Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503878 Estudis Socioculturals de Gènere | OT | 3 | 1 |
L’anàlisi internacional de les diferències econòmiques de gènere, inclosa la producció estadística dels organismes internacionals, classifica la població en ‘dones’ i ‘homes’. Es desaconsella que qui estigui en desacord amb l’ús d’aquesta classificació es matriculi a aquesta assignatura. L’objectiu del curs és estudiar la desigualtat econòmica entre dones i homes, i seran benvingudes totes les aportacions constructives per a profunditzar en el tema. NO són objecte del curs les teories del gènere, de la identitat sexual o de les subjectivitats, ni altres diferències estructurals entre individus.
Aquesta assignatura tindrà un enfocament empíric. El seu objectiu és que els i les estudiants s’iniciïn en l’anàlisi de dades estadístiques, demogràfiques i econòmiques.
En cada un dels quatre temes s’estudiaran les aportacions de l’Economia feminista i les fonts de dades internacionals disponibles i s’aprendrà a utilitzar les fonts estadístiques rellevants per estudiar-les: OIT, UN, Eurostat i diversos panels de dades de l’INE.
LES DONES EN L’ECONOMIA GLOBAL. ENFOCAMENTS EMPÍRICS SOBRE ECONOMIA I GÈNERE.
Elaboració de treballs
Lectura de bibliografia
Tutories
Presentació oral de treballs
Debats
Classes expositives
Pràctiques a l’aula
Seminaris
Lectura d’informes d’interès
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Treball de recerca | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
L’avaluació valorarà els coneixements adquirits mitjançant l’estudi i el treball continuat al llarg del curs.
Hi haurà dos exàmens: un parcial que valdrà el 30% de la nota final, i un final que valdrà el 40%
I dos treballs escrits sobre dos dels quatre temes del programa a partir de les lectures recomanades i cerca de materials. Cada un valdrà un 10% de la nota final. Un dels dos treballs es presentarà a classe. La presentació oral a classe valdrà el 10% restant de la nota final.
Parcial: 30% (20 preguntes test: 50% nota del parcial + 2 preguntes d’assaig: 50% de la nota del parcial)
Final: 40% (20 preguntes test: 50% nota del final + 2 preguntes d’assaig: 50% de la nota del final)
Treball escrit 1: 10%
Treball escrit 2: 10%
Presentació oral: 10%
En el moment de la realització de cada activitat d’avaluació, el professor o professora informarà a l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
En cas que les proves no es puguin realitzar presencialment, s’adaptarà el seu format (sense alterar la seva ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de foros, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà per assegurar-se l’accés de l’alumnat a aquests recursos o li oferirà altres alternatives que estiguin al seu abast.
En cas que l’estudiant cometi qualsevol tipus d’irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació serà qualificat amb un 0, independentment del procés disciplinari que se’n pugui derivar de la seva actuació. En cas que es verifiquin diverses irregularitat en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Procés de Recuperació.
Per participar en la recuperació, l’alumnat ha d’haver (a) estat avaluat prèviament en un conjunt d’activitat que suposin un mínim de 2/3 parts de la qualificació total, i (b) obtingut una qualificació mínima final de 3,5.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Examen parcial | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Treball de recerca | 10% | 111 | 4,44 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Berik, Günseli and Ebru Kongar (2921), The Routledge Handbook of Feminist Economics, Routledge.
Molano, Adriana et al. (2012), Cadenas globales de cuidados: síntesis de resultados de nueve estudios en América Latina y España. ONU Mujeres.
Orozco, Amaia, Cadenas globales de cuidados, Documento de trabajo nº 2, Naciones Unidas Serie Genero, Migración y Desarrollo.
Rubio, Philip F. (2001), A history of affirmative action, 1619-2000, University Press of Mississippi.
Campus Virtual MOODLE
Tractament de textos (amb possibilitat de conversió a Word i a pdfs)
Lector de pdfs
Power point o similar.
TEAMS
El software lliure és benvingut, sempre i quan pugui entregar-se els documents en el format demanat.