Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 | 2 |
Cap.
La docent que figura com a responsable de l'assignatura és provisional.
Conèixer, estudiar, reflexionar, examinar i practicar el paper de Redactor Publicitari (Copywriter) com a professional clau dins l'estructura organitzativa d'una agència de publicitat, les seves funcions i el seu desenvolupament operatiu tant en Above The Line (ATL) com en Below The Line (BTL) ideant i escrivint tot tipus de peces publicitàries.
TEMARI:
Part I
1- La figura del redactor publicitari (copywriter).
2- Estratègia, idea, paraula.
3- Elements del copywriting: el titular.
4- Elements del copywriting: el body copy.
Part II
5- Redacció publicitària en ATL (premsa, revistes, ràdio, TV, exterior, internet).
Part III
6- Redacció publicitària en BTL (màrqueting directe, màrqueting mòbil, fulletons, street marketing, publicitat a Internet, Xarxes Socials, PLV, patrocini, etc.).
- Teoria per a explicar els conceptes clau (classe magistral). Seminaris per aprofundir en algunnos d'aquests conceptes.
- Lectures obligatòries (llibres, articles, capítols, webs, blocs ...).
- Lectures opcionals (llibres, articles, capítols, webs, blocs ...).
- Pràctiques de redacció individuals i en grup a partir d'un briefing.
- Pràctica final d'una campanya d'un client real (si és possible) i la seva presentació oral.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, seminaris i pràctiques | 52,5 | 2,1 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorías | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs | 82,5 | 3,3 | 1, 3, 5, 6 |
Avaluació
Activitat A: Teoria 30% sobre la qualificació final.
Activitat B: Pràctiques específiques 50% sobre la qualificació final.
Activitat C: Pràctica final 20% sobre la qualificació final.
Per superar l'assignatura la nota mínima de cadascuna de les activitats no pot ser inferior a 5. La nota final serà la mitjana ponderada de les qualificacions de les tres activitats.
Recuperació
L'alumnat que no assoleixi el 5 en cadascuna de les activitats d'avaluació haurà de fer la recuperació de l'activitat corresponent.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evaluación | 0 | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Castellblanque, Mariano; Ronco,Víctor (2020), Manual del Redactor Publicitario Offline-Online. ESIC, Madrid
Curto, V. Rey, J. Sabaté J. (2008), Redacción publicitaria. Editorial UOC
D&AD (2018), The Copy Book. Taschen
Escribano Hernández, Asunción (2018). La redacción publicitaria. Síntesis
Estanyol, E. Serra C. Castellblanque, M. (2015), ¿Dónde cuentan sus historias las marcas. Ed. UOC
Estanyol, E. Roca, A. Castellblanque, M. Serra C (2015) ¿Quién se esconde detrás de una campaña publicitaria?
Fernández Cavia, José; Huertas, Asunción (2009): Redacción en relaciones públicas, Pearson-Prentice Hall, Madrid.
Guillén, Montse (2006), La motivación del redactor publicitario. Aproximación a un modelo de estudio
Morel, Rosa (2018). Neurocopywriting.
Navarro, Carlos (2006), Creatividad publicitaria eficaz. ESIC, Madrid
Rom, Josep i Sabaté, Joan (2007): Llenguatge publicitari: Estratègia i creativitat publicitàries. UOC, Barcelona.
Rodero, Emma y otros(2004). La radio que convence. Manual para creativos y locutores publicitarios. Ariel
Sawyer, R. (2006) Kiss & Sell. Redacción Publicitaria. Index Book. Barcelona
Aquesta assignatura no requereix de programari específic.