Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | FB | 1 | A |
No s'estableix cap prerequisit.
Seria bo que l'estudiant conegués els conceptes de nombre racional, real i complex, polinomi i variables dependents i independents. També és aconsellable que conegui algun mètode de resolució de sistemes d'equacions lineals, trigonometria bàsica ifigures geomètriques elementals.
Haver seguit el corresponent propedeutic fora molt recomanable.
Repassar a fons els llibres de Matemàtiques de primer i segon de Batxillerat.
1. Ser capaç d'utilitzar amb fluidesa el llenguatge propi del Càlcul Infinitesimal i l'Àlgebra bàsica, principalment lineal.
2. Assolir els coneixements teórics del Calcul i L'Àlgebra, i les implicacions geomètriques més inmediates,
3. Saber aplicar els mètodes del Càlcul a problemes de la Ciència i la Tècnica, amb ènfasi en les equacions i la seva solució.
1- Numeros racionals i reals. Valor absolut. Desigualtats.
2- Fumcions d'una variable real. Propietats generals. El pla i gràfiques. Funcions elementals.Limits i continuïtat.
3- Equacions polinòmiques. Els numeros complexos.
4- Derivació. Propietats algebraiques i geomètriques. Optimització. Formula de Taylor. Aplicacions.
5- Integració. Càlcul de primitives. Relacions (Equacions) diferencials bàsiques. Inegrals depenent d'un paràmetre. Aplicacions.
6- L'espai R^n. Transformacions lineals i simetries. Matrius. Determinants. Sistemes d'equacions lineals. Aplicacions.
7- Espais vectorials. R^n com a espai vectorial euaclidià.
8- Diagonalització de matrius. Aplicacions.
Classes de teoria. Els coneixements científics i tècnics propis de l'assignatura s'exposaran en aquestes clases. El manual de referència sera el llibre d'Enric Nart i Xavier Xarles "Apunts d'àlgebra lineal", Materials de la UAB, núm. 237, 2016.
Classes pràctiques. On es treballaran els coneixements científics i tècnics exposats a les clases de teoria per completar la seva comprensió i aprofundir-los.
Seminaris. On els alumnes han de treballar de forma autònoma a l'aula, en grup, i assistits pel professor.
L'assignatura disposarà d'un espai a l'Aula Moodle dins la plataforma del Campus Virtual que fa servir la UAB,en la qual l'alumne trobarà material d'ajut del curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 23 | 0,92 | 2, 3, 5, 6 |
Classes de teoria | 45 | 1,8 | 2, 3, 4, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 8 | 0,32 | 1, 4, 5, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels conceptes bàsics de la teoria | 59 | 2,36 | 1, 2, 3, 4 |
Preparació de les avaluacions | 27 | 1,08 | 2, 3, 5, 7 |
Resolució dels problemes | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4 |
Es faràn dues proves d'avaluació en les dates que fixara la coordinació, en les que els alumnes hauran de resoldre exercicis semblants als que s'hagin anat treballant a les classes. D'aquestes avaluacions l'alumne n'obtindrà sengles notes P1 i P2 sobre 10 punts cada una. Les qüestions i exercicis seran del mateix estil i dificultat dels proposats a les llistes de problemes.
Es faran quatre seminaris avaluables on els alumnes treballaran per parelles. El professor de cada grup corregirà aquests seminaris i cadascun d'ells rebrà una puntuació S1,S2,S3, S4 també entre 0 i 10, La puntuació dels seminaris és individual encara que es facin en parelles i els alumnes que ho vulguin poden optar per fer-los de forma individual.
La nota del curs s'obté per la fórmula:Q=0,05·(S1+S2+S3+S4)+ 0,40·(P1+P2).
Si Q és més gran o igual que 5, l'assignatura està aprovada. En cas contrari, o si es vol apujar la nota, hi haurà lapossibilitat de fer un altre examen global (en data també a fixar per la coordinació) en que obtindrà una nota R. La nota de la segona convocatòria es calcularà amb la fórmula: Q'=0,05 (S1+S2+S3+S4)+ màxim{0,40·(P1+P2), 0,8 R}. Noteu que les puntuacions obtingudes als seminaris no són recuperables, això vol dir que l'assistència i una bona puntuació en els mateixos ajudara molt a superar l'assignatura.
Es programarà una única sessió de realització de tots els seminaris per a totes aquelles persones, que per causes molt justifcades, no hagin pogut assistir a alguna sessió. Les causes justiifcades s'hauran de documentar i serà decisió del professor de teoria acceptarles. Si en l'aplicació de la normativa d'avaluació es presenten casos dubtosos, aquests s'estudiaran individualment. La qualificació podrà ser arrodonida per l'assistència presencial a totes les classes. En cas de presentar-se per apujar la nota, sempre es conservarà la qualificació més alta. En cas de no tenir puntuació P1, ni P2 ni R l'alumne tindrà un "no avaluable". En cas contrari es posarà al'expedient la qualificació Q'.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Parcial P1 | 40% | 3 | 0,12 | 3, 4, 5, 6 |
Examen Parcial P2 | 40% | 3 | 0,12 | 2, 4, 5, 6 |
Seminari 1 | 0,5% | 3 | 0,12 | 3, 4, 6, 7 |
Seminari 2 | 0,5% | 3 | 0,12 | 4, 5, 6, 8 |
Seminari 3 | 0,5% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 6, 7 |
Seminari 4 | 0,5% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 5, 6 |
Cálculo con geometría analítica, E.W. Swokowski, 2ª edición, Grupo Editorial Iberoamèrica, 1988.
Calculo de una y varias variables; S.L. Salas - E.Hille; Ed. Reverte, 1994.
Introduccion al Analisis Matematico de una variable, R. Bartle - D. Sherbert;Ed. Limusa, 1996.
Calculus Third Edition, M.Spivak, Cambridge University Press, 2006
S. I. Grossman, Álgebra lineal con aplicaciones, McGraw-Hill, 1991.
Matemáticas para las ciencias aplicadas, E. Steiner, Ed. Reverté, 2005
No farem servir cap software especial.