2022/2023
Tipologia Lingüística
Codi: 100272
Crèdits: 6
Titulació |
Tipus |
Curs |
Semestre |
2500245 Estudis Anglesos |
OT |
3 |
1 |
2500245 Estudis Anglesos |
OT |
4 |
1 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
3 |
1 |
2500248 Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
4 |
1 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol |
OT |
3 |
1 |
2501801 Estudis de Català i Espanyol |
OT |
4 |
1 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
3 |
1 |
2501902 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
4 |
1 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
3 |
1 |
2501907 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
4 |
1 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
3 |
1 |
2501910 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
4 |
1 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
3 |
1 |
2501913 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
4 |
1 |
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística |
OT |
4 |
1 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
3 |
1 |
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
4 |
1 |
2504212 Estudis Anglesos |
OT |
3 |
1 |
2504212 Estudis Anglesos |
OT |
4 |
1 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
3 |
1 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català |
OT |
4 |
1 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
3 |
1 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
4 |
1 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol |
OT |
3 |
1 |
2504388 Estudis de Català i Espanyol |
OT |
4 |
1 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
3 |
1 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
4 |
1 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
3 |
1 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
4 |
1 |
Utilització d'idiomes a l'assignatura
- Llengua vehicular majoritària:
- català (cat)
- Grup íntegre en anglès:
- No
- Grup íntegre en català:
- Sí
- Grup íntegre en espanyol:
- No
Equip docent
- Ana Bartra Kaufmann
Prerequisits
Es recomana poder llegir treballs en anglès sobre temes relacionats amb els continguts de l’assignatura.
Objectius
En l’assignatura es plantegen, principalment, dos objectius: (1) oferir una visió general de la tipologia lingüística que incorpori l’anàlisi de fenòmens de naturalesa fonètica, fonològica, morfològica, sintàctica, semàntica, lèxica i pragmàtica; i (2) presentar els mètodes de treball i les eines pròpies de la tipologia lingüística.
Competències
Estudis Anglesos
- Comprendre els fonaments biològics, cognitius i culturals del llenguatge humà i dels principals models gramaticals contemporanis.
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Identificar els tipus lingüístics que hi ha darrere la diversitat lingüística i establir generalitzacions i principis universals.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Reconèixer i fer servir raonablement els principis, els mètodes i els resultats de l'anàlisi estructural de les llengües, els fonaments de la teoria lingüística i els enfocaments de l'estudi del llenguatge i la comunicació com a fenomen complex, emergent i dinàmic.
- Relacionar els mètodes i els resultats de la lingüística amb els d'altres ciències i corrents de pensament i interpretar la imbricació del llenguatge amb altres aspectes de l'activitat humana.
Llengua i Literatura Espanyoles
- Comprendre els fonaments biològics, cognitius i culturals del llenguatge humà i dels principals models gramaticals contemporanis.
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Identificar els tipus lingüístics que hi ha darrere la diversitat lingüística i establir generalitzacions i principis universals.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Reconèixer i fer servir raonablement els principis, els mètodes i els resultats de l'anàlisi estructural de les llengües, els fonaments de la teoria lingüística i els enfocaments de l'estudi del llenguatge i la comunicació com a fenomen complex, emergent i dinàmic.
- Relacionar els mètodes i els resultats de la lingüística amb els d'altres ciències i corrents de pensament i interpretar la imbricació del llenguatge amb altres aspectes de l'activitat humana.
Estudis de Català i Espanyol
- Comprendre els fonaments biològics, cognitius i culturals del llenguatge humà i dels principals models gramaticals contemporanis.
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Identificar els tipus lingüístics que hi ha darrere la diversitat lingüística i establir generalitzacions i principis universals.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Reconèixer i fer servir raonablement els principis, els mètodes i els resultats de l'anàlisi estructural de les llengües, els fonaments de la teoria lingüística i els enfocaments de l'estudi del llenguatge i la comunicació com a fenomen complex, emergent i dinàmic.
- Relacionar els mètodes i els resultats de la lingüística amb els d'altres ciències i corrents de pensament i interpretar la imbricació del llenguatge amb altres aspectes de l'activitat humana.
