Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503868 Comunicació de les Organitzacions | FB | 2 | 1 |
No hi ha prerequisits
Actors i institucions polítiques contemporànies és una introducció al sistema polític català i espanyol. Anàlisi de les institucions polítiques, els partits polítics i altres actors polítics emergents a Catalunya i Espanya.
Enfocament comparatiu de la diversitat de les cultures polítiques, des del punt de vista de la tipologia de les institucions, a escala mundial.
També introdueix una referència constant a l'experiència comparativa en administració, gestió pública i polítiques públiques, amb estudis de casos en diferents contextos polítics i culturals. El seu objectiu principal és que els estudiants coneguin aquests referents teòrics i empírics i que sàpiguen utilitzar-los per interpretar la dinàmica