Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | OB | 3 | 2 |
No es requereixen requisits previs.
L'assignatura forma part de la matèria de Comunicació Corporativa, en bloc amb altres assignatures com: Comunicació Interna, Gestió de la Imatge Pública, Fotografia Institucional i Corporativa.
En la societat actual i en un món tan globalitzat, les crisis són una constant, afectant d'una manera o altra en la imatge i reputació de les organitzacions. Partint de l'àmbit corporatiu, es tracta d'introduir a l'alumnat en el coneixement de la gestió de les crisis empresarials i institucionals, les diferents tipologies de crisi existents i com gestionar-les des del punt de vista comunicatiu.
1. Què entenem per crisi en l'àmbit empresarial i institucional.
2. Què caracteritza una crisi i els seus riscos
3. Seqüencialitat de el desenvolupament d'una crisi.
4. Tipologies de crisi més habituals
5. Principis de la comunicació de crisi
6. El pla de crisi. Dispositiu i manual de crisi.
7. Vinculació entre crisi empresarial / institucional i reputació, activisme de marca i responsabilitat social empresarial
La metodologia docent que s'aplicarà en l'assignatura és la següent:
MD1: Classes magistrals
MD2: Classes de resolució de problemes / casos / exercicis
MD4: Elaboració de treballs / informes
MD5: Lectura d'articles / informes d'interès
MD6: Presentació oral de treballs
MD7: Tutories
MD8: Seminaris
MD11: Pràctiques d'aula
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11 |
Pràctiques | 24 | 0,96 | 1, 2, 6, 7, 8, 10 |
Seminaris | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 2, 6, 7, 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball de l'alumnat, lectures, vídeos | 87 | 3,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
El sistema d'avaluació que s'aplicarà en l'assignatura és el següent:
- realització de treballs en grup (50%) sobre la qualificació final
- assistència seminaris (10%) sobre la qualificació final
- examen tipus test (40%) sobre la qualificació final
Per superar l'assignatura s'han d'aprovar tant els treballs com l'examen.
L'assistència als seminaris és obligatòria (mínim 80%), i no és recuperable la seva realització ni assistència.
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat ...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
L'assignatura inclou la possibilitat de recuperació, sota les següents directrius:
- l'alumne que suspengui l'examen podrà accedir a un segon examen en període de recuperació. En aquest cas la nota màxima a obtenir seria aprovat (5 o 6).
- l'alumne que desitgi millorar la nota de la primera convocatòria de l'examen s'haurà de preparar una bibliografia específica (a consultar amb l'equip docent). La nota definitiva seria l'última obtinguda, independentment que aquesta fos inferior a la primera.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència Seminaris | 10% | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 10, 12 |
Examen | 40% | 2 | 0,08 | 2, 7, 8, 10 |
Treballs pràctics | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Per a la realització de treballs i presentacions calen processadors de text tipus Word, Power Point, Canva o similars.