Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503998 Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OB | 2 | 2 |
es recomana haver cursat les assignatures de llengua catalana de primer curs
Caracteritzar articulatòriament els sons del català, amb les variants dialectals més importants. Identificar i caracteritzar els principals processos fonològics de la llengua
Fonètica i fonologia. Fonètica articulatòria i transcripció fonètica.
Trets distintius i classes naturals. Forma subjacent, forma fonètica i processos fonològics.
La síl·laba. Sistema vocàlic i variació dialectal.
Sistema consonàntic. Processos lèxics, postlèxics i variació dialectal
Explicació del temari i discussió de problemes
Pràctiques d'aula i resolució de problemes
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
explicació del temari i discussió de problemes | 45 | 1,8 | 1, 3, 4, 6, 8, 9, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
pràctiques d'aula i resolució de problemes | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
estudi i lectura de textos específics | 54 | 2,16 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 12 |
1. Examen final (50%)
2. Exercicis puntuats (40%)
3. Pràctica addicional (10%)
La nota final de l'assignatura serà la suma (ponderada) de les puntuacions obtingudes en cada activitat, la qual haurà se ser com a mínim 5. Després de cada prova, hi haurà sempre un procediment de revisió del resultat.
L'assignatura serà "no avaluable" quan no s'hagi fet la prova final.
Només tindran accés a la recuperació els estudiants que hagin obtingut com a mínim un 3,5 de la nota global i hagin estat avaluats en un mínim de 2/3 parts de la qualificació de l'assignatura. Només es podrà recuperar l'examen final i la nota màxima serà 5.
Els errors de normativa penalitzaran en la forma que s'estableixi per a cada activitat.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. També s'indicarà el continut i la modalitat dels diversos exercicis i proves. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixendiverses irregularitats en els actes, la qualificació final d’aquest assignatura serà zero.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot ’estudiantat hi pot accedir.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
examen final | 50% | 2 | 0,08 | 2, 3, 6, 8 |
exercicis puntuats | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13 |
pràctica addicional | 10% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Bonet, E, i M-R Lloret (1998) Fonologia catalana. Ariel
Lloret, M-R. (2011) La fonologia del català. Santillana
Prieto, P. (2004) Fonètica i fonologia Ed. UOC
Recasens, D. (1993) Fonètica i fonologia. Enciclopèdia Catalana
Solà, J. el al. (2002) Gramàtica del català contemporani. Vol-I. Empúries
...