Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | FB | 1 | 1 |
No n'hi ha, tanmateix:
El curs cobreix la història del món des de 1945 fins a l’actualitat. Els estudiants aprendran a analitzar i a comprendre els esdeveniments de l’anomenada Guerra Freda, partint de les seves arrels històriques a principis del segle XX i arribant a les seves conseqüències al tomb de segle. El curs pretén que els estudiants s’acostumin a argumentar professionalment, com a historiadors, i que trenquin la separació entre llur percepció quotidiana i la historiogràfica. Al finalitzar l’assignatura, l’alumnat tindrà un coneixement suficient de les causes que van portar a la Guerra Freda i de les especificitatsd’aquest fenomen, així com de les seves fases, períodes i actors a escala mundial. També s’abordaran els processos de descolonització.
- Classes teòriques
- Assistència a seminaris i sessions de tutoria
- Aprenentatge d’estratègies de cerca d’informació
- Debats i discussions
- Redacció de ressenyes, treballs i comentaris analítics
- Presentacions orals
- Estudi personal
- La metodologia docent podria patir adaptacions en funció de l'evolució de la pandèmia per COVID-19
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Assistència a seminaris i sessions de tutoria | 6 | 0,24 | 1, 3, 6, 7 |
Classes teòriques | 45 | 1,8 | 1, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Aprenentatge d'estratègies de cerca d'informació | 8 | 0,32 | 1, 4, 5, 6, 7 |
Debats i discussions | 5 | 0,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Presentació oral | 5 | 0,2 | 3, 6 |
Redacció de ressenyes, treballs i comentaris analítics | 24 | 0,96 | 2, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 25 | 1 | 1, 4, 5, 6 |
L’avaluació és contínua. Els estudiants hauran de demostrar els seus progressos mitjançant la realització d’activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s’indicaran en la calendarització el primer dia de classe. Totes les activitats tindran una data límit que haurà de ser acomplerta estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
- Examen parcial escrit (25%)
- Examen final escrit (25%)
- Treballs escrits (30%)
- Presentacions orals i seminaris de debat (20%)
Qüestions relacionades
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes en l’assignatura és merament informativa. El professor responsable de l’assignatura ho especificarà al seu inici.
Revisió de les activitats d’avaluació
Al publicar les notes finals, el professor ha de notificar per escrit una data i hora per a la revisió de les activitats d'avaluació. Els estudiants han de concertar les revisions acord amb el professor.
Recuperació
Només tindran accés a la recuperació aquells alumnes que hagin presentat activitats el pes sigui equivalent al 66,6% (dos terços) o més de la nota final i que hagin obtingut una nota ponderada igual o superior a 3,5.
L’alumne només es presentarà a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar una qualificació mitjançant una prova final equivalent a el 100% de la nota.
En el moment de donar la qualificació final prèvia a la nota final de l’assignatura, el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El professor pot proposar una activitat de recuperació per cada activitat suspesa o no presentada o podrà agrupar diverses activitats.
Consideració de “no avaluable”
S'assignarà un “no avaluable” quan les proves d'avaluació aportades per l’alumne equivalguin com a màxim a una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d'avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació, etc.) en una activitat d’avaluació, la nota d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas d’irregularitats en diverses activitats d'avaluació, la nota final de l’assignatura serà 0.
Les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com plagi, còpia, suplantació) queden excloses de la recuperació. Es considera com a “còpia” un treball que reprodueixi la totalitat o la major part de la feina d'un altre alumne, i com “plagi” el fet de presentar com a propi una part o la totalitat d’un text d'un autor, és a dir, sense esmentar les fonts, ja sigui publicat en paper o en format digital. En el cas de còpia entre dos alumnes, si no és possible saber qui ha copiat a qui, la sanció s’aplicarà a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final escrit | 25% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Examen parcial escrit | 25% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Presentacions orals i seminaris de debat | 20% | 8 | 0,32 | 1, 3, 6, 7 |
Treballs escrits | 30% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Bibliografía
ANDERSON, Perry (2014), American Foreign Policy and Its Thinkers, London: Verso.
BOUKARI-YABARA, Amzat (2014), Africa Unite! Une Histoire du Panafricanisme, Paris: Découverte.
ELEY, Geoff (2001), Forging Democracy. The History of the Left in Europe, 1850-2000, Oxford: Oxford University Press.
FONTANA, Josep (2011), Por el bien del Imperio. Una historia del mundo desde 1945, Barcelona: Pasado&Presente.
FULBROOK, Mary (ed.) (1999), Europe Since 1945, Oxford: Oxford University Press.
GADDIS, John Lewis (2007), The Cold War. A New History, London: Penguin.
HARVEY, David (2006), A Brief History of Neoliberalism, Oxford: Oxford University Press.
HOBSBAWM, Eric (1994), The Age of Extremes. The Short Twentieth Century, 1914-1991, London: Abacus.
HORN, Gerd-Rainer (2007), The Spirit of ’68. Rebellion in Western Europe and North America, 1956-1976, Oxford: Oxford University Press.
JAMES, Leslie & LEAKE, Elisabeth (eds.) (2015), Decolonization & Cold War. Negotiating Independence, London: Bloomsbury.
JIAN, Chen (2001), Mao’s China & the Cold War, Raleigh: University of North Carolina Press.
JUDT, Tony (2006), Postwar. A History of Europe Since 1945, London: Penguin.
LEFFLER, Melvyn P. (2008), La guerra después de la guerra. Estados Unidos, la Unión Soviética y la Guerra Fría, Barcelona: Crítica.
LEFFLER, Melvyn P. & WESTAD, Odd A. (eds.) (2010), The Cambrigde History of the Cold War, 3 vols., Cambridge:Cambrigde University Press.
MAZOWER, Mark (1999), Dark Continent. Europe’s Twentieth Century, London: Penguin.
PLOKHY, Serhii (2015), El último imperio. Los días finales de la Unión Soviética, Madrid: Turner.
PRASHAD, Vijay (2007), The Darker Nations. A People’s History of the Third World, New York: New Press.
SERVICE, Robert (2015), The End of the Cold War, 1985-1991, London: MacMillan.
SHEPARD, Ben (2010), The Long Road Home. The Aftermath of the Second World War, London: Bodley Head.
SKIDMORE, Thomas E. & SMITH, P. H. (1996), Historia contemporánea de América Latina. América Latina en el siglo XX, Barcelona: Crítica.
VEIGA, Francisco; Ucelay Da Cal, Enrique & DUARTE, Ángel (2006), La paz simulada. Una historia de la Guerra Fría, 1941-1991, Madrid: Alianza.
WALKER, Martin (1994), The Cold War and the Making of Modern World, London: Vintage.
ZUBOK, Vladislav M. (2008), Un imperio fallido. La Unión Soviética durante la Guerra Fría, Barcelona: Crítica.
---