Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OT | 3 | 1 |
2500246 Filosofia | OT | 4 | 1 |
L'assignatura no té cap prerequisit.
Pot crear una màquina? Pot pensar, tenir emocions? La intel·ligència artificial és present en la nostra quotidianitat, en la ciència, en l’art, i malauradament també en la guerra. Quines preguntes i reflexions ens fem des de la filosofia? Necessitem lògiques alternatives per a la representació d’aquests nous coneixements? En aquest curs reflexionarem filosòficament sobre la intel·ligència artificial, sobre els límits ètics de la seva aplicació, les possibilitats de dissenyar una intel·ligència artificial general, i sobre les seves arquitectures cognitives. Una nova societat on persones i agents d’intel·ligència artificial convivim creant comunitats amb normes i potencialitats completament diferents de les que hem viscut fins ara, necessita tota la intel·ligència de les humanitats per fer front als nous reptes. T’apuntes a crear aquests alfabets de futur?
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctica colaborativa de Filosofia Aplicada | 40 | 1,6 | 2, 3, 5, 6 |
Taller de creativitat filosófica | 40 | 1,6 | 1, 3, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Estudi de les nocions bàsiques de IA i representació del coneixement | 30 | 1,2 | 1, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos de Filosofia de la IA | 24 | 0,96 | 1, 2, 6 |
L'avaluació es planteja de forma continuada, amb tres activitats avaluatives: una prova de síntesi, un taller de creativitat filosòfica utilitzant la ciència-ficció, textos filosòfics i jocs de rol, la qual tindrà lloc al llarg de tot el curs, i una activitat de filosofia aplicada al voltant de la IA, a escollir per l'alumnat (per exemple, organització d'una taula rodona, redacció d'un codi ètic, escriptura d'un article acadèmic, etc.). Cada activitat avaluativa valdrà un terç de la nota final. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà l'alumnat (via Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seuabast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Definicions dels conceptes fonamentals. | 33% | 4 | 0,16 | 1, 4, 6 |
Practica collaborativa de Filosofia Aplicada | 33% | 4 | 0,16 | 1, 2, 5 |
Taller de creativitat filosòfica | 34% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Cap programari