Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313788 Gestió dels Recursos Humans a les Organitzacions | OT | 0 | 1 |
No té prerequisits
El mòdul explora, com l'aplicació de les noves tecnologies a les organitzacions influeix en diferents fenòmens psicosocials de gran rellevància per a la comprensió, la presa de decisions i la gestió dels recursos humans.
En finalitzar el mòdul, l'estudiant serà capaç de:
• Descriure les característiques, condicionants i efectes de fenòmens i processos psicosocials rellevants per comprendre el funcionament quotidià d'una organització.
• Analitzar diferents problemàtiques i situacions organitzacionals en funció dels aspectes psicosocials amb què guarden relació.
• Explicar les relacions entre diferents processos de recursos humans, noves tecnologies i processos psicosocials.
|
1.- La Cultura digital
Revolució tecnològica.
Noves competències digitals.
Economia digital
2.-Les generacions
Noves expectatives.
Natius digitals.
Gestió dels Millenials
3.- Equips virtuals
Impacte de la digitalització en els equips.
Com millorar els processos de treball en entorns virtuals
Competències de treball en equips virtuals
4.- Organizational Network Analysis
Principis d'anàlisi de xarxes socials
L'anàlisi de xarxes socials en les organitzacions
5.- Aspectes crítics
Critical Management Studies
Autoritat, Poder i ètica
Classes expositives. La presentació dels diferents continguts temàtics es realitzarà mitjançant exposicions per part dels docents responsables del mòdul.
Presentació de casos. S'analitzaran en l'espai aula casos relacionats amb els diversos continguts per revisar actuacions pràctiques dels professionals.
Exercicis. Es duran a terme dinàmiques, rol playing i experiments que permetin a l'estudiant assentar els seus coneixements i treballar les competències assignades al mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classe magistral | 15 | 0,6 | 2 |
ejercicis i jocs | 15 | 0,6 | 1, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Defensa del Pla de actuació | 2 | 0,08 | 2 |
tutories col.lectives | 30 | 1,2 | 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Revisió bibliografica, anàlisi de cas | 58 | 2,32 | 2, 3, 4 |
Evidència 1. Treball en equip virtual
Experiència de treball en un equip virtual. Treball que es realitzarà en grup. Amb un pes en la nota final del 35%.
Evidència 2. Reflexió sobre un cas pràctic-real a desenvolupar en el màster.
Treball individual. Amb un pes en la nota final del 40%.
Evidència 3. Reflexió d'un article sobre Critical Managament Studies. Treball individual. Amb un pes en la nota final del 25%.
Podran optar a recuperació l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per a superar el mòdul i aquells que hagin estat avaluats en un cnojunt d'activitats amb un pes mínim de 2/3 parts de la qualificació total del mòdul.
La nota mínima per a poder optar a la recuperació és de 3.5.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia https://www.uab.cat/doc/DOC_PautesAvaluacio_FP_21-22
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV 1: Treball en equip virtual | 35% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4 |
EV 2:Reflexió d'un cas real | 40% | 10 | 0,4 | 2, 3, 4 |
EV 3·: Revisió article Critical Management | 25% | 8 | 0,32 | 2, 3 |
Barry, D.; Hansen, H. (eds.) (2008). Handbook of New Approaches in management and Organization, Londres: Sage
Beranek, P. M., y Martz, B. (2005). Making virtual teams more effective: improving relational links. Team performance management, 11(5/6),200-213.
Foster, M. K., Abbey, A., Callow, M. A., Zu, X., y Wilbon, A. D. (2015).Rethinking virtuality and its impact on teams. Small Group Research, 46(3),267-299.
Martín, A; Rubio. R (2015) Jóvenes y generación 2020. Revista de Estudios de Juventud. 108. Madrid
Orengo, V., Zornoza, A., y Peiró, J. M. (2011). Gestión de equipos virtuales en las organizaciones laborales: algunas aportaciones desde la investigación. Papeles del Psicólogo, 32(1), 82-93.
Tabernero, C. (2010) Efectividad de los Equipos de Trabajo, una revisión de la última década de Investigación (1999.2009). Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones 26,1, 47-71.
Tirado, F. Baleriola, E y Gálvez A. (2017) Critical Management Studies. Barcelona: Editorial UOC.
-