Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500149 Matemàtiques | OT | 4 | A |
Per poder matricular-se a l'assignatura, l'estudiant ha d'haver superat un mínim de 180 ECTS.
És aconsellable haver superat 200 ECTS
L'alumne ha de tenir un un tutor/a acadèmic/a, que serà un dels professors/es de l'assignatura.
Nota: La matrícula es formalitza un cop signat el conveni entre la UAB i l'entitat que acull l'estudiant (i això pot ser en qualsevol moment del curs), així els primers passos per fer l'assignatura es fan abans d'estar matriculat. Pels alumnes no matriculats, hi haurà informació actualitzada a l'Espai de Coordinació del Campus Virtual.
L'assignatura té com a objectiu prioritari apropar l'estudiant a la realitat laboral i facilitar la inserció laboral en una feina relacionada amb els estudis que ha fet al grau.
Cursant aquesta assignatura l'estudiant podrà contrastar els coneixements teòrico-pràctics adquirits en els
estudis de Grau amb les necessitats de la vida professional. També tindrà l'oportunitat de treballar en equips
interdisciplinaris. D'aquesta manera té l'oportunitat de validar l'orientació professional que es vol agafar una vegada acabat el grau.
L'assignatura ajuda a valorar la necessitar d'obtenir més preparació per a l'orientació professional que es vulgui agafa. Cal fer un Màster? Per què?...
Hi ha dos tipus de pràctiques en empresa a realitzar:
PRÀCTIQUES EN DOCÈNCIA
- Les pràctiques es realitzen en un institut de secundària. Es pacta l'institut i/o institució pública amb el tutor acadèmic.
PRÀCTIQUES EN EMPRESA O EN CENTRES d'INVESTIGACIÓ
-L'alumne, assessorat pel seu tutor acadèmic, s'encarrega de buscar l'entitat de pràctiques.
Per fer qualsevol de les dues modalitatats de pràctiques és molt important que mireu la documentació que hi ha a l'apartat de Pràctiques en Empresa de l'Espai de Coordinació del Campus Virtual. La informació que hi ha conté la de la Guía Docent i, en alguns casos, està més expandida. També hi trobareu la documentació que fa falta per poder fer l'assignatura.
En general, les etapes i activitats a realitzar per l'estudiant el llarg del període de pràctiques:
1) Entrevista amb el/la tutor/ acadèmic/a. Confecció del CV ............. 12 hores
2) Planificació: cerca, entrevistes, organització,............................... 10 hores
3) Estada a l'entiat de pràctiques ................................................................. 250 hores(*)(**)
4) Preparació de la memòria ..........................................,............. 30 hores
5) Preparació de l'exposició pública de la feina realitzada ................ 6 hores
6) Presentació pública i assistència a la presentació dels companys..... 2 hores
(*) Pràctiques en Empreses
(**) Pràctiques en Docència
El desenvolupament del treball a l'institut de secundària inclou, entre d'altres, les següents activitats: primer contacte
amb el tutor l'equip de treball en el qual s'ha d'integrar l'estudiant: organització i horaris. Seguiment, observació i col·laboració de les classes amb el seu tutor. Assistència a les Reunions de Departament, d’Equips Docents, Claustre, reunió de tutoria amb pares,... Preparació d’una Unitat Didàctica i portar-la a terme fins a la seva avaluació.
En el còmput d'hores, també s'hi ha d'incloure les hores que l'estudiant ha de dedicar fora de l'escola ja sigui
per a preparar classes, fer correccions, .. etc. Considerem que, aproximadament, poden ser unes 30 hores;
restaran per tant unes 220 hores per realitzar a dins de l'Escola.
Aquesta assignatura té característiques una mica excepcional, ja que us matriculeu al llarg del curs, quan ja esteu a punt de signar el vostre conveni de pràctiques i no amb les altres assignatures. Llavors els primers passos de l'assignatura els haureu de fer sense estar matriculats.
És molt important que accediu a l'apartat dedicat a les Pràctiques en Empresa de l'Espai de Coordinació del Grau. Entre la documentació que hi trobareu hi ha el:
Trobareu també una presentació en power-point sobre les pràctiques on hi trobareu informació addicional.
Apart del correu personal dels professors podeu preguntar els vostres dubtes fent un missatge al correu de l'assignatura: empreses@mat.uab.cat
Ara explicarem breument el camí per fer l'assignatura per una presentació més detallada ens remetem, una vegada més, al Document de Protocol que hi ha l'apartat de pràctiques a Espai deCoordinació del grau:
Quan el conveni estigui fet i signat pel degà, us trucaran de la Gestió Acadèmica de Ciències per a que el recolliu i el porteu a l'empresa per a que el signin. De les tres còpies, se'n queda una l'entitat col·laboradora, una altra l'estudiant i una altra la facultat. Ja només us caldrà fer les pràctiques a l'entitat col·laboradora.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Entrevista i planificació | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Estada a l'entitat de pràctiques | 250 | 10 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de l'exposició pública de la feina realitzada | 6 | 0,24 | |
Preparació de la memòria | 30 | 1,2 | |
Presentació pública i assistència a la presentació dels companys | 1 | 0,04 |
Els passos per poder realitzar l'avaluació de l'assignatura són els següents:
Al llarg del curs s'organitzaran diverses sessions de presentacions de memòries de pràctiques. Al Campus Virtual de l'Assignatura posem el calendari d'aquestes presentacions. L'estudiant pot triar la sessió que vulgui per per fer la presentació. L'assignatura té dues convocatòries: una al juliol i una altra al setembre.
Els criteris que s’utilitzen per l’avaluació de l’assignatura “Pràctiques en Empreses” són les següents:
- Informe valoratiu del/de la tutor/a designat/da per l’Empresa (70%)
- Contingut de la Memòria de Pràctiques (20 %)
- Exposició pública de la Memòria (davant d'un tribunal i dels companys que hagin realitzat les pràctiques en el mateix període). 10%
Per a ser avaluat/da positivament són indispensables dues condicions:
(a) Que l'informe del/de la tutor/a sigui positiu.
(b) Assolir una avaluació positiva de la memòria.
L'estudiant serà considerat/da com a "No Presentat" en cas que el/la tutor/a de l'Empresa no certifiqui que ha
realitzat efectivament la feina, o bé en cas que no presenti la Memòria de Pràctiques o no es presenti a la
defensa oral de la memòria.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació del Tutor de l'Entitat on es fan les pràctiques | 70% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Exposició Pública | 10% | 0,25 | 0,01 | 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 14 |
Memòria de les pràctiques | 20% | 0,25 | 0,01 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 14 |
La bibliografia pot anar variant segons el tipus de feina i, molt probablement, l'empresa la proporcioni. Va bé tenir a ma la bibliografia que s'ha usat al llarg dels estudis de Grau de Matemàtiques.
L'assignatura no té cap programari específic, però és gairebé segur que on feu les pràctiques haureu de programar.
Per omplir els impresos haureu de fer servir Word o Libre Office, i per fer la memòria Latex o Word. Per la presentació és recomanable preparar una presentació Beamer o Powerpoint, per exemple.