Estudis d'Anglès i Català
- Comprendre els fonaments biològics, cognitius i culturals del llenguatge humà i dels principals models gramaticals contemporanis.
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Identificar els tipus lingüístics que hi ha darrere la diversitat lingüística i establir generalitzacions i principis universals.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Reconèixer i fer servir raonablement els principis, els mètodes i els resultats de l'anàlisi estructural de les llengües, els fonaments de la teoria lingüística i els enfocaments de l'estudi del llenguatge i la comunicació com a fenomen complex, emergent i dinàmic.
- Relacionar els mètodes i els resultats de la lingüística amb els d'altres ciències i corrents de pensament i interpretar la imbricació del llenguatge amb altres aspectes de l'activitat humana.
Estudis d'Anglès i de Clàssiques
- Comprendre els fonaments biològics, cognitius i culturals del llenguatge humà i dels principals models gramaticals contemporanis.
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Identificar els tipus lingüístics que hi ha darrere la diversitat lingüística i establir generalitzacions i principis universals.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Reconèixer i fer servir raonablement els principis, els mètodes i els resultats de l'anàlisi estructural de les llengües, els fonaments de la teoria lingüística i els enfocaments de l'estudi del llenguatge i la comunicació com a fenomen complex, emergent i dinàmic.
- Relacionar els mètodes i els resultats de la lingüística amb els d'altres ciències i corrents de pensament i interpretar la imbricació del llenguatge amb altres aspectes de l'activitat humana.
Estudis d'Anglès i Espanyol
- Comprendre els fonaments biològics, cognitius i culturals del llenguatge humà i dels principals models gramaticals contemporanis.
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Identificar els tipus lingüístics que hi ha darrere la diversitat lingüística i establir generalitzacions i principis universals.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Reconèixer i fer servir raonablement els principis, els mètodes i els resultats de l'anàlisi estructural de les llengües, els fonaments de la teoria lingüística i els enfocaments de l'estudi del llenguatge i la comunicació com a fenomen complex, emergent i dinàmic.
- Relacionar els mètodes i els resultats de la lingüística amb els d'altres ciències i corrents de pensament i interpretar la imbricació del llenguatge amb altres aspectes de l'activitat humana.
Estudis d'Anglès i Francès
- Comprendre els fonaments biològics, cognitius i culturals del llenguatge humà i dels principals models gramaticals contemporanis.
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Identificar els tipus lingüístics que hi ha darrere la diversitat lingüística i establir generalitzacions i principis universals.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Reconèixer i fer servir raonablement els principis, els mètodes i els resultats de l'anàlisi estructural de les llengües, els fonaments de la teoria lingüística i els enfocaments de l'estudi del llenguatge i la comunicació com a fenomen complex, emergent i dinàmic.
- Relacionar els mètodes i els resultats de la lingüística amb els d'altres ciències i corrents de pensament i interpretar la imbricació del llenguatge amb altres aspectes de l'activitat humana.
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística
- Aplicar de manera crítica els diferents instruments d'anàlisi a diferents tipus de dades lingüístiques.
- Demostrar habilitats que facilitin el treball en equip.
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat.
- Identificar els fonaments del llenguatge humà i els principis, mètodes i resultats de l'anàlisi estructural de les llengües.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
Llengua i Literatura Espanyoles
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura hispànica, de la teoria literària, de la llengua espanyola i la lingüística, i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Identificar tipològicament els principals fenòmens de la llengua espanyola i relacionar-los amb fenòmens similars d'altres llengües.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
Estudis Anglesos
- Descriure i analitzar sincrònicament i de manera comparada les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques, semàntiques i pragmàtiques de l'anglès i la seva evolució històrica.
- Distingir i contrastar els diferents paradigmes i metodologies aplicats a l'estudi de l'anglès.
- Dur a terme treballs escrits o presentacions orals efectives i adaptades al registre adequat en diferents llengües (exceptuant-ne l'anglès).
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
- Valorar de manera crítica la producció lingüística, literària i cultural en anglès.
