Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313879 Estudis Teatrals | OT | 0 | 2 |
La matrícula al mòdul de Pràcticum està condicionada a l'admissió prèvia i a un nombre limitat de places (10). S'establiran uns criteris de selecció i, prèvia a la matriculació, es durà a terme una entrevista personalitzada per admetre o no els estudiants al Pràcticum. Vegeu el calendari del curs a la pàgina web del MUET.
Les pràctiques externes tenen com a objectiu posar en relació els alumnes amb determinats ambients professionals. A més, ofereixen la possibilitat d'obrir la investigació a un àmbit molt emergent en les arts escèniques: els processos (creatius, pedagògics, de producció, etc.) que precedeixen el resultat. Les pràctiques es duran a terme en empreses i institucions tant del sector públic com del sector privat: infraestructures teatrals, productores de televisió, productores de teatre, companyies de dansa, companyies de teatre, centres pedagògics, associacions culturals i socials, administracions públiques, tallers d'escenografia, mitjans de comunicació.
Les pràctiques externes tenen com objectiu posar en relació els alumnes amb determinats entorns professionals (artístics, pedagògics, de producció...). Ofereixen la possibilitat d’obrir la investigació a un àmbit emergent com són els processos de creació, que precedeixen al resultat. Aquestes pràctiques es realitzaran en empreses o institucions tant del sector públic com privat: productores de teatre, companyies de dansa o teatre, televisió, centres pedagògics, associacions culturals, socials, tallers d’escenògrafs, etc.
L’Institut del Teatre és el responsable d’establir i signar el conveni amb les institucions on es desenvolupen aquestes pràctiques.
La tasca que es portarà a terme, en primer lloc, serà l’assistència i seguiment dels processos vinculats a les arts escèniques (artístics, pedagògics, de producció, etc), que prèviament hagin estat pactats entre el tutor del mòdul, l’alumnes i el tutor de l’organització i condicionats per la naturalesa de la institució artística que acull l’alumne.
L’alumne, a més de realitzar les activitats pràctiques, tindrà unes tutories i desenvoluparà un treball personal de reflexió i anàlisi sobre conceptes prèviament pactats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Realització d'activitats pràctiques i tutories | 95 | 3,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 55 | 2,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
L’avaluació del pràcticum s’articularà amb un treball/memòria de reflexió i crítica (35%), la defensa davant del tutor del treball (40%) i un informe del tutor extern (25%).
GUIA DE LA MEMÒRIA DEL PRÀCTICUM
1_ Descripció i anàlisi de la proposta dramatúrgica a tots els nivells (referents, signes, materials dramàtics, temes/subtemes, estructura, etc. que s’utilitzen com a eixos inicials del projecte).
2_ Anàlisi crítica de les metodologies utilitzades en el procés de creació.
3_ Anàlisi global de la peça escènica:
— Principis estètics.
— Definició de la gramàtica.
— Errors o encerts de sintaxi.
— Comentari sobre els signes de l'escenificació i valoració de la seva funcionalitat dins la peça.
— Anàlisi rítmica.
— Anàlisi objectiva de contrast entre el que es pretenia amb les hipòtesis dramatúrgiques i el que finalment s’ha aconseguit en tant que recepció.
— Coherència i grau d’ajust entre el què es pretén comunicar i el que realment s’aconsegueix comunicar. Grau de claredat i opacitat. Índex i nivell de significants unívocs i equívocs.
— Adequació sintàctica i gramatical de la peça en base al que es vol explicar i transmetre.
— Nivell d’utilització i consideració de la proxèmia i la composició escènica.
— La coherència, convivència i equilibri dels signes en base a la dicotomia consonància- concordança/dissonància.
4_ Descripció detallada de les diferents etapes del procés creatiu.
5_ Anàlisi crítica sobre el procés creatiu (incloure opinió personal sobre el que s’han cregut encerts i/o errors).
6_ Reflexions personals sobre l’experiència viscuda i d’aprenentatge (“Autoavaluació”).
7_ Conclusions generals.
NOTES ADDICIONALS
1. En el moment de la realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
2. En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà zero.
3. En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikisi/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral davant del tutor | 40 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Informe del tutor extern | 25 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Memòria i diari de pràctiques | 35 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Durant el curs, es facilitaran les referències bibliogràfiques que es considerin pertinents.
-