Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317520 Estudis Territorials i Planejament | OB | 0 | 2 |
Llegir textos científics amb fluïdesa
En aquesta assignatura es tractaran els continguts clau de la recerca contemporània més avançada de la Mobilitat sostenible i saludable. El curs s'estructurarà mitjançant l'estudi crític d'una sèrie de conceptes clau, bases teòriques i línies de recerca i oferirà eines teòriques, metodològiques i empíriques per conèixer aquests fonaments de l'ordenació del territori.
Aquesta assignatura forma part dels ensenyaments troncals juntament amb les matèries de Planejament territorial, Sistemes d'Informació Geogràfica i Ciutat i Espais Metropolitans. L'objectiu dels ensenyaments troncals és de dotar als estudiants de les habilitats conceptuals i pràctiques per al disseny i redacció d'instruments territorials, relacionats amb la Mobilitat. Per fer-ho es realitzarà un exercici pràctic, consistent en el reconeixement i identificació de les característiques urbanes, socials i mediambientals de determinats espais metropolitans, de carácter suburbà. Així com, l'elaboració de propostes de gestió d'aquests espais. Aquest exercici pràctic es durà a terme al campus universitari de la UAB
1. La Mobilitat en els espais metropolitans de caràcter suburbà
1.1 El planejament modern del territori: el funcionalisme
1.2 El Vehicle privat i les grans xarxes viaries
1.3 Els costos econòmics, ambientals i socials de la mobilitat
1.4 Repensar l’accessibilitat
2. El Campus universitari de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
2.1 Els orígens: una de les tres universitats metropolitanes de nova creació dels anys 60
2.2 Les transformacions: guanyar accessibilitat, incrementar la mixticitat de funcions
2.3 Incrementar la sostenibilitat i la salut: El Campus Sis
3. El Campus i el seu entorn metropolità
3.1 La metròpolis de Barcelona
3.2 La UAB: entre la primera i la segona corona metropolitana
3.3 Un Pol metropolità de coneixement
3.4 Les connexions amb l’entorn
3.5 Els eixos verds, viaris i ferroviaris
4. Reptes de futur
4.1 Un Campus més verd?
4.2 Un Campus més multifuncional?
4.3 Un Campus més caminable?
4.4 Un Campus més cohesionat?
4.5 Un Campus ciutat?
Durant les classes del mòdul es repartirà una bibliografia especialitzada per a cada tema.
Es programarà un cicle de conferències associades a l'assignatura.
L'avaluació del mòdul de Temes Avançats, com a part integrant del programa troncal del METIP 2020-21, tindrà una part de l'avaluació específica del mòdul, en què l'alumne/a haurà de demostrar una sèrie d'habilitats instrumentals i coneixements sobre el que s'ha tractat a les sessions d'aula i una altra part que serà l'avaluació del treball troncal.
-Analitzar i interpretar les dinàmiques territorials en els espais metropolitans de carácter suburbà
- Aplicar críticament els conceptes i plantejaments teòrics més avançats a l'estudi de la Mobilitat sostenible i saludable.
- Aplicar les diferents metodologies d'anàlisi quantitatiu, qualitatiu i de TICs.
- Detectar la complexitat de les dinàmiques territorials en relació a la mobilitat
- Emprar la llengua anglesa en diferents formats i contextos.
- Promoure l'aplicació i l'avenç dels principis de la sostenibilitat ecològica, social i econòmica.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom o autodirigit.
Les activitats que no es puguin fer presencialment s'adaptaran a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els exercicis, projectes i classes teòriques es realitzaran a través d'eines virtulals, com tutorials, vídeos, sessions de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes i debat de lectures | 56 | 2,24 | 1, 3, 7, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Disseny port folio | 6 | 0,24 | 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de proposta de planificació territorial | 63 | 2,52 | 4, 5, 11 |
No hi haurà possibilitat de recuperació per al treball troncal.
L'estudiant rebrà la qualificació de 'No avaluable' en lloc de 'Suspens' sempre que no hagi lliurat tots els exercicis del mòdul.
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.
Les activitats d'avaluació qualificades amb 0 per irregularitats comeses per l'estudiant no es podran recuperar.
En cas que les activitats d'avaluació no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració d'un assaig a partir de la bibliografia del curs | 25% | 25 | 1 | 2, 3, 5, 6, 9, 10, 11 |
Participació activa en el curs | 10% | 10 | 0,4 | 1, 3, 5, 6, 9, 10 |
Presentació del treball troncal | 15% | 15 | 0,6 | 1, 2, 5, 8, 9, 13 |
Treball en l'elaboració de la proposta conjunta de planificació territorial | 50% | 50 | 2 | 4, 6, 7, 9, 11, 12, 13 |
Per a cada exposició del professorat, conferència de investigadors externs al programa i sessió de seminari de recerca es donaran lectures recomanades i obligatòries, amb referències de les publicacions més recents dels resultats de les recerques en curs.
El que programari de cartografia automàtica i SIG que es fa servir al mòdul de Sistemes d'Informació Geogràfica i que està disponible a les aules d'informàtica de la facultat