Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4317584 Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut | OB | 0 | 1 |
No hi ha requisits previs per a la realització d’aquest mòdul.
Aquest mòdul constitueix la base teòrica del màster. Per tant, els objectius fonamentals del mòdul són:
- Establir els fonaments teòrics més rellevants relatius a la vulnerabilitat en l’àmbit de la salut.
- Descriure els aspectes ontològics, epistemològics i filosòfics de la investigació en vulnerabilitat.
- Estudiar les principals corrents de pensament desenvolupades a les últimes dècades relacionades amb la comprensió de la vulnerabilitat.
- Analitzar críticament els determinants socials i culturals que impacten directament a la salut-malaltia dels col·lectius vulnerables.
El mòdul es distribuirà en tres blocs diferenciats, cadascun amb diferents temes de treball:
El contingut del mòdul es realitzarà en 4 setmanes, sent aquest contingut virtual i asincrònic.
Es faran diferents activitats d'ensenyament-aprenentatge:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminari | 12,05 | 0,48 | 2, 3, 4 |
Teoria virtual | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 115,7 | 4,63 | 1, 2, 3, 4 |
El sistema d’avaluació consta de cinc activitats d'avaluació:
- Assistència i participació activa en classe virtual (10%): activitat necessària per a aconseguir els objectius establerts en el mòdul. La participació i la presencialitat s’avaluaran en diferents moments al llarg del mòdul. S'obtindrà la nota valorant aspectes com: nombre de connexions al campus virtual, intervencions en els diferents blocs, descàrregues de el material docent, assistència a les activitats, etc.
- Prova objectiva escrita de resposta múltiple virtual (35%): aquesta avaluació és durà a terme mitjançant la resposta escrita a preguntes obertes i/o tancades relacionades amb els continguts teòrics i dels seminaris. Es realitzarà al final del mòdul.
- Entrega d'informes/ treballs (30%): entrega virtual del treball realitzat. Es lliurarà el dia de la defensa oral.
- Defensa oral virtual (10%): defensa virtual del treball realitzat.
- Fòrum de discussió virtual ( 15%): espai obert de discussió virtual on s’analitzarà i es confrontaran idees, tractant temes específics del contingut teòric d’estudi. Es precisa la participació activa i dinamisme de l’alumnat.
Les activitats avaluatives es duran a terme en moments diferents segons calendari.
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL DEL MÒDUL:
Es consideraran les següents:
1.- La qualificació final del mòdul serà la mitjana ponderada de cadascuna de les activitats d'avaluació. Segons l’acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d’avaluació, les qualificacions seran:
Del 0 a 4.9 = Suspens
Del 5.0 al 6.9 = Aprovat
Del 7.0 al 8.9 = Notable
Del 9.0 al 10 = Excel·lent
Del 9.0 al 10 Matrícula d’Honor
2.- El requisit per a l’obtenció de la nota final és haver-se presentat a totes les parts avaluatives i haver obtingut una puntuació mínima de 5 a cadascuna d'elles.
3.- Es considerarà no avaluable i es puntuarà com a zero, quan l'alumnat no s'hagi presentat a una de les proves d'avaluació.
4.- L’alumnat té dret a la revisió de les proves d’avaluació. Per a tal fi es concretaran les dates al Campus Virtual.
5. L’alumnat que no hagin superat l’assignatura es podran presentar a un examen final o una prova finalde recuperació virtual. Per tenir dret a la prova final de recuperació, l’alumnat s'ha d'haver presentat a totes les proves d'avaluació.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe virtual | 10% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Defensa oral virtual | 10% | 0,5 | 0,02 | 2, 4, 5 |
Entrega de informes / Treballs | 30% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Fòrum de discussió virtual | 15% | 0,75 | 0,03 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Prova objectiva escrita de resposta múltiple virtual | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Rogers, A.C. (1997), Vulnerability, health and health care. Journal of Advanced Nursing, 26: 65-72. https://doi.org/10.1046/j.1365-2648.1997.1997026065.x
Sellman, D. (2005), Towards an understanding of nursing as a response to human vulnerability. Nursing Philosophy, 6: 2-10. https://doi.org/10.1111/j.1466-769X.2004.00202.x
Yasmin Gunaratnam. (2013) Cultural vulnerability: A narrative approach to intercultural care. Qualitative Social Work 12:2: 104-118.
Alligood, MR. (2013). Nursing Theory: Utilization & Application. 5th edition. Missouri. ISBN: 978-0-323-09189-3
Gustafson, DL. (2005) Transcultural Nursing Theory From a Critical Cultural Perspective, Advances in Nursing Science, 28 - Issue 1: 2-16.
McCormack, B. & McCance, T. (2010) Person-centred Nursing: Theory, Models and methods, 208. https://eresearch.qmu.ac.uk/handle/20.500.12289/3451
Es recomana disposar de l'aplicació informàtica TEAMS