Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 1 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 1 |
Aquesta assignatura és optativa per l’alumnat de tercer i quart curs.
Cal un nivell inicial d'anglès entre C1 (advanced) i C2 (proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C1 l'estudiantat pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i reconèixer-ne el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostrar un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió. Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
L’objectiu principal d’aquest curs és donar a l’alumnat una visió general de la literatura i la cultura escoceses dels segles XX i XXI. La secció de continguts inclou la llista dels onze temes que es cobriran.
Literatura escocesa, 2022.
Aquesta assignatura es divideix en dos mòduls. El primer estudia el “Scottish Renaissance” (Renaixement escocès) i el segon, l'Escòcia contemporània.
“Scottish Renaissance” és el nom que se li dóna al renaixement literari de les dècades de 1920 i 1930; així, començarem llegint la novel·la més significativa del "Scottish Renaissance", Sunset Song de Lewis Grassic Gibbon (consulteu la bibliografia).
Va centrar la seva atenció en els temes següents:
• la història i identitat escoceses
• la classe social
• el llenguatge literari
• Escòcia i el cànon literari anglès
• la veu narrativa
• la tradició gaèlica
• Gènere i nació
El segon mòdul se centra en les darreres dècades. Tots els temes esmentats reapareixen en un nou context modificat per canvis històrics i polítics recents. A més d'aquests, hi afegirem:
• Escòcia postindustrial
• l'època de la devolució i post-devolució
• la renovació de la tradició gaèlica
• les noves formes de desig.
Tingueu en compte:
Cal adonar-se que, encara que gran part de la literatura escocesa està escrita en anglès estàndard, una part considerable no ho està, com és el cas de la primera novel·la i gran part de la poesia vernacla. Per tant, cal que el estudiantat estigui preparat per abordar textos d'aquesta naturalesa que requeriran l'ús ocasional d'un diccionari escocès. A més, els textos escocesos se centren (naturalment) en la història escocesa, tema que s'aborda molt per damunt durantelgrau. Per tant, la lectura secundària serà necessària en certs moments. Dedicarem aproximadament el 75% del nostre temps a la prosa i la resta del temps a la poesia.
L'estudi de la literatura implica una lectura reflexiva i profunda de les fonts primàries. Per això es demana als estudiants que s’hagin llegit els textos amb antel·lació per tal de poder participar en les discussions activament.
Les sessions s'organitzaran a partir de les explicacions del context històric, literario i cultural de Escocia des de la primera mitad del siglo XX fins a l'any 2022, així com la discussió en classe dels textos en qüestió. Per això es demana als estudiants que s’hagin llegit els textos amb antel·lació per tal de poder participar en les discussions activament.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats dirigides a l'aula | 50 | 2 | 9, 10, 12, 13, 14, 15, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades | 25 | 1 | 3, 4, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats aut?nomes | 50 | 2 | 2, 5, 16, 17 |
Revisió de les qualificacions En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professorainformarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació: La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
L’alumnat s’haurà d’haver presentat a un mínim de dos terços dels ítems d’avaluació.
- L’alumnat haurà d’haver obtingut una qualificaciómitjana igual o superior a 3,5.
- L’alumnat haurà d’haver aprovat el 45% de l’avaluació de l’assignatura.
- La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 5.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
PLAGI: és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignaturaserà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
avaluació escrita 1 | 45% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
avaluació escrita 2 | 45% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
avaluació participativa | 10% | 8 | 0,32 | 2, 4, 7, 10, 12, 13 |
PRIMARY
Prose
Lewis Grassic Gibbon. Sunset Song (Canongate).
Jessie Kesson. Another Time, Another Place. (Black and White)
Alsadair Gray. Unlikely Stories, Mostly (Canongate).
Kirsty Logan. The Gloaming (Vintage).
Poetry
(ed) Watson, Roderick. Three Scottish Poets: MacCaig, Morgan, Lochhead (Canongate).
SECONDARY
Brief bibliography:
Dictionaries.
Ross, David & Smith, Gavin (eds). Scots-English, English-Scots Dictionary. (Humanitats- 2a planta 809.16 Sco)
Robinson, Mairi (ed). The Concise Scots Dictionary. (Humanitats- 2a planta 809.16 Con)
Dictionaries of the Scots Language. https://dsl.ac.uk
History and social history
Brown, Ian. From Tartan to Tartanry. Scottish Culture, History and Myth. (online)
Devine, TM.
Chadwick, Nora. The Celts. (Humanitats- 1a planta 936.4 Cha)
Durkacz, Victor Edward. The Decline of the Celtic Languages. (Humanitats- 2a planta 809.16 Dur)
Harvie, Christopher. No Gods and Precious Few Heroes: Scotland 1914-1980. (Humanitats- 1a planta 941.108.2 Har)
Smout, TC. A Century of the Scottish People, 1830-1950. (Humanitats- 1a planta 941.105 Smo)
Literature
Brown, Ian. The Edinburgh History of Scottish Literature. (Humanitats- 2a planta 820(411)(091) Edi)
Crawford, Robert and Nairn Thom (eds) The Arts of Alasdair Gray. (Humanitats- 2a planta 820(411)"19"(Gra) Art)
Gifford, Douglas & McMillan,Dorothy. A History of Scottish Women’s Writing. (Humanitats- 2a planta 820(411)(091) His)
Lyall, Scott (ed). The International Companion to Lewis Grassic Gibbon. (online)
Murray, Isobel. Jessie Kesson: Writing her Life. (Humanitats- Dipòsit)
Schoene, Berthold (ed). The Edinburgh Companion to Contemporary Scottish Literature. (Humanitats- 2a planta 820(411).09 Edi
Witschi, Beat. Glasgow Urban Writing and Postmodernism: A Study of Alasdair Gray’s Fiction. (Humanitats- 2a planta 820(411)"19"(Gra) Wit)
Young, Douglas F. Beyond the Sunset: A Study of James Leslie Mitchell. (Humanitats- 2a planta 820(411)"19"(Gib)
No procedeix