Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 3 | 2 |
2500259 Ciència política i gestió pública | OT | 4 | 1 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 3 | 2 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 | 1 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 | 2 |
No hi ha cap requisit per cursar aquesta assignatura
Opinió Pública i Opinió Publicada són dos conceptes que veurem durant el curs com evolucionen per convertir-se en un debat sobre la comunicació.
Aprenentatge en l'anàlisi com a part de la reflexió sobre la matèria impartida.
El espacio del debate público se ha trasladado de la arena política clásica, es decir el parlamento, donde se enfrenta gobierno y oposición, como a base del edificio de la democracia representativa, hacia una democracia de opinión donde la relación gobierno-oposición se realiza a través de los medios de comunicación.
¿Sin embargo, la pregunta que nos tenemos que formular es si realmente los políticos, los expertos en comunicación, periodistas y encuestadores, en parte como opinión publicada, son los que construyen la Opinión pública, los que fijan la agenda política y, por lo tanto, son los responsables del debate político en el espacio público?
La opinión pública, y más concretamente los electores, perciben la política como una pugna, no tanto de unos programas de los partidos, como la visualización de la imagen pública de los líderes que representan al partido y sus ideas, a través de los medios de comunicación, básicamente la televisión.
La agenda política se planifica en función de su impacto mediático y del impacto que tendrá en la opinión pública. Ello sería un caso clásico de manual de planificación de la comunicación. El tema de debate es cuando los medios y la opinión publicada se arrogan el rol reservado al parlamento y se convierten en pieza fundamental del sistema político sin tener la legitimidad democrática otorgada al poder ejecutivo y legislativo por los ciudadanos.
1. Escola de Chicago
2. Paul Lazarsfeld: La hipòtesi del reforç
3. Walter Lippmann: Opinió pública i els esterotips
4. Elisabeth Noelle-Neuman. La espiral del silenci
5. Message Box: tècnia de redacció d'una discurs.
6. Sondejos: lectura i interpretació política
7. Opinió Publicada. Opinió Pública
8. Comportament electoral
9. Imatge i Política: Publicitat
10. Efecte Agenda i els debats de televisió
11. Democràcia d'Opinió
12. Neuromarketing
13. Campanyes electorals
14. estratègia elecoral
15. Planificació estratègica d'escenaris
16. Candidats i partits: polítc-educador-polític-seductor
17. El poder dels Mitjans de comunicació.
18. Big Data
19. Anàlisi de cas: Eleccions generals 2019.
Lectures amb assaig i Seminari posterior:
G Sartori. Homo Videns
C. Casajuana. Las leyes del castillo
seminaris: Anàlisi i discussió documentals
a/ El triunfo dela voluntad. 1934
b/ 15 junio 1977
c/ 72 horas. Del 11 al 14 marzo
d/ The War Room. Campanya B Clinton 1992
La metodologia de l'assignatura obliga a l'estudiant a reflexionar sobre els seus coneixements adquirits des de primer curs. La base del curs serà una reflexió sobre els temes de la política i la comunicació i la construcció de l'Opinió pública.
Opinió Pública i Opinió Publicada són dos conceptes que veurem durant el curs com evolucionen per convertir-se en un debat sobre la comunicació.
Aprenentatge en l'anàlisi com a part de la reflexió sobre la matèria impartida.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Estudii i lectura de material | 75 | 3 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
classes magistrals i seminaris participatius | 50 | 2 | 1, 2, 6, 7, 11, 13, 16, 19, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball final de curs | 25 | 1 | 1, 2, 6, 7, 11, 22 |
L'avaluació de l'assignatura constarà de tres notes. el 50% de la nota s'obtindrà a través d'un treball final que haurà de realitzar-se al llarg del curs. Aquest treball consistirà en el desenvolupament d'una pregunta d'investigació sobre un tema relacionat amb l'assignatura. La tria del tema és lliure, però el disseny del treball s'ha de consultar amb el professor.
A més d'aquest treball, l'alumne haurà d'assistir i participar als diferents seminaris sobre parts del temari que es realitzin durant el semetre. Per a aquests seminaris, l'alumne haurà de presentar un text escrit en base a unes lectures. Tant el comentari escrit com la participació activa a la sessió de discussió serviran per complementar l'avaluació de l'assignatura. I finalment, haurà d'escriure un assaig cadascuna de les lectures obligatòries.
La nota final és el conjunt de les tres activitats.
La nota final pot ser comentada en horari de tutoria fixat per a tal finalitat.
No es pot aprovar l'assignatura sense entregar el treball final de curs.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Seminaris de treball a classe | 35% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Treball de Curs | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
examen de recuperació pels alumnes que hagin suspès el treball final de curs amb una nota inferior a 3.5 | 100% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
treball en grup i exposició a classe | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Colomé,Gabriel(2020), Silencio, se vota, Granada (Comares)
Gergen, David-Lewis, Ann-Izurieta, Roberto, (2005), Cambiando la escucha, Buenos Aires (la Crujía)
Lippmann, Walter (2003), La Opinión Pública, Madrid (Langre)
Maarek, Philippe, (2009 ), Marketing político y Comunicación, Barcelona (Paidós)
Martin Salgado, Lourdes (2002), Marketing Político, Barcelona (paidós)
Morris, Dick (2003), Juego de poderes, Buenos Aires (El Ateneo)
Noelle-Neuman, Elisabeth, (1995), La espiral del silencio, Tecnos (Barcelona)
Programa java per visualitzar videos via google.
Youtube