Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313227 Mitjans, Comunicació i Cultura | OT | 0 | 1 |
Llicenciats o graduats universitaris, prèviament admesos per la coordinació del Màster.
Elucidació de la problemàtica de la narrativitat a la llum de l'hermenèutica, la fenomenologia, la antropologia filosòfica i la filosofia del llenguatge. (D'acord amb les instruccions de l'autoritat acadèmica, el professor introduirà la perspectiva de gènere sempre que estigui justificada.)
1. Lingüisticitat i narrativitat
2. La presa de consciència lingüística i el gir lingüístic
3. Hermenèutica del relat
4. Hermenèutica de la facticitat
5. Ideació i sentit
6. Imaginació, imaginari i imaginari col.lectiu
7. Ficcionalisme filosòfic: dicció, ficció i facció
El desenvolupament de l'assignatura es basarà en la conjugació de classes magistrals a càrrec del professor, seminaris basats en lectures compartides, realització de tres proves parcials i tutories al despatx.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i treballs de curs | 105 | 4,2 | 8 |
L'avaluació constarà de tres proves de dues tipologies diferents, distribuïdes al llarg del curs:
1. Dissertació de 20.000 caracters amb espais sobre un llibre, cabdal per a l'assignatura, proposat pel professor (20% de la nota final)
2. Dissertació de 20.000 caracters amb espais sobre un segon llibre, també cabdal per a l'assignatura, proposat pel professor (20% de la nota final)
3. Realització d'un article acadèmic, a propòsit dels continguts i enfocaments de l'assignatura, de 40... caracters amb espais, aproximadament (40% de la nota final)
Revisió de qualificacions: aproximadament 15 dies després del lliurament de cadascuna de les 3 proves parcials, el professor realitzarà una sessió de revisió de les qualificacions, en la qual escoltarà les observacions dels estudiants.
Procés de recuperació: els estudiants podran optar a la recuperació de l'assignatura, en cas que aquesta hagi estat suspesa, sempre que obtinguin, com a mínim, una qualificació mitjana de 3,5.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació de l'estudiant | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 8 |
Realització de dues dissertacions i d'un article acadèmic supervisats pel professor | 80% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Hans Georg Gadamer (1993): Verdad y método. Fundamentos de una hermenéutica filosófica, Sígueme, Salamanca
Paul Ricoeur (1987): Tiempo y narración, 3 vols. Cristiandad, Madrid
Arthur Danto (2014): Narración y conocimiento, Prometeo, Buenos Aires
Hayden White (1996): El contenido de la forma, Paidós, Barcelona
Gilbert Durand (2005): Las estructuras antropológicas de lo imaginario, Madrid, Fondo de Cultura Económica.
José Ortega y Gasset (2015): Historia como sistema, Madrid, Revista de Occidente/Alianza Editorial
Ernst Cassirer (2016): Antropología filosófica, México, Fondo de Cultura Económica
Hannah Arendt (2007): La condición humana, Barcelona, Paidós
Chillón, A., y Duch, Ll. (2012): Un ser de mediaciones. Antropología de la comunicación, I, Herder, Barcelona.
- (2016): Sociedad mediática y totalismo. Antropología de la comunicación, II, Herder, Barcelona.
Chillón, A. (1999): Literatura y periodismo. Una tradición de relaciones promiscuas, Aldea Global, Valencia/Barcelona.
- (2014): La palabra facticia. Literatura, periodismo y comunicación, Aldea Gblobal, Valencia/Barcelona
Carmen Martín Gaite (1987): El cuento de nunca acabar, Madrid, Destino
Res