Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313178 Literatura Comparada: Estudis Literaris i Culturals | OB | 0 | 2 |
Es requereixen els requisits genèrics per cursar el màster i posseir la capacitat reflexiva i investigadora corresponent per realitzar un treball escrit que culmina aquests estudis.
El Treball ha de ser absolutament original. El tema d'investigació queda a la lliure elecció de la persona discent i després de l'aprovació i conformitat del professor que accepti la seva direcció. Les dues persones treballaran sempre de comú acord i pautaran el ritme de treball, sessions de debat i correcció, així com l'assessorament corresponent. Aquest treball ha de donar compte de les competències adquirides després dels estudis realitzats durant el màster i evidenciar la seva aptitud per a l'elecció de temes de rellevància, la capacitat de desenvolupar-los i saber elaborar una proposta pròpia al respecte. En culminar el màster, la feina haurà de mostrar que l'alumnat s'ha format convenientment en els enfocaments, perspectives i mètodes de treball estudiats en els mòduls i saber donar compte de tal aprenentatge mostrant en la redacció d'un text que posi en evidència els objectius formatius que es pretenen.
El tema del treball pot i ha de mantenir relació amb alguna de les línies de treball exposades en qualsevol dels mòduls del màster, sense necessitat que hi hagi una correspondència exacta. Però el seu marc d'investigació ha d'implicar l'objecte d'estudi triat i els plantejaments de la Teoria de la Literatura i la Literatura Comparada. Encara que l'enfocament ha de tenir coherència amb el màster, els objectes d'estudi poden provenir d'àmbits com el cinema, la música, les belles arts, els diferents mitjans audiovisuals, etc.
La metodologia s'ha d'atenir a la pròpia de les àrees de coneixement de la Teoria de la Literatura i la Literatura Comparada, enfocades des dels paràmetres dels Estudis Culturals. Els diferents mòduls del màster il·lustraran l'alumnat sobre quines són les metodologies acceptables i convenients per a l'elaboració del treball, i el professional que dirigeixi el TFM tindrà la potestat d'indicar a l'estudiant la conveniència o no de determinades pràctiques investigadores.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Redacció del TFM | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
L'extensió mínima del treball de fi de màster és 50 pàgines (interlineat 1,5). Pot presentar-se en espanyol i català, així com en altres llengües, previ acord amb el director del treball (anglès, francès, italià, portuguès). El termini final de lliurament és la primera setmana de setembre, encara que aquest treball es pot presentar al juliol (sempre d'acord amb el director del TFM). Un cop lliurat el treball, el/la director/a indicarà a l'alumne el procés d'avaluació i defensa. El treball serà jutjat per un tribunal de tres membres en sessió pública.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que el TFM no pugui ser defensat presencialment a causa de motius sociosanitaris s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. El professorat vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball de Fi de Màster | 10 | 235 | 9,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Treball de Fi de máster | 10 | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 6 |
En cada cas serà el tutor o la tutora qui assessori l'alumnat sobre la bibliografia més idònia en relació al tema i els objectius del TFM.
No hi ha especificacions.