Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317584 Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut | OB | 0 | A |
No hi ha prerequisits establerts
A la infància i l'adolescència hi ha moltes situacions que fa que els nens i les nenes i els/les adolescents en general, hagin de ser considerats població vulnerable. El nen i la nena igual que els i les adolescents, són vulnerables perquè es troben en risc constant de ser perjudicats, maltractats, perseguits, llastimats o influenciats per diferents agents enfront dels quals es troba en situació d'indefensió. A vegades són víctimes de violència a les institucions, la societat i inclús a la seva família, per la qual cosa necessiten ser protegits i atesos per professionals de la salut qualificats.
L'objectiu principal del mòdul de Grups Vulnerables en la infància i l'Adolescència, és que els estudiants coneguin els principals problemes de desigualtat i vulnerabilitat dels nens, les nenes i els/les adolescents així com, les cures infermeres associades a cadascun dels problemes tractats.
Durant el primer semestre del curs, s'impartiran de forma en línia els següents temes:
- Adolescència i diversitat sexual i de gènere
- La violència de gènere en les primeres relacions
- Assetjament escolar i maltractament
- Les addiccions i les toxicomanies en l'adolescència
- La immigració, problemes en el nen, la nena i l'adolescent
- El gran prematur:
. Cures infermeres al nen prematur
. La comunicació infermera amb el pare i la mare del nen prematur
. El suport emocional als pares i mares del nen o la nena prematur/a
El segon semestre es farà docència presencial i els temes que es tractaran són:
- Les cardiopaties congènites als nens i nenes
- La mutilació genital femenina
- L'embaràs a l'adolescència
- La discapacitat intel·lectual
- Trastorns mentals severs en el nen, la nena i els adolescents
. Trastorn mental ansiós-depressiu
. Trastorn límit de personalitat
. Psicosis d'UCI
. Trastorns psicòtics
- El nen i la nena institucionalitzats
- L'adopció i l'acollida
Es realitzaran classes teòriques, el primer semestre del curs, es faran en línia de forma asincrònica i es penjaran materials a treballar. El segon semestre seran presencials.
Tanmateix es faran seminaris especialitzats amb la següent temàtica:
- Les famílies homoparentals
- La discapacitat intelectual
- l'adopció i l'acollida
- L'abordatge de l'aprenentatge en els nens i les nenes, els/les adolescents i els immigrants
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
SEMINARIS ESPECIALITZATS (SESP) | 11 | 0,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
TEORIA (TE) | 42 | 1,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS/INFORMES | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
ESTUDI PERSONAL | 106,5 | 4,26 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
S'avaluaran els següents aspectes:
- Assistència i participació (10%): s'avaluarà l'assistència a les sessions de seminari. Cada falta a un seminari descompta 0,5 punts de la nota.
- Lliurament de treballs (40%): La part de seminari s'avaluarà mitjançant un treball de reflexió sobre el tema d'aquest. Cal lliurar un total de quatre treballs amb un valor del 10% cadascun. El no lliurament comporta un 0 en aquest treball. NO s'admetrà lliurament de treballs fora de termini. La nota mínima per promitjar amb les altres parts és de 4.
- Fòrums de discussió (15%): La part de teoria que es fa en format virtual s'avaluarà mitjançant la participació i les aportacions als fòrums de discussió.
S'obriran tres fòrums de discussió, un per cada dia de classe virtual, amb diverses qüestions sobre les quals ha de reflexionar l'estudiant. Es valorarà el nivell de reflexió i les aportacions al fòrum. A cadascun se li dona un valor del 5% de la nota final d'aquest apartat.
-Avaluació mitjançant proves objectives (35%): De les sessions teòriques presencials es farà un examen de coneixement que constarà de 30 preguntes de resposta múltiple que es farà a través del Moodle del màster en format virtual. Per promitjar amb els altres apartats cal haver tret un 4.
En cas de no superar l'examen amb una nota mínima de 4, l'estudiant podrà presentar-se a una prova de recuperació, sempre què hagi lliurat tots els treballs i tingui un mínim de 5 en els apartats d'assitència i participació als fòrums de discussió.
Les aportacions que comportin manca de respecte vers els companys/companyes i/o professors/ professores suposaran el suspès del mòdul
La qualificació final correspon a la suma dels apartats anteriors. Per aprovar el mòdul, el sumatori de tots els apartats ha de donar una nota mínima de 5.
L'estudiant que no assisteixi al 30% de les sessions es considerarà "No avaluable".
Qualificacions
Segons l'acord 4.4 de la Junta de Govern 17/11/2010 del reglament d'avaluació, les qualificacions seran:
suspens: de 0 a 4.9
aprovat: 5.0 a 6.9
Notable: de 7.0 a 8.9
Excel·lent: 9.0 a 10
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
ASSITÈNCIA I PARTICIPACIÓ ACTIVA A CLASSES I SEMINARIS | 10% | 0,5 | 0,02 | 5 |
AVALUACIÓ MITJANÇANT PROVES OBJECTIVES | 35% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
FOROS DE DISCUSSIÓ | 15% | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 3, 4, 6 |
LLIURAMENT DE TREBALLS | 40% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 6 |
1- Rodes Lloret F, Monera Olmos C E, Pastor Bravo, M. Vulnerabilidad Infantil: un enfoque multidisciplinar.Madrid: Díaz de Santos; 2010
2- Observatorio Nacional de la Violencia Contra las Mujeres y los integrantes del grupo familiar. Los niños, niñas y adolescentes: población vulnerable al maltrato y al abuso. 2018. disponible en: https://observatorioviolencia.pe/ninez-vulnerable-al-maltrato/
3- Generaliltat de Catalunya. Departament d'Educació. Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant l'assetjament i el ciberassetjament entre iguals. 2019. disponible a : http://xtec.gencat.cat/ca/centres/projeducatiu/convivencia/protocols/assetjament-ciberassetjament-entre-iguals/index.html
4-INJUVE. La violencia de género en los jóvenes. Una visión general de la violencia de género aplicada a los jóvenes en España. disponible en: http://www.injuve.es/observatorio/familia-pareja-e-igualdad-de-genero/la-violencia-de-genero-en-los-jovenes.