Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
4313157 Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies | OT | 0 | 0 |
Virginia Woolf va afirmar que "al voltant del desembre de 1910, el caràcter humà va canviar". Aquesta suggestiva afirmació enllaça les dues preocupacions centrals d'aquest curs: el Modernisme i la Primera Guerra Mundial. Si el caràcter humà va canviar, l'art ho va fer també, i potser més radicalment. Mitjançant la lectura de diversos gèneres, en particular la prosa i la poesia, arribarem a una comprensió d’aquest tràgic, fascinant i complex període de la història humana i literària. Per tant, aquest curs se centra en les respostes i les representacions de la Gran Guerra i en les formes en què la literatura va intentar donar testimoni del trauma de l’experiència bèl·lica.
Un cop finalitzat aquest curs, l'alumnat aconseguirà un coneixement acadèmic de les temes següents:
Estudiarem els textos següents en l'ordre indicat. Els estudiants han d'estar familiaritzat amb ells abans que comenci el curs. Per al primer i tercer text, si us plau, s'ha d'obtenir l'edició especificada. Per al segon i quart, qualsevol edició anirà bé.
1. Walter, George (ed.) The Penguin Book of First World War Poetry. Harmondsworth: Penguin, 2006.
2. Malouf, David. Fly Away Peter.
3. Woolf, Virginia (ed. & intro. D Bradshaw) Mrs Dalloway. (Oxford: Oxford UP, 2009)
4. D. H. Lawrence, Lady Chatterley’s Lover.
Entre els temes que discutirem destaquen:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
assistència, diàleg | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
presentació oral, exercici escrit | 10 | 0,4 | 6, 7, 9, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, lectura, anàlisi | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
ATENCIÓ!
RECUPERACIÓ
MOLT IMPORTANT: PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensagreu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Altres treballs escrits | 25% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10 |
Assaig crític | 50% | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 |
Avaluació oral | 25% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Basic secondary material on literature and war:
Fussell, Paul. The Great War and Modern Memory. London: Oxford UP, 1977.
Gilbert, ‘Sandra M. Soldier’s Heart: Literary Men, Literary Women, and The Great War’ (Signs, Vol. 8: 3, Spring 1983) pp. 422-450.
McLoughlin. Authoring War: The Literary Representation of War from The Iliad to Iraq. Cambridge: Cambridge UP, 2011.
Owen, David and Pividori, Cristina. Writings of Persuasion and Dissonance in the Great War. That Better Whiles May Follow Worse. The Netherlands: Brill, 2016.
Pividori, Cristina. "Eros and Thanatos Revisited: the Poetics of Trauma in Rebecca West's "The Return of the Soldier" Atlantis. 32.2 (2010): 89-104.
---. "Of Heroes, Ghosts, and Witnesses: the Construction of Masculine Identity in the War Poets' Narratives." Journal of War & Culture Studies. 7.2 (2014): 162-178.
---. "Impressions from the Front: the Crisis of the Witness in Ford Madox Ford’s Parade’s End." in David Owen and Cristina Pividori (eds) Writings of Persuasion and Dissonance in the Great War. That Better Whiles May Follow Worse. The Netherlands: Brill: 106-120.
Saunders, Nicholas. Matters of Conflict: Material Culture, Memory and the First World War. Taylor & Francis, 2004.
Tylee, Claire. The Great War and Women’s Consciousness: Images of Militarism and Womanhood in Women’s Writings: 1914-1964. Iowa City: Iowa UP, 1990.
Winter, Jay. Sites of Memory, Sites of Mourning. Cambridge: Cambridge UP, 1995.
Basic secondary material on modernism:
Booth, Allyson. Postcards from the Trenches: Negotiating the Space between Modernism and the First World War. New York: Oxford UniversityPress, 2011.
Cole, Sarah. Modernism, Male Friendship, and the First World War. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
Goldman, Jane. Modernism, 1910-1945: Image toApocalypse. Basingstoke: Palgrave-Macmillan, 2004.
Hawkes, Rob. Ford Madox Ford and the Misfit Moderns: Edwardian Fiction and the First World War. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2013.
(ed.) Levenson, Michael. The Cambridge Companion to Modernism. Cambridge: Cambridge UP, 2011.
Sherry, Vincent B. The Great War and the Language of Modernism. New York: Oxford UP, 2003.
Tate, Trudi. Modernism, History and the First World War. Manchester: Manchester UP, 1998.
Basic secondary material on World War One:
Anievas, Alexander. Cataclysm 1914: The First World War and the Making of Modern World Politics. Chicago: Haymarket Books, 2016.
Howard, Michael. The First World War. New York: Oxford UP, 2002
Mazower, Mark. Dark Continent: Europe’s Twentieth Century. Harmondsworth:Penguin, 2003.
Sheffield, Gary. Forgotten Victory: The First World War, Myth and Realities. London: Headline, 2001.
Stiener, Zara S. Britain and the Origins of the First World War. Basingstoke: Palgrave-Macmillan, 2003
International Society for First World War Studies: https://www.firstworldwarstudies.org/
Imperial War Museum: https://www.iwm.org.uk/
Re-writing War (A research project run by the Department of English & German Studies, UAB): https://blogs.uab.cat/rewritingwar/the-project/