Estudis d'Anglès i Català
- Aplicar de manera crítica els diferents instruments d'anàlisi a diferents tipus de dades lingüístiques.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Identificar els fonaments del llenguatge humà i els principis, mètodes i resultats de l'anàlisi estructural de les llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
Estudis d'Anglès i Espanyol
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Identificar els fonaments del llenguatge humà i els principis, mètodes i resultats de l'anàlisi estructural de les llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
Estudis de Català i Espanyol
- Aplicar de manera crítica els diferents instruments d’anàlisi a diferents tipus de dades lingüístiques, tant en el pla sincrònic com en el diacrònic.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma o en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Identificar els fonaments del llenguatge humà i els principis, mètodes i resultats de l'anàlisi estructural de les llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
Estudis d'Anglès i Francès
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Identificar els fonaments del llenguatge humà i els principis, mètodes i resultats de l'anàlisi estructural de les llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
Estudis d'Anglès i de Clàssiques
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Dur a terme treballs escrits o presentacions orals efectives i adaptades al registre adequat en diferents llengües.
- Identificar els fonaments del llenguatge humà, els principis, els mètodes i els resultats de l’anàlisi estructural de les llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
Resultats d'aprenentatge
- Analitzar diversos tipus de dades lingüístiques.
- Aplicar els resultats presentats en articles especialitzats a l'anàlisi de fenòmens semblants o relacionats
- Aplicar els resultats presentats en articles especialitzats a l'anàlisi de fenòmens semblants o relacionats.
- Construir textos normativament correctes
- Construir textos normativament correctes.
- Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
- Elaborar un discurso organizado y correcto, oralmente y por escrito, en la lengua correspondiente.
- Establir generalitzacions tipològiques
- Establir generalitzacions tipològiques.
- Fer servir els diferents recursos formals i tècnics disponibles de manera adequada.
- Fer servir i interpretar textos de caràcter interdisciplinari sobre les connexions entre la lingüística i altres disciplines
- Fer servir i interpretar textos de caràcter interdisciplinari sobre les connexions entre la lingüística i altres disciplines.
- Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
- Identificar opcions teòriques diferents o maneres d'abordar els mateixos problemes des de marcs teòrics alternatius.
- Identificar opcions teòriques diferents o maneres de tractar els mateixos problemes des de marcs teòrics alternatius.
- Planificar, organitzar i fer treballs en equip.
- Redactar breus treballs originals sobre aquests temes.
- Redactar comentaris de text amb sentit crític.
- Redactar treballs originals breus sobre aquests temes.
- Resoldre problemes complexos d'anàlisi lingüística a qualsevol nivell i amb els instruments adequats.
- Resoldre problemes d'anàlisi gramatical.
- Resoldre problemes de manera autònoma.
- Sintetitzar els coneixements adquirits sobre l'origen i les transformacions experimentades pels diversos camps d'estudi de la disciplina.
- Utilitzar els mètodes bàsics de recopilació i tractament de dades lingüístiques.
Continguts
1.- Les llengües del món
Nombre i distribució de les llengües del món. Famílies lingüístiques. Criteris de classificació de les llengües: genètics, geogràfics, sociolingüístics i tipològics. Tipologia dels sistemes d’escriptura.
2.- Tipologia fonètica
L’Alfabet Fonètic Internacional. Elements segmentals: sons vocàlics i sons consonàntics a les llengües del món. Elements suprasegmentals: ús de la freqüència fonamental; manifestació fonètica de l’accent; tipologies rítmiques.
3.- Tipologia fonològica
Bases de dades per a l’estudi de la tipologia fonològica. Estructura segmental: inventaris de segments, sistemes vocàlics i sistemes consonàntics. Estructura suprasegmental: contrasts de durada, contrasts tonals i contrasts accentuals. L’estructura sil·làbica.
4.- Tipologia morfològica
Les llengües flexives. Sistemes d’afixació. Categories morfològiques nominals: gènere, classificadors. El cas i les marques funcionals. El paràmetre de la composició. Temps i aspecte.
5.- Tipologia sintàctica
El SN: categories, ordre, valors semàntics i discursius. Adposicions. Estructura del SV: ergativitat i acusativitat; aplicatius; organització dels arguments verbals; veu. Llengües SVO, SOV, VOS.
