Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OB | 2 | 1 |
No hi ha prerequisits.
Com pot representar el coneixement una intel·ligència artificial? La Lògica és un estudi interdisciplinar que juga un paper molt important a l'hora de donar resposta a preguntes actuals d'aquesta naturalesa. L'objectiu d'aquesta assignatura és, en primer lloc, fer una introducció a les nocions lògiques fonamentals: conseqüència lògica, satisfactibilitat, consistència i equivalència lògica. En segon lloc, es pretén dotar a l'estudiantat de les tècniques bàsiques per a l'anàlisi lògica dels raonaments deductius, amb especial atenció als raonaments filosòfics. L'assignatura, però, pot ser cursada per persones d'altres especialitats. La naturalesa de l'assignatura és fonamentalment pràctica, però també es reflexionarà sobre els principals problemes de Filosofia de la Lògica, introduint una perspectiva històrica que ens porti des d'Aristòtil a la intel·ligència artificial actual. Al llarg de tot el curs utilitzarem diferents eines, com els jocs deductius i els jocs de rol immersius, que tenen com a finalitat potenciar la creativitat en l'argumentació filosòfica.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Resoldre excercicis a classe | 29 | 1,16 | 5, 6 |
Taller de jocs deductius | 20 | 0,8 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Trabajo taller de juegos deductivos | 26 | 1,04 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de conceptes | 25 | 1 | 5, 6, 9 |
Resoldre problemes. | 30 | 1,2 | 5, 9 |
Hi haurà tres tipus d’activitats avaluatives: una prova de síntesi, un treball en grup relacionat amb un taller de jocs deductius que tindrà lloc a les classes pràctiques, i l’avaluació continuada de les pràctiques setmanals.
La prova de síntesi valdrà un 50% de la nota; el treball un 30% i l’avaluació continuada de les pràctiques setmanals un 20%. La prova de síntesi es realitzarà la primera quinzena de desembre, i la data límit del lliurament del treball en grup serà el 16 de gener de 2023. Per poder ser evaluat en la modalitat d’avaluació continuada, s’haura d’haver lliurat un mínim de 10 pràctiques (5 individuals i 5 en grup).
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pràctiques a l'àula | 20% | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 5, 7, 9 |
Test de síntesis | 50% | 2 | 0,08 | 2, 3, 5, 6, 9 |
Treball taller de jocs deductius | 30% | 3 | 0,12 | 1, 4, 6, 7, 8, 9 |
Obligatòria: P.D. Magnus, Forallx, University at Albany, State University of New York, modificada per T. Button, University of Cambridge, sota llicència Creative Commons, 2018, http://www.homepages.ucl.ac.uk/~uctytbu/forallxcam.pdf
Recomanada:
No hi ha cap software específic