Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500262 Sociologia | OT | 4 | 1 |
Aquesta assignatura té per objectiu:
Després de completar amb èxit el curs, els estudiants seran capaços de:
1. Pensar críticament sobre política educativa
1.1. La sociologia política de l'educació.
1.2. Teories sobre el paper de l’Estat en l’educació.
1.3. La formació de sistemes educatius i règims educatius.
1.4. El paradigma de la governança: el paper dels actors no-estatals en l’educació.
1.5. Aproximacions sociològiques a l’anàlisi de les polítiques educatives.
2. Globalització i política educativa
2.1. Aproximacions teòriques a la relació entre globalització i educació.
2.2. Mecanismes globals i influència de la política educativa.
2.3. El paper de les organitzacions internacionals:
2.3.1. El Banc Mundial: el poder dels préstecs i el monopoli sobre les idees.
2.3.2. OCDE: governança via números.
2.3.3. UNESCO: l'autoritat moral i els seus límits.
2.4. L'emergència d'autoritats privades en política educativa: societat civil transnacional i poder corporatiu.
2.5. Estudi de cas: el fenomen PISA.
3. Reformes educatives: polítiques i idees programàtiques
3.1. Privatització i quasi mercats en educació.
3.2. Elecció escolar i zonificació.
3.3. Les avaluacions nacionals i internacionals.
3.4. La nova gestió pública: autonomia i rendició de comptes.
3.5. Noves polítiques de professorat.
3.6. La formació professional com a eina de desenvolupament.
4. Dimensions d’impacte de la política educativa
4.1. Finançament i eficiència.
4.2. El rendiment acadèmic dels estudiants.
4.3. Desigualtats socials, de gènere i segons origen ètnic.
4.4. Cohesió social, inclusió i diversitat: el problema de la segregació.
4.5. Innovació i diversitat.
4.6. Docents i professionalitat.
Tingueu en compte que el pla d'estudis pot canviar lleugerament durant el curs acadèmic. Els canvis es comunicaran als estudiants amb antel·lació. Per a la darrera versió, es recomana consultar el manual del curs distribuït als estudiants el primer dia de classe.
Aquesta classe s’estructura com un curs col·laboratiu centrat en l’alumne, que posa un gran èmfasi en el paper dels companys en el procés d’aprenentatge. Per tant, s’espera que els estudiants vinguin a classe després d’haver completat totes les lectures, que intervinguin en els debats compartint les seves experiències i idees en cada sessió, que plantegin preguntes i que tinguin en compte les contribucions dels seus companys.
El curs s'estructura segons quatre tipus d'activitats que seguiran diferents principis metodològicss:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 23 | 0,92 | 2, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 22 |
Exercicis pràctics | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 30 | 1,2 | 4, 7, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Els estudiants seran avaluats d'acord amb criteris basats en un examen final individual (realitzat a casa), un treball en grup, una presentació oral, i les seves intervencions i participació a classe. L'estructura de la nota final és la següent:
Altres observacions relatives a l'avaluació:
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Final exam | 40% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 22 |
Presentació del treball a classe | 15% | 1 | 0,04 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 21 |
Treball en grup | 30% | 2 | 0,08 | 1, 4, 6, 8, 14, 16, 18 |
treball a classe i participació | 15% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 21 |
Lectures essencials
Lectures recomanades
Lectures essencials
Lectures recomanades
Lectures essencials
Lectures recomanades
Lectures essencials
Lectures recomanades
--