió oral.
L'estudiant haurà de treure com a mínim un 6 i la nota final de l'assignatura a SIGMA serà la nota de l'examen sobre 10.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Altres aspectes d’avaluació
No hi ha cap tipus de certificació de nivell.
2. SISTEMA D'AVALUACIÓ DEL GRAU DE TURISME EN ANGLÈS
Convocatòria d'avaluació continuada
Per a la convocatòria d’avaluació continuada es necessita acreditar una assistència mínima a les classes del 80%.
Activitats d’avaluació continuada
Redaccions. Es fan entre 3 i 5 redaccions. El professorat pot demanar reredaccions d’aquestes redaccions (la correcció de la redaccióoriginal per part de l’estudiant), si així ho desitja.
Projecte final. Es farà un projecte que pot avaluar les quatre destreses lingüístiques. El projecte es durà a terme a classe i també com a treball autònom de l'estudiant.
Activitats orals. Al llarg del curs, es fa com a mínim una activitat oral i com a màxim dues. Aquesta activitat pot ser individual o en grup, presencial o enregistrada. Les activitats orals, segons el nivell i el nombre d’estudiants per aula, poden ser monòlegs, diàlegs, presentacions, etc.
Proves parcials. A mitjan curs i aprofitant els dies que dóna el centre per fer exàmens, es fan una o vàries proves parcials, que pot ser una prova d’expressió escrita (una o dues tasques) i/o una prova d’expressióoral. Aquestesproves han de tenir un format semblant al de les proves de l’examen final.
Actitud i participació. S’avalua l’esforç, l’actitud i la participació de l’alumnat.
Prova final d’avaluació continuada:
La prova final d'avaluació continuada es realitza el mateix dia i hora que l'examen final.
Se supera l’assignatura si s’obté un 60% global.
Aquesta prova, a més de formar part de l’avaluació continuada, és una prova de nivell que dóna dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i segueix les especificacions establertes pel Servei de Llengües de la UAB. Cal remarcar que, com és un examen de competència lingüística per determinar el nivell de competències de l’alumne, no necessàriament té relació directa amb els continguts treballats durant el curs.
Mitjançant la prova, l’alumne ha de demostrar que ha assolit el nivell requerit (B2.2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües) per a poder superar l’assignatura.
Si se supera la prova al nivell requerit, el resultat representa un 40% de la nota d’avaluació continuada.
És obligatori superar la prova per a aprovar la convocatòria d'avaluació continuada.
La prova final d'avaluació continuada es realitza el mateix dia i hora que l'examen final juntament amb els alumnes que no han fet l’avaluació continuada.
Descripció de l’examen i criteris de superació
Si l’estudiant no s’ha presentat a l’avaluació continuada, té dret a fer un examen final que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües.
Aquesta prova és un examen de competència lingüística, mitjançant el qual l’alumne ha de demostrar que ha assolit el nivell requerit (com a mínim B2.2) per l’assignatura.
Si l’alumne no ha seguit l’avaluació continuada durant el curs i supera la prova, la qualificació final a SIGMA serà la que assoleixi a la prova.
La superació de l'examen final dóna dret a l'obtenció d'un Certificat de nivell que emet el Servei de Llengües de la UAB i que és reconegut per la Generalitat de Catalunya.
Descripció de l’examen i criteris de superació
Convocatòria de reavaluació
Si l'alumne no ha aprovat la convocatòria d'avaluació continuada o bél'examen final, hade fer l'examen final de nivell que avalua les quatre destreses (comprensió escrita, comprensió oral, expressió escrita i expressió oral) i que segueix les especificacions generals d’exàmens establertes pel Servei de Llengües.
S'haurà d'assolir el nivell B2.2 del establert pel Marc Europeu Comú de referència per a les llengües per a poder superar l'assignatura. Si l'estudiant assoleix el nivell B2.2 es ponderarà la nota de l'examen amb l'equivalència de SIGMA.
Canvi de data de la prova
Els examinands que no poden assistir a les proves en les dates establertes per motius mèdics, laborals (viatges o altres obligacions semblants) o humanitaris poden sol·licitar un canvi de data al seu professor o professora, aportant la documentació necessària i (excepte en casos extrems com ara accidents) amb un mínim de 7 dies naturals d’antelació. En cas de resolució positiva, les proves sempre es duen a terme en el termini establert per l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Actitud i participació | 10% | 0 | 0 | 3, 7, 8, 9 |
Activitats d'expressió escrita i d'expressió oral | 24% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Projecte Final | 14% | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Prova final | 40% | 2,5 | 0,1 | 1, 4, 5, 6 |
Proves parcials | 12% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
Llibre de curs
Alumnes que cursen el Grau de Turisme. Empower B2 (CUP)
Alumnes que cursen el Grau de Turisme en anglès. Cutting Edge Advanced New Edition (Pearson)
Anglès per al Turisme
English for International Tourism (Pearson). Peter Strutt.
Highly Recommended (Oxford). Trish Scott and Alison Pohl.
Diccionari
http://www.oxfordlearnersdictionaries.com (amb pronunciació)
Explicacions de gramàtica
Practical English Usage Online (Molt recomanat)
My Grammar Lab Intermediate and Advanced
https://www.pearsonelt.com/tools/digital/my-grammar-lab.html
Exercicis de gramàtica i vocabulari
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/
Comprensió oral i escrita
https://es.englishcentral.com/videos
https://es.lyricstraining.com/
http://www.breakingnewsenglish.com/
Anglès Britànic:
http://www.bbc.co.uk/learningenglish/
https://www.youtube.com/user/bbclearningenglish
https://www.facebook.com/bbclearningenglish.multimedia/
https://www.voicetube.com/channel/bbc/5
http://bbcworldservice.radio.net/
Anglès Americà:
http://learningenglish.voanews.com/
Anglès Australià:
http://www.australiaplus.com/international/learn-english-video-courses/
http://www.radioaustralia.net.au/international/learn-english
Expressió escrita
https://owl.english.purdue.edu/sitemap/
Preparació d'exàmens
http://wuster.uab.es/ctestpractice/
Temari
https://www.youtube.com/watch?v=8Duz23B9zVw (aeroports)
https://bemycareercoach.com/soft-skills/list-soft-skills.html (habilitats comunicatives)
https://www.youtube.com/watch?v=GsxU43Xg9Io (habilitats comunicatives/The Hotel Inspector)
https://www.youtube.com/watch?v=yRo2rdJBMHY (carreres en turisme)
https://www.youtube.com/watch?v=Q46nRbDO9dM (entrevista de feina)
https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/matthew-taylor-blog/2017/05/what-makes-good-work (el treball)
https://www.youtube.com/watch?v=3uVv_2d-9FA (assumptes de gènere)
.