Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500257 Criminologia | FB | 1 | 2 |
No en té.
1. Demostrar conèixer i comprendre els fonaments de la psicologia social, la seva relació amb el treball criminològic, i reflexionar críticament sobre això.
2. Utilitzar els mètodes de l'anàlisi criminològica per a analitzar les dades, experiències de conflicte i de criminalitat i de control existents en un determinat context social; avaluar, de manera reflexiva i crítica, les respostes possibles i exposar, amb rigor acadèmic, els resultats del treball.
3. Dotar als/a les participants de les eines bàsiques per al treball en equips multidisciplinaris.
PART I. INTRODUCCIÓ
1. Què és la Psicologia Social?
2. Psicologia Social i/per a Criminologia
PART II. PENSAMENT SOCIAL
3. Formació d'impressions
4. Teories implícites de personalitat
5. Autopresentació i gestió d'impressions
6. Biaixos i heurístics cognitius
i. Biaixos/heurístics d'entrada d'informació
ii. Biaixos d'atribució
iii. Biaixos de sortida d'informació
7. Estereotips
PART III. ACTITUDS I INFLUÈNCIA SOCIAL
8. Actituds i influència(s) sobre elles
9. Conformisme i pressió a la uniformitat
10. Obediència
11. Persuasió
PART IV. IDENTITAT
12. Identitat individual i identitat social
13. Categorització social
14. Relacions intergrupals
15. Prejudicis i discriminació social
PART V. RECURSOS HUMANS I EQUIPS DE TREBALL
16. Cohesió
17. Lideratge
EV1, EV2 i EV3. Lliuraments individuals. Anàlisi d'experiències pròpies i/o lectures aplicant els continguts teòrics desenvolupats a l'aula i ampliats amb la bibliografia obligatòria i recomanada.
EV4. Lliurament grupal. Disseny i implementació d'una dinàmica grupal a l'aula.
EV5. Examen final. Examen de resposta d'elecció múltiple.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe teòrica | 18 | 0,72 | |
Seminari | 18 | 0,72 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 1 | 0,04 | |
Tipus: Autònomes | |||
Examen (EV5) | 5 | 0,2 | |
Treball Grupal (EV4) | 42 | 1,68 | |
Treballs individuals (EV1, EV2, EV3) | 66 | 2,64 |
1. Model d’avaluació
Avaluació continuada per tal que l’alumnat, juntament amb els docents, pugui fer el seguiment del seu grau d’assoliment dels objectius docents i les competències. D’aquesta manera, l’alumnat pren un paper actiu orientant i impulsant el seu propi procés d’aprenentatge.
L’alumnat presentarà 3 evidències d'aprenentatge individuals i un treball grupal. Al seminari es durà a terme treball col.laboratiu, susceptible de ser avaluat. Al final del semestre l’estudiantat farà una prova escrita sobre els continguts treballats a l’assignatura.
L'assistència és obligatòria al 80%, no es considera falta d'assistència una absència per causa major justificada.
2. Condicions de l’avaluació
Assistència a les classes teòriques i els seminaris (mínim 80%).
Només s'avaluaran les evidències que segueixen les instruccions recollides a la guia de l'evidència.
3. Requisits per a superar l’assignatura
Cal obtenir un 4 com a mínim a cadascuna de les proves que conformen l’avaluació (treballs individuals, treball grupal i prova final).
La nota màxima de la recuperació de la prova final i els treballs serà un aprovat (5).
4. Recuperacions
En cas de suspendre alguna/es de les proves d’avaluació, l’estudiant haurà de recuperar la matèria. Els treballs individuals es recuperaran durant el període lectiu un cop rebut el feeb-back dels docents respecte de les activitats, segons el calendari estipulat. La prova final es podrà recuperar en el període establert per a les recuperacions abans del tancament de les actes.
L'EV4 implica una dinamització a l'aula, amb la resta del grup de treball, on s'avalua a cadascun dels membres la seva habilitat com a facilitador d'una activitat. L'assistència a aquest dia és absolutament obligatòria. Si en cas de força major, no es pogués dinamitzar el dia assignat al grup, s'haurà de recuperar individualment aquesta tasca a final de curs (segons calendari de l'assignatura). En cas de no poder assistir a aquesta recuperació, implica un No Presentat a l'assignatura.
5. Plagi i còpia
Si hi ha evidència d'haver plagiat i/o copiat en algunes de les evidències d'aprenentatge aquella evidència, es qualificarà amb un 0 i no es podrà recuperar. Tenint en compte els requisits per a superar l'assignatura, això implica suspendre l'assignatura.
6.Puntualitat
Les classes comencen puntualment. No s'admet l'entrada a classe una vegada aquesta hagi començat ni la sortida abans de la seva finalització.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen (EV5) | 35 % | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5 |
Treball en grup (EV4) | 30 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Treballs individuals | 35 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Bibliografia obligatoria:
Manual de l'assignatura
Ibañez, T (coord.) (1997). Psicologia Social. Edicions de la Universitat Oberta de Catalunya (només els capítols relatius als continguts treballats a l'assignatura: Actituds i Influència social))
Feliu, J (Coord.); Calsamiglia, A., Cubells, J., Martínez, L., Pallí, C. i Pujal, M. (2019) Bases psicosociales en Criminologia. Ed. UOC (només els capítols relatius als continguts treballats a l'assignatura: Identitat i teories de l'atribució)
Bibliografia complementària:
Albert, L. i Simon, P. (1989). Las relaciones interpersonales. Herder.
Albert, L- i Simon, P. (1989). Las relaciones interpersonales. Manual del animador. Herder.
Barker, M. i Scheele, J (2017). Queer. Una historia gráfica. Ed. Melusina.
Burr, Vivian (1995). Introducció al construccionisme social. Edicions de la Universitat Oberta de Catalunya i Proa.
Cardona, P. (2011). Cómo desarrollar las competencias de liderazgo. Ed: EUNSA Ediciones Universidad de Navarra
Ibáñez, T. (2001). Psicología Social Construccionista. Universidad de Guadalajara.
Íñiguez, L. (2001). Identidad: de lo personal a lo social: un recorrido conceptual. En E. Crespo (Ed), La constitución social de la subjetividad. (pp. 209-225). Catarata.
Gordo, A. J. i Linaza, J. L. (Eds.) (1996). Psicologías, discursos y poder. Visor.
Moscovici, S. (1985). PsicologíaSocial I i II. Ediciones Paidós.
Sánchez, E. (2000). Teoría del liderazgo situacional en la administración local: validez del modelo. Psicothema, 12 (3), 435-439.
Shotter, J. (1993). Realidades conversacionales. La construcción de la vida a través del lenguaje. Amorrortu.
Les entregues de les evidències d'aprenentatge i l'avaluació iretoalimentació es faran en la plataforma Moddle en el marc del Campus Vitual de la UAB.