Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies | OT | 0 | 0 |
A més dels requeriments generals d'admissió al Màster, l'alumnat d'aquesta assignatura ha de mostrar un interès per la literatura de la primera modernitat. El curs inclou una introducció bàsica al període per tal de reforçar les nocions fonamentals de recerca en aquest àmbit d'estudi.
Aquest curs abasta el que es coneix com "l’ascens" de la novel·la anglesa, i ofereix tant una visió cronològica del caràcter i les preocupacions de la ficció novel·lística d’aquest segle, complementat amb una avaluació crítica de les diferents teories contemporànies sobre les forces que varen conformar l’ascens d’aquest gènere literari. Es tractarà també en especial la qüestió del cànon, i com la seva construcció, expectatives, i conseqüències han influït en una comprensió equilibrada i oberta sobre autors i autores que tradicionalment s’han situat en una posició perifèrica en la consolidació de la novel·la. En concret, una sèrie de dones escriptores molt actives en la segona meitat del segle divuit.
Unit 1. Introduction. Theoretical and Contextual Perspectives
New transitions: Drama, Poetry, Prose, Satire and the Novel.
Eliza Haywood, Love in Excess. Margaret Cavendish, The Blazing World. Henry Fielding, Tom Jones (selections)
Selection of secondary sources
Unit 2. The Epistolary Genre, the Discourses of Virtue, and the mid-18th-Century Novel
Text: Samuel Richardson: Pamela
Selection of secondary sources
Unit 3. Feeling and Sentiment
Text: Laurence Sterne: A Sentimental Journey
Selection of secondary sources
Unit 4. Gothic leanings
Text: Ann Radcliffe: A Sicilian Romance
Selection of secondary sources
Unit 5. Women writers and the 18th century novelistic market
Text: Charlotte Lennox: The Female Quixote
Selection of secondary sources
Unit 6. Women writers and Utopias
Text: Sarah Scott: A Description of Millenium Hall
Selection of secondary sources
Summary, Conclusions and Final Remarks
El curs s’estructura al voltant de varies sessions que introdueixen conceptes teòrics fonamentals i avançats. Hi haurà debats a classe sobre lectures específiques, així com comentaris de casos pràctics i exercicis.
L’assignatura s’organitza en forma de seminari i les sessions s'articulen en funció dels debats a classe. També pot haver-hi presentacions orals, exercicis de classe i a casa que es corregiran amb comentaris i suggeriments per part de la docent. S’espera de l’alumnat que:
--Llegeixi els textos (tant fonts primàries com secundàries)
--Participi dels debats a classe
--Prepari les activitats adequadament, utilitzant bibliografia i recursos pertinents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats formatives | 50 | 2 | 1, 2, 7, 8, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats Autonomes | 15 | 0,6 | 1, 2, 7, 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats Supervisades | 40 | 1,6 | 1, 2, 7, 8, 10 |
Treball 1: 20% 5 hores
Treball 2: 20% 5 hores
Debats aula 15% 20 hores
Treball Final 45% 15 hores
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un Suspens (0) de l’exercici plagiat. Plagiar és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d'internet i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
- L’alumnat s’haurà d’haver presentat a un mínim de dos terços dels ítems d’avaluació.
- L’alumnat haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.
- L’alumnat haurà d’haver aprovat el 50% de l’avaluació de l’assignatura.
- La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 7.0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Debats aula | 20% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treball 1 | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 7, 8, 9, 10 |
Treball 2 | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treball Final | 40% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Selecció de bibliografia bàsica (es proporcionarà bibliografia més àmplia i específica sobre els temes tractats en les sessions al llarg del curs):
Armstrong, Nancy, Desire and Domestic Fiction: A Political History of the Novel. Oxford: OUP, 1987.
Eger, Elizabeth. Bluestockings: Women of Reason from Enlightenment to Romanticism. London: Palgrave, 2012.
Looser, Devoney. British Women Writers and the Writing of History. Baltimore: The John Hopkins University Press, 2000.
McKeon, Michael. The Origins of the English Novel 1600-1740. Baltimore: The John Hopkins University Press, 2003.
Richetti, John. A History of Eighteenth-century British Literature. London: Blackwell, 2016.
Schofield, Mary Anne, and Cecelia Macheski. Fetter'd or Free?: British Women Novelists, 1986.
Schellenberg, Betty. The Professionalization of Women Writers in Eighteenth-Century Britain. London, Cambridge University Press, 2005.
Spender, Dale. Mothers of the Novel. London: Pandora, 1987.
Todd, Janet. The Sign of Angellica: Women, Writing and Fiction, 1660-1800. New York: Columbia University Press, 1989.
Uphaus, Robert W., ed. The Idea of the Novel in the Eighteenth Century. Michigan: Colleagues Press, 1988.
Watt, Ian. The Rise of the Novel, California: University of California Press, 2001 (1957).
L'assignatura no requereix un programari informàtic especialitzat.