Logo UAB
2021/2022

Pràctiques Externes

Codi: 44448 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
4317517 Auditoria de Comptes i Comptabilitat OT 0 2
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Xavier Sentís Ros
Correu electrònic:
Xavier.Sentis@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
espanyol (spa)

Equip docent

Francesc Gómez Valls
Jordi Rizo Gubianas

Prerequisits

No es necessita cap prerequisit per cursar asquesta assignatura

Objectius

Aquestes pràctiques tenen un doble objectiu. D'una banda facilitar  que l'alumne pugui posar en pràctica els coneixements comptables i d'auditoria adquirits durant el primer semestre  del màster i, per una altra, posar a l'estudiant en contacte amb la realitat pràctica de l'exercici professional en l'àmbit de la comptabilitat, la fiscalitat i l'auditoria de comptes. 

Aquestes pràctiques estan encaminades al fet que l'alumne/a duu a terme tasques de suport en les firmes d'auditoria (preauditorías, preparació de papers de treball, etc) i, en cas de despatxos d'assessorament comptable-fiscal  la col·laboració en la preparació de tancaments comptables i fiscals.  

Competències

  • Aplicar les normes tècniques d’auditoria als processos d’auditoria dels comptes anuals individuals i consolidats, així com a altres processos i operacions que han de sotmetre’s a l’auditoria de manera obligatòria.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Treballar en equips multidisciplinaris i adaptar-se a entorns canviants.

Resultats d'aprenentatge

  1. Dur a terme treballs d'auditoria en equips multidisciplinaris i en contextos empresarials diferents.
  2. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  3. Reconèixer les diferències entre les auditories d'entitats de caràcter general i les d'empreses de sectors regulats.
  4. Treballar en equips multidisciplinaris i adaptar-se a entorns canviants.

Continguts

El contingut del prácticum serà variable i dependrà de l'empresa d'acolliment.  En qualsevol cas el tutor acadèmic cuidarà i revisarà periòdicament de les activitats realitzades per l'estudiant.

Metodologia

L’oferta de pràctiques es realitzarà de la següent forma:

Des de la coordinació del programa a través de convenis amb empreses i institucions vinculades amb el Col·legi d’Economistes de Catalunya (es poden consultar al web del programa)

L’assignació  es realitzarà a través d’entrevistes individuals entre alumnat i coordinació on es tindrà en compte l'expedient acadèmic, el perfil de l'estudiant i els requisits que puguin establir  les firmes

 

El  tutor acadèmic assignat realitzarà un seguiment de les activitats de l’alumne a través de contactes regulars amb l’alumne i el seu tutor a l’empresa. 

 

"La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries"

 

Les tutories podran ser presencials o on line

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Tutories amb tutor UAB 2 0,08 3
Tipus: Supervisades      
Treball de camp a visites a empreses 146 5,84 1, 2, 3, 4
Tipus: Autònomes      
Redacció informe 2 0,08 2

Avaluació

El sistema d’avaluació constarà de tres parts:

-        Valoració de l’informe elaborat per l’alumne:  60%   (aquesta valoració la realitzarà el tutor de la UAB assignat)

-        Informe tutor empresa: 20%

-        Informe tutor UAB amb la valoració del seguiment de les pràctiques: 20%

 

"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries." 

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe de l'alumne/a 60% 0 0 1, 2, 3, 4
Informe de seguiment tutor/a UAB 20% 0 0 2
Informe tutor firma/empresa 20% 0 0 2, 4

Bibliografia

En funció de les pràctiques

Programari

En funció de les pràctiques