Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502758 Humanitats | OT | 3 | 1 |
2502758 Humanitats | OT | 4 | 1 |
Primer bloc1. A què anomenem cultura? Freud, Adorno i Bataille.2. Modernitat i cultura: Baudelaire3. Origen i fi de la cultura capitalista: Prometeu, Faust i Don Giovanni Introducció general històrica a la cultura moderna 1. Construcció i crítica de la gran cultura europea del segle XIX-XX.a. Introducció: Una Il·lustració radical? b. L'arc de la sospita:Hegel , Marx y Nietzsche.c. Filosofia en femení i singular: Arendt, Zambrano i Beauvoir.
2. Poder, veritat i performativitat : De Foucault a Butler
|
Tot i que en les classes es tracten temes transversals i es promou un aprenentatge coherent de la interrelació entre cultura i filosofia, les classes s’organitzen com sessions amb estructura pròpia, sempre a la recerca del diàleg amb l’estudiant.
Les activitats formatives seran de tres tipus:
A- Dirigides
B- Supervisades (s'hauran d'adaptar, si cal, en el percentatge més adient, a la docència virtual, a través dels diversos sistemes existents (teams, powerpoints narrats, vídeos, podcasts... etc)
C- Autònomes.
1. Les classes impartides pel professor pretenen la màxima participació del conjunt de la classe.En el cas que es doni un entorn de no- presencialitat o semipresencialitat es prendran les mesures oportunes perquè l'alumne assoleixi tots els seus resultats d'aprenentatge.
2. Les exposicions s’enfocaran de forma i manera que facin possible el màxim d’interacció crítica i constructiva amb el conjunt de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistrals | 50 | 2 | 5, 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració treball de curs | 18 | 0,72 | 1, 4, 8 |
Tutories al despatx (grup) | 4 | 0,16 | |
Tutories al despatx (personal) | 4 | 0,16 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i preparació exàmens | 24 | 0,96 | 6 |
Lectura bibliografia i apunts campus virtual | 42 | 1,68 | 1, 2, 6, 8 |
El primer bloc es valorarà de la seguent forma:
A. Farem dues proves escrites a classe que valdran 3 dels 10 punts
La revisió voluntària dels exàmens començara el primer dia lectiu posterior a la publicació de les notes en el CV. Mitjançant una nota, paral·lela, s´indicaran horaris i dies d´atenció.
1. Una primera serà després de fer els tres primes temes (15% d la nota final).
2. La segona a l´acabar ela altres tres (15%de la nota final)
El segon bloc serà avaluat a partir dels següents criteris:
A. 4 punts de treball en grup: 2 punts treball escrit (20% de la nota final) 2 punts exposició oral (20% nota final) Entrega la penúltima setmana de curs. Defensa oral l'última setmana de curs. En cas de no poder-se realitzar la defensa oral per l'absència de presencialitat, es fara de forma virtual. La revisió voluntària de la feina començarà el primer dia lectiu posterior a la publicació de les notes en el CV. Mitjançant una nota, paral·lela, s'indicaran horaris i dies d'atenció.
B. 3 punts (1x3) 30% de la nota final qüestions proposades a classe, comentaris de text (al llarg del curs) i discussions en grup via fòrum . La revisió voluntària de les qüestions començarà el primer dia lectiu posterior a la publicació de les notes en el CV. Mitjançant una nota, paral·lela, s'indicaran horaris i dies d'atenció.
Caldrà aprovar els dos blocs per fer-ho a l’assignatura. En cas contrari, serà necessari presentar-se a la recuperació.
La recuperació serà una prova general de tota la matèria exposada a classe. Per participar en la recuperació, és necessari haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats equivalent a un mínim de 2/3 parts de la qualificació final. La qualificació mínima, exigible, en la mitjana de l’assignatura serà de 3.5.
El treball només s’acceptarà si s’ha fet, prèviament, el procés de tutorització proposat pel docent.
Es considerarà"no avaluable" a tot estudiant que no hagi presentat evidències d´avaluació (lliuraments o proves per escrit) en un mínim d´un 30% de l´assignatura.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums,wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Abstracs i comentaris de text | 15% | 1 | 0,04 | 1, 3, 8 |
Discussió en grups | 5% | 1 | 0,04 | 1, 4, 6, 8 |
Exàmens (2 proves escrites) | 40% | 4 | 0,16 | 1, 2, 5, 8 |
Presentació oral i escrita del treball de curs | 40% | 2 | 0,08 | 4, 7, 8 |
-Arendt, H. (2006): Eichmann en Jerusalem. Madrid. Debolsillo
-Beauvoir, S. de (2017). El segundo sexo. Madrid. Cátedra
-Beauvoir, S. de (2020): La mujer rota. Madrid. Lunwerg
- Zacarés Pamplano, A (2021): María Zambrano, filosofa de la generación del 27. Madrid. Antígona
-Zambrano M. (2019): La tumba de Antígona. Madrid. Alianza Editorial
Es farà ús - en cas que la virtualitat, així ho demani - de totes les plataformes de connexió telemàtica (teams, meet ,zoom, etc) per portar a terme el normal desenvolupament de la classe, així com de les eines de transport de dades (Wetransferd, per exemple) necessàries pel normal desenvolupament de l'assignatura.