Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500246 Filosofia | OB | 2 | 2 |
No n'hi ha.
L'epistemologia és la branca de la filosofia que s'ocupa de la naturalesa i extensió del què coneixem. En aquest curs, explorarem algunes de les qüestions centrals com: Qué vol dir exactament conèixer quelcom? Cal valorar el coneixement? Com podem respondre als arguments escèptics? Quins són els obstacles que no ens permeten adquirir coneixement?
Les activitats dirigides segueixen la metodologia de l'aprenentatge basat en el plantejament i la resolució de problemes. Aquestes activitats són bàsicament de dos tipus: a) Presentacions teòriques de la matèria amb discussió de problemes que s'hi relacionen a càrrec de la professora. b) Pràctiques d'argumentació a l'aula a través de les lectures programades. L'alumna/e haurà de llegir textos que seran discutits per tot l'alumant de tal manera que es captin les idees principals i les relacions internes del text. Es fomentaran les participacions a classe per tal que l'alumant adquireixi les competències assignades. Les classes teòriques i les pràctiques s'alternaran durant tot el curs.
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals. | 45 | 1,8 | 2, 9, 10, 12, 13, 14, 16, 17, 24 |
Discussió a classe de lectures obligatòries. | 10 | 0,4 | 2, 6, 9, 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 22, 23, 24, 25 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de presentacions/treballs escrits. | 23 | 0,92 | 2, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 22, 23, 25 |
Resolució de dubtes. | 20 | 0,8 | 6, 8, 9, 10, 13, 14, 16, 17, 22, 23, 24, 25 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures obligatòries i complementàries. | 30 | 1,2 | 2, 6, 8, 12, 14, 16, 22, 23, 24, 25 |
L'avaluació es basarà en (i) la nota obtinguda en una prova tipus test dels temes 1, 2 i 3 (40% de la nota final), (ii) la nota obtinguda en una prova tipus test dels temes 3, 4 i 5 (30% de la nota final) i (iii) la nota obtinguda en un examen sobre les lectures obligatòries (30% de la nota final).
Constaran com a alumnes No Avaluables els alumnes que no tinguin les notes corresponents als ítems (ii) i (iii) de l'avaluació.
Els alumnes que no hagin fet una, dues o fins i tot cap prova durant el curs, poden presentar-se a la reavaluació. La prova de reavaluació tindrà el mateix format que les proves del curs.
Les dates d'examen seran comunicades en el calendari del Campus Virtual.
Una vegada s'hagi iniciat la prova d'examen, cap alumna/e pot accedir a l'aula per tal de fer la prova.
Només es faran exàmens en les dates no oficials en el cas que es puguin presentar documents justificatius. La realització d'un examen de conduir no serà un motiu acceptable.
S'avaluarà la correcció ortogràfica. La reiteració de faltes d'ortografia o gramaticals (mínim quatre) suposarà una penalització del 10% de la nota de la prova realitzada.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen tipus test (temes 1,2, 3) | 40% | 1,5 | 0,06 | 2, 6, 7, 8, 13, 14, 15, 16, 20, 22, 23, 24, 25 |
Examen tipus test (temes 3, 4, 5) | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 16, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
Prova de les lectures obligatòries. | 30% | 19 | 0,76 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
1. Llibres de text de curs:
J.BLASCO i T. GRIMALTOS, Introducció a la teoria del coneixement, València: Pretextos, 2ª edició revisada i ampliada en castellà: Publicacions Unviersitat de València, 2004.
D. QUESADA, Saber, opinión y ciencia. Una introducción a la teoría del conocimiento clásica y contemporánea, Barcelona: Ariel, 1998.
2. Consulta.
P. Boghossian, La por al coneixement, Obrador Edèndum, 2007.
J. Dancy, E. Sosa i J. Turri (eds.), A Companion to Epistemology, Oxford, Blackwell, 1994.
J. Greco i E. Sosa (eds.), The Blackwell Guide to Epistemology, Wiley-Blackwell, 1999.
M. Steup, J. Turri i E. Sosa (eds.), Contemporary Debates in Epistemology, Wiley-Blackwell, 2013.
E. Sosa, Virtue Epistemology, Oxford, Oxford University Press, 2007.
3. Enllaços web:
http://plato.stanford.edu/
No és necessari cap programari.