Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 2 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 2 |
Cal haver superat Ús de la Llengua 1 i 2 per a poder completar el curs satisfactòriament.
Cal un nivell d’anglès de C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Aquesta assignatura aplica les teories de l’adquisició de segones llengües i ensenyament de llengües estrangeres així com els factors individuals i els contextos d'aprenentatge que influeixen en l’aprenentatge i ensenyament de llengües. Es centra en els coneixements i tècniques docents que ha de saber aplicar el professor de la llengua anglesa, tant en programes generals de llengües com en contextos específics. La matèria es complementa amb l’assignatura “Adquisició de la Llengua” i "Factors individuals en l'aprenentatge".
Objectius:
- Entendre i analitzar críticament diferents metodologies d'ensenyament i aprenentatge de llengües en contextos d'instrucció.
- Assolir el domini d’una sèrie de tècniques d’ensenyament.
- Ser capaç de dissenyar material didàctic rellevant a les quatre habilitats: comprensió oral i escrita i expressió oral i escrita.
- Saber fer una avaluació crítica de material didàctic publicat.
Aquest curs i de manera optativa, aquesta assignatura proposarà realitzar un dels ítems d'avaluació dins de la metodologia d'aprenentatge per reptes. Es tracta d'afrontar problemes reals i complexos identificats per professionals per tal de realitzar una definició adequada i apuntar possibles solucions. L’aprenentatge per reptes és avui una metodologia àmpliament reconeguda que permet no sols tractar amb casos d’estudi reals, sinó també inserir l’estudiant en entorns en els que en un futur pot desenvolupar la seva carrera professional.
- Aprenentatge de llengües en contextos d'instrucció (implicit and explicit knowledge, focus on form and focus on meaning).
- Metodologies de l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera.
- CLIL: Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua.
- The learner: Young Learners, Adults, Educació primària, Secundària. Factors individuals en l'aprenentatge de llengües.
- The teacher.
- Disseny de materials i lesson planning.
La metodologia docent es basa en:
Activitats dirigides (Classes teòriques i classes pràctiques)
- Classes magistrals amb suport TIC i discussió col·lectiva.
- Realització d’exercicis pràctics.
Activitats supervisades (tutories i presentació oral)
- Tutories de suport per a la realització de treballs.
- Preparació i presentació d’una unitat docent.
Activitats autònomes (Lectures de texts i estudi; participació a l’entorn virtual, realització de treballs)
- Lectura d’obres de referència i de material bibliogràfic.
- Treballs individuals i en grup.
Si es decideix realitzar l'observació de classe seguint la metodologia d'aprenentatge per reptes, aquest ítem i la planificació d'una classe i presentació es faran en grups de 3 persones i s'avaluaran conjuntament. Aquests grups hauran de desenvolupar una sèrie de fases que conduiran a la presentació final: descoberta, investigació, propostes de millora. Els grups hauran d'identificar una problemàtica en una aula d'anglès i proposar millores per tal de solventar-la.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals amb suport TIC | 25 | 1 | 1 |
Exercicis pràctics a l'aula i discussions | 25 | 1 | 1, 3, 4, 6, 8, 9, 13, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació i presentació d'unitat docent (microteaching) | 15 | 0,6 | 3, 8, 13, 22 |
Tutories de suport per a la realització de treballs | 10 | 0,4 | 9, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de la matèria, lectura d'articles, realització de tasques/assignments | 50 | 2 | 1, 3, 4, 6, 8, 9, 13, 17, 22 |
Assignment 1 (Critical review): 15%
Assignment 2 (Classroom observation): 15%
Examen final: 35%
Lesson planning i microteaching: 35%
L'assignment 2 i el lesson planning s'avaluaran conjuntament si l'estudiant decideix participar a l'aprenentatge per reptes (50%).
S’ha de tenir en compte el següent:
- L'estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d'avaluació.
- El nivell d'anglès (C2) es tindrà en compte en la correcció de totes les activitats avaluatives.
Recuperació
Només pot optar a la recuperació aquell alumnat que hagi completat íntegrament l'avaluació, que tingui una nota mitjana superior a 3,5 i que hagi aprovat un 50% de l'assignatura. Es recuperaran aquells ítems que tinguin una qualificació inferior a 4 (independentment de la nota final). No es permet optar a la recuperació per millorar la nota.
La nota màxima que l'alumnat pot obtenir a la recuperació d'un ítem és de 5.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de la realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions per mitjà de la plataforma Moodle.
MOLT IMPORTANT
- El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de tota l’assignatura i no només de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d’internet i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
- En cas que l'estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assignment 1: Critical review | 15% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 22 |
Assignment 2: Classroom observation | 15% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 22 |
Examen final | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 20, 21, 22 |
Planificació i presentació d'una classe (microteaching) | 35% | 13 | 0,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22 |
Benati, Alessando (2013). Issues in Second Language Teaching. Sheffield: Equinox Publishing Ltd.
Celce-Murcia, Marianne (2001). Teaching English as a second or foreign language (3rd edition) Heinle & Heinle.
Cook, Vivian (2016). Second Language Learning and Language Teaching. New York: Routledge.
De Graaf, Rick and Alex Housen (2009). Investigating the Effects and Effectiveness of L2 Instruction. In M. H. Long and C. Doughty (eds.) The Handbook of Language Teaching (pp. 726-755). Oxford: Blackwell.
Ellis, Rod (2003). Task-based language learning and teaching. Oxford: Oxford University Press.
Ellis, Rod (2008). Principles of Instructed second language acquisition. CAL Digest, available at http://www.cal.org/resources/digest/instructed2ndlang.html
Ellis, Rod (2009). Task-based language teaching: sorting out the misunderstandings. International Journal of Applied Linguistics, 19(3), 221-246.
Hall, Graham (2020). The Routledge Handbook of Language Teaching. New York: Routledge.
Harmer, Jeremy (2007). The practice of English language teaching (4th ed.). Harlow, UK: Pearson Education.
Harmer, Jeremy (2007). How to Teach English. New Edition. Harlow: Pearson Education.
Hedge, Tricia (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford:Oxford University Press
Hughes, Glyn, Josephine Moate and Tiina Raakitainen (2007). Practical Classroom English. Oxford: Oxford University Press.
Larsen-Freeman, Diane and Marti Andreson (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP.
Lightbown, Patsy and Spada, Nina (2006). How Languages are Learned. 3rd Edition.Cambridge: CUP.
Loewen, Shawn (2015). Introduction toInstructed Second Language Acquisition. New York: Routledge.
Long, Mike (2015) Second Language Acquisition and Task-Based Language Teaching. Oxford: Wiley Blackwell.
Mitchell, Rosamond, Myles, Florence and Marsden, Emma (2019). Second Language Learning Theories. New York: Routledge.
Richards, Jack C. and Willy A. Renandya (eds.) (2002). Methodology in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press
Richards, Jack C. and Theodore Rodgers (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (Second Edition). Cambridge: Cambridge University Press
Scrivener, Jim (2005). Learning Teaching (2nd Edition) London:Macmillan
Willis, Dave & Willis, Jane (2007). Doing Task-Based Teaching. Oxford: Oxford University Press.
No s'utilitza programari específic.