Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313785 Gestió Aeronàutica | OB | 0 | 2 |
No s'han establert.
Aquest és un mòdul pràctic, que té com a propòsit principal que l'estudiant apliqui tot, o bona part, del coneixement adquirit al llarg del màster en un cas concret.
L'estudiant ha de dissenyar, elaborar i redactar un treball d'investigació o aplicat dins de qualsevol dels àmbits del màster, o una combinació d'aquests, i realitzar una presentació dels resultats assolits.
L'organització i desenvolupament del treball és la següent:
Els estudiants decideixen d'acord amb els seus interessos, i amb la col·laboració de l'coordinador del màster (si li és requerida), el tema del seu treball. En funció de la mateixa, el coordinador assigna a l'estudiant un director acadèmic (professor de l'màster) del treball.
A la primera entrevista amb el director acadèmic es fixen les condicions del seguiment: es concreta el tema del treball, es comenten els principals aspectes del desenvolupament i s'estableix el pla de treball, incloent el calendari de seguiment. Durant tot el període de desenvolupament es van celebrant reunions periòdiques en les que el director s'assegura que l'estudiant segueix adequadament el pla de treball establert. Així mateix, el director assessora l'estudiant pel que fa a la correcta estructuració i paràmetres de qualitat a considerar en la redacció de la memòria de la feina per part de l'estudiant. A l'acabar el treball, el director elabora un informe valorant el seguiment realitzat. Aquest informe es posa a disposició de la comissió avaluadora del TFM, ja que constitueix un dels elements d'avaluació.
Hi ha la possibilitat de realització de l'TFM en el si d'una de les empreses o institucions de el sector aeronàutic que col·laboren amb el màster. En aquest cas, a més del director acadèmic, l'estudiant tindrà un supervisor a l'empresa o institució. En aquesta modalitat, el pla de treball s'elabora de forma conjunta entre estudiant, director acadèmic i supervisor en l'empresa o institució. A partir d'aquí, el seguiment de el pla de treball és responsabilitat fonamental del supervisor, amb intervencions periòdiques puntuals de el director acadèmic que, en tot cas, assessora l'estudiant de cara a la redacció de la memòria, d'acord amb allò comentat al paràgraf anterior. En aquest cas, tant el director acadèmic com el supervisor emeten informes que es posen a disposició de la comissió avaluadora del TFM.
La metodologia docent utilitzada combinarà les reunions de seguiment entre estudiant i director, el treball autònom realitzat pel propi estudiant i la preparació dels resultats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de la memòria del treball | 80 | 3,2 | 7 |
Preparació de la presentació oral | 20 | 0,8 | 7 |
Tutories de seguiment del treball | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del treball | 184 | 7,36 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Les comissions avaluadores estan formades per tres professors del màster i el mètode d'avaluació és el mateix, amb independència que el TFM hagi estat desenvolupat, o no, en el si d'una empresa o institució.
La taula següent mostra els components de l'avaluació amb els seus pesos corresponents.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informes del director i del supervisor del treball | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Memòria del treball | 20% | 0 | 0 | 7 |
Presentació i defensa del treball | 20% | 1 | 0,04 | 7 |
Valoració global del treball per part de la comissió avaluadora | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
No s'especifica. Dependrà de les característiques del treball.
No especificat. Dependrà de les característiques del treball.