Titulaciķ | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313402 Recerca i Intervenciķ Psicosocial | OT | 0 | 1 |
No hi ha prerequisits.
Al finalitzar el mòdul, l'estudiant serà capaç de:
- Diferenciar entre metodologia, mètodes i tècniques de recerca
- Identificar les tradicions de recerca qualitativa a les ciències socials
- Diferenciar els mètodes quantitatius de recerca dels qualitatius
- Identificar les bases dels mètodes etnogràfics, interaccionistes i lingüístics
- Recollir informació rellevant utilitzant diferents tècniques de recollida de informació
- Analitzar i interpretar la informació
- Utilitzar recursos per a garantir la qualitat i credibilitat d'una recerca qualitativa
- Realitzar un disseny de recerca amb mètodes qualitatius
En el mòdul es treballen els següents continguts:
A. Activitats dirigides d’ensenyament i aprenentatge presencial (a l’aula):
Professor(a):
- Assignació de lectures
- Exposició dels continguts bàsics
- Dinamització de la discussió a l’aula
Estudiants:
- Identificar aspectes rellevants en les lectures assignades
- Elaborar preguntes en relació als interessos de recerca pròpia
- Presentar treballs fets en grup
- Generar respostes a partir de la discussió a l’aula
- Defensar la pròpia postura teòrica/metodològica/ètica/política
B. Activitats supervisades d’ensenyament – aprenentatge (fora de l’aula):
- Tutories
- Orientació a l’estudiant en la cerca de materials, en el seu treball i estudi
C. Activitats d’aprenentatge autònom (fora de l’aula)
- Recollida i sistematització del material bibliogràfic
- Lectura de la informació recomanada i la trobada per l’estudiant
- Sistematizació, resum i anàlisi de la informació recollida
- Estudi personal
- Treball en grup
- Integració teòrica i metodològica
- Elaboració de conclusions i recomanacions a l’àmbit estudiat
- Elaboració de treballs i informes de recerca
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Discussiķ a l'aula i exercicis prāctics | 10 | 0,4 | 4, 5, 6 |
Exposiciķ dels continguts bāsics | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories grupals | 10,5 | 0,42 | 3, 4, 5, 6 |
Tutories individuals | 14,5 | 0,58 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Tipus: Autōnomes | |||
Cerca i sistematitzaciķ de la informaciķ bibliogrāfica | 15 | 0,6 | 6, 7 |
Elaboraciķ de treballs | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Lectura de textos | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Treball en grup | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 5, 6 |
Qualificacions:
Mòdul superat: El mòdul es considerarà superat si l'estudiant obté una nota mitjana superior a 5 en el conjunt de les proves d'avaluació.
Avaluable: Es considerarà Avaluable l’estudiant que hagi presentat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior 40% del total del mòdul.
No avaluable: Es considerarà No avaluable el fet que encara que l’estudiant hagi presentat vàries proves el pes total en relació amb el conjunt del mòdul sigui inferior al 40%.
Reavaluació: No hi ha reavaluació
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: http://www.uab.cat/doc/DOC_avaluaciotitulacions1819
Evidències d’Aprenentatge:
- Evidència d’aprenentatge 1 (EV1): Assistència i participació activa Pes: 10%
- Evidència d’aprenentatge 2 (EV2): Exposició sobre una temàtica a escollir entre els continguts del bloc temàtic: Grupal. Pes: 20%
- Evidència d’aprenentatge 3 (EV3): Treball que contribueix al treball de recerca i que consisteix en el disseny raonat de la investigació que desenvoluparà cada estudiant. Autoria: Individual. Extensió màxima: 7000 paraules. Pes: 50%
- Evidència d’aprenentatge 4 (EV4): Informe d'aprenentatge del mòdul pel TFM. Informe sobre l'aplicació del mòdul al procés del TFM, corregit pel tutor/a de l'estudiant seguint les directrius de qui coordina el mòdul. Individual. Pes: 20%
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Assistčncia i participaciķ activa | 10% | 0 | 0 | 4, 5, 6 |
EV2. Exposiciķ continguts bloc temātic | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
EV3. Treball Disseny de la Recerca | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
EV4. Informe d'aprenentatge del mōdul pel TFM | 20% | 0 | 0 | 4, 5 |
L'article 169 dels estatuts de la UAB assenyalen que la docència a la Universitat es desenvolupa en un marc de convivència i solidaritat fonamentat en els principis i valors d'una societat oberta i democràtica. És per aquest motiu que, tot i que no hi ha un programari obligatori, recomanem utilitzar programari lliure.