6.- Tipologia lèxica, semàntica i pragmàtica
Estructura lèxica. Adverbis. Sistemes de pronoms personals. Quantificadors. Negació. Modalitat i actes de parla. Sistemes de possessió. Ordres discursivament marcats. Termes de parentiu i altres categoritzacions.
Metodologia
En la metodologia docent emprada es combinen les sessions dedicades a l’exposició del programa amb sessions centrades en la discussió de les lectures, la realització d’exercicis, les presentacions a classe i l’ús de recursos desenvolupats per a l’estudi de la tipologia.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions es precisarà el dia de la presentació de l’assignatura. Es publicarà també a l'aula Moodle, juntament amb la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
La qualificació final de l’assignatura s’obté a partir de cinc evidències d’aprenentatge:
(Ev1) Prova escrita sobre els continguts del temes 1, 2, 3, 4, 5 i 6 del programa: 30 % de la qualificació final.
(Ev2) Prova escrita sobre les lectures proposades pels professors: 20 % de la qualificació final.
(Ev3) Exercicis sobre els temes 2 i 3 del programa: 20 % de la qualificació final.
(Ev4) Exercicis sobre els temes 4, 5 i 6 del programa: 20 % de la qualificació final.
(Ev5) Presentacions orals a classe: 10 % de la qualificació final.
La informació sobre les lectures proposades i les presentacions a classe es donarà en començar l’assignatura.
La qualificació per considerar superada l’assignatura és de 5 (/10). Les evidències no lliurades tenen una qualificació de 0 (zero). Es consideren ‘No avaluables’ els estudiants que hagin lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes inferior al 30 % de la qualificació total de l’assignatura.
En el moment de realitzar cada activitat d’avaluació s’informarà sobre el procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Per a poder realitzar la recuperació cal haver obtingut una qualificació entre 3,5 i 4,9 (/10) i haver lliurat un conjunt d’evidències el pes de les quals equivalgui a un mínim de les 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
La recuperació consistirà en una prova escrita presencial sobre el contingut dels temes 1, 2, 3, 4, 5 i 6 del programa de l’assignatura i sobre les lectures proposades; queden exclosos de la recuperació els exercicis sobre els temes 2, 3, 4, 5 i 6 i les presentacions a classe. La qualificació final dels alumnes que s’hagin presentat a la recuperació serà, com a màxim, un 5 (/10).
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 (zero) aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà 0 (zero).
Activitats d'avaluació
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Ev1 - Prova escrita sobre els continguts dels temes 1, 2, 3, 4, 5 i 6 del programa |
30% |
1,5
|
0,06 |
1, 4, 5, 8, 9, 10, 14, 15, 17, 18, 19, 21, 23
|
Ev2 - Prova escrita sobre els continguts de les lectures proposades |
20% |
1,5
|
0,06 |
4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 23
|
Ev3 - Exercicis sobre els temes 2 i 3 del programa |
20% |
5
|
0,2 |
1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 14, 15, 17, 19, 20, 21, 22, 24
|
Ev4 - Exercicis sobre els temes 4, 5 i 6 del programa |
20% |
5
|
0,2 |
1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 14, 15, 17, 19, 20, 21, 22, 24
|
Ev5 - Presentacions orals a classe |
10% |
5
|
0,2 |
1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 23, 24
|
Bibliografia
Aikhenvald, A. Y. i Dixon, R. M. W. (2017). The Cambridge handbook of linguistic typology. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781316135716
Croft, W. (2003). Typology and universals (2a ed.). Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511840579
Dryer, M. S. i Haspelmath, M. (Ed.). (2013). The world atlas of language structures online. Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology. https://wals.info
Moravcsik, E. A. (2013). Introducing language typology. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511978876
Song, J. J. (Ed.). (2010). The Oxford handbook of linguistic typology. Oxford University Press. https://doi. org/10.1093/oxfordhb/9780199281251.001.0001
Song, J. J. (2018). Linguistic typology. Oxford University Press.
Velupillai, V. (2012). An Introduction to linguistic typology. John Benjamins. https://doi.org/10.1075/z.176
Durant el curs es proporcionaran bibliografies més detallades per a cada tema.
Programari
En aquesta assignatura no es requereix programari específic.