Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504212 Estudis anglesos | FB | 1 | 2 |
Els coneixements adquirits a les assignatures de primer curs Gramàtica Anglesa I: de la Paraula a l'Oració i Introducció a la Lingüística es donen per suposats.
S'entén que l'estudiantat té el nivell C1 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
L'objectiu principal d'aquest curs és formar als/les estudiants en els conceptes bàsics de l'oració en anglès i els seus components. Aporta als/les estudiants la terminologia necessària per explicar l'estructura de les oracions en anglès.
UNITAT 1. Predicats i arguments
UNITAT 2. Categories sintàctiques
UNITAT 3. Constituents
UNITAT 4. L'estructura dels sintagmes
UNITAT 5. L'oració com a sintagma
UNITAT 6. Oracions subordinades: una anàlisi més profunda
UNITAT 7. Construccions derivades
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Activitats dirigides:
Classes magistrals amb suport TIC i debat en grup.
Activitats supervisades:
Realització d’exercicis.
Tutories de suport per a la realització d’exercicis.
Activitats autònomes:
Lectures de manuals, llibres de text, articles i dossiers.
Realització d’esquemes i resums d’apunts i textos.
Exercicis pràctics, individuals i en grup.
Ús del Campus Virtual (entorn Moodle).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i debat en grup | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis a l'aula i tutories individuals | 25 | 1 | 1, 4, 5, 6, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, estudi, realització d'exercicis i ús del Moodle | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Revisió:
En el moment de realització de cada activitat d’avaluació, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà amb una prova de síntesi (data i hora a fixar per la Facultat) que comprendrà tot el contingut de l’assignatura amb les següents condicions:
MOLT IMPORTANT: El plagi totaliparcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a re-avaluació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ESPRESENTA COM A PROPI),i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 40% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Examen 2 | 40% | 6 | 0,24 | 4, 5, 6, 7, 8 |
Exercicis pràctics | 20% | 13 | 0,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 |
Aarts, Bas. (2001) English Syntax and Argumentation. 2nd edition. London: Macmillan Press.
Berry, Roger (2012). English Grammar. A resource book for students. New York: Routledge.
Brinton, Laurel (2000). The structure of modern English. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
Capdevila, Montserrat, Curell, Hortènsia & Llinàs, Mireia (2007) An Introduction to English Descriptive Grammar. Volume I. Bellaterra: Servei de Publicacions.
Capdevila, Montserrat, Curell, Hortènsia, Llinàs, Mireia & Cuartero, Néstor (2008) An Introduction to English Descriptive Grammar. Volume II. Bellaterra: Servei de Publicacions.
Carnie, Andrew. 2011. Modern Syntax: A Coursebook. New York: Cambridge University Press.
Haegeman, Liliane. 1991. Introduction to Government and Binding Theory. Oxford: Blackwell.
Miller, Jim (2002) An Introduction to English Syntax. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Nelson, Gerald and Greenbaum, Sidney (2016). An Introduction to English Grammar. 4th Edition. London: Routledge.
Radford, Andrew. 2016. Analysing English Sentences, Cambridge University Press.
Aquesta assignatura no requereix programari concret.