Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500245 Estudis Anglesos | OT | 3 | 2 |
2500245 Estudis Anglesos | OT | 4 | 2 |
Cal un nivell C2 del Common European Framework of Reference for Languages. Amb C2 l'estudiant pot: comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Es donen per suposades les nocions de sintaxi tractades a l'assignatura English Syntax (100223) de segon curs.
- Identificar l'estructura de les oracions angleses i els elements que les composen.
- Reconèixer les operacions que generen les construccions característiques de l'anglès com ara diferents tipus d'interrogatives parcials i -qu, passives, estructures d'elevació, oracions no finites i construccions amb elements expletius.
- Avaluar amb arguments teòrics i empírics diferents propostes d'anàlisis sintàctiques.
1. Introducció: conceptes bàsics
2. Subjectes i objectes
3. Sintagma Determinant (SDet)
4. Sintagma Complementador (SComp)
5. Moviment-qu i localitat
Activitats dirigides :
Classes magistrals i debat en grup.
Activitats supervisades:
Realització d’exercicis tèorics i empírics.
Tutories de suport per a la realització d’exercicis i treballs.
Activitats autònomes:
Lectures de manuals i capítols de llibres de text.
Realització d’esquemes i resums d’apunts i textos.
Exercicis pràctics, individuals i en grup.
Treballs, individuals i en grup.
Ús del Campus Virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria i debat en grup | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis a l'aula, tutories individuals, avaluació | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, estudi, realització d'exercicis i treballs i ús del campus virtual | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12, 14 |
L'AVALUACIÓ d'aquesta assignatura consta de quatre parts: dues proves parcials (35% i 35%), un assignment (20%) i diversos exercicis d'aula per fomentar la presencialitat i l'assistència a classe (10%).
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
RECUPERACIÓ
Tenen dret a recuperar els estudiants amb una nota final de 3,5/10 que hagin completat les dues proves parcials i l'assignment.
La prova de recuperació serà un examen escrit, en l’horari fixat per la Facultat, que sintetitzi els continguts de l’assignatura.
L’estudiantat rebrà la qualificació de *No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 35% de l'avaluació del curs.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre lesfonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se del’originalitat i autenticitat del text propi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assignment | 20% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Exercicis d'aula | 10% | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Parcial 1 | 35% | 7,5 | 0,3 | 1, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14 |
Parcial 2 | 35% | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12, 14 |
LLIBRES DE CURS:
Adger, David. 2003. Core Syntax. A Minimalist Approach, Oxford: Oxford University Press.
Edelstein, Elspeth. 2020. English Syntax. A Minimalist Account of Structure and Variation. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Koeneman, Olaf i Hedde Zeijlstra. 2017. Introducing Syntax. New York: Cambridge University Press.
ALTRES REFERÈNCIES:
Aarts, Bas. 1997. English Syntax and Argumentation, London: MacMillan.
Haegeman , Liliane i Jaqueline Guéron. 1999. English Grammar. A Generative Perspective, Oxford: Blackwell.
Llinàs, Mireia, Capdevila, Monterrat, Dominguez, Joaquín, Moyer, Melissa, Pladevall, Elisabet i Susagna Tubau. 2014. [SECOND EDITION]. Basic concepts for the Analysis of English Sentences. Bellaterra: Servei de Publicacions.
Ouhalla, Jamal. 1994. Introducing Transformational Grammar. From Rules to Principles and Parameters, University Press London: Eduard Arnold.
Radford, Andrew. 1997. Syntax: A Minimalist Introduction , Cambridge: Cambridge University Press.
Radford, Andrew. 2004. Minimalist Syntax. Exploring the Structure of English, Cambridge: Cambridge University Press.
Radford, Andrew, Martin Atkinson, David Britain, Harald Clahsen i Andrew Spencer. 1999. Linguistics. An Introduction, Cambridge: Cambridge University Press.
Roberts, Ian. 1997. Comparative Syntax, London: Arnold.
No aplica.