Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4315658 Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 0 | 2 |
Els prerequisits per a cursar el Mòdul de Polítiques socials, persones i territori són haver cursat prèviament els mòduls teòrics del Màster, és a dir els mòduls 1, 2, 3 i 4.
L'objectiu d'aquest mòdul és, a partir de l'anàlisi de les polítiques socials i la formes d'intervenció social en els serveis socials, relacionar, per part de l'alumne, el rol dels professionals amb els seus impactes en els destinataris de les mateixes: les persones , la ciutadania organitzada del territori i la resta de serveis i administracions existents. D'altra banda identificar els mecanismes d'avaluació i treball conjunt del professional amb la institució per a la millora de les polítiques i / o les intervencions.
Com continguts específics del mòdul trobem:
La intervenció individual, grupal i comunitària al territori. Eines per a l'empoderament individual, grupal i comunitari. L'anàlisi de les polítiques socials des de la perspectiva comunitària. Eines per a la resolució de conflictes en l'àmbit comunitari. Aproximació a la transversalitat en les polítiques.
La metodologia docent combina de manera central classes magistrals amb visites d'estudi de cas, lectures, exercicis pràctics en grup, tutoria, treball supervisat per a la realització d'exercicis i l'elaboració de treballs.
Els alumnes al llarg del desenvolupament del mòdul realitzen visites d'estudi de cas a experiències concretes. De forma prèvia a les visites, els alumnes reben classes magistrals, lectures i material audiovisual complementari, amb l'objectiu d'aportar elements teòrics i d'anàlisi a posar en pràctica o contrastar en la visites.
De forma posterior a les visites d'estudi de cas els alumnes reben una classe magistral en què s'analitzen, debaten i contraposen els elements abordats en la visita.
En el marc del mòdul també es realitza un Seminari de Lectura, on a partir de la lectura d'un llibre establert pel professorat es treballarà a classe el contingut d'aquest amb profunditat des de una metodologia participativa, on a partir de la dinamització del professor els alumnes hauran d'aportar el seu punt de vista, anàlisi i opinió argumentada dels diferents temes tractats en el llibre.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Visites d'estudi de cas, classes magistrals, exercicis pràctics en grup a l'aula i debats | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles / capítols llibre / informes d'interès, visualització de material audiovisual, revisió bibliogràfica, estudi personal | 102,5 | 4,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
A la finalització del mòdul els alumnes hauran de presentar un treball per escrit sobre els continguts abordats en les classes magistrals i en les visites d'estudi de cas. La nota vindrà determinada pel nivell de coherència en l'argumentació de les respostes basant-se: els continguts exposats a classe i en les visistes, els materials complementaris (lectures / audiovisuals) i els mateixos debats generats a classe i en el marc de les visites d'estudi de cas.
Els alumnes disposen dels espais al centre on s'imparteixen les classes per promoure l'intercanvi i reflexió compartida a l'hora de realitzar els seus treballs.
De forma prèvia a la presentació del treball de fi de mòdul els alumnes realitzaran una tutoria col·lectiva sobre el treball a lliurar.
L'assistència a les activitats programades en aques mòdul (dues visites de cas i un seminari de lectura) és obligatòria, l'absència a alguna d'elles haurà de ser justificada i no podrà ser superior al 20%.
Es considerarà que un estudiant obté la qualificació de No Avaluable quan ha assistit a menys d'un 80% de les sessions programades en el mòdul. No es podrà avaluar als alumnes que no assisteixin a les vistes de cas.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball d'avaluació Seminari de Lectura | 20% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Treball d'avaluació de la visita de cas 6.1 | 40% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Treball d'avaluació de la visita de cas 6.2 | 40% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Lectura: Libro “El empoderamiento: una acción progresiva que ha revolucionado la política y la Sociedad”
Autor: Marie-Helene Bacque; Carole Biewener
Editorial: Gedisa, 2016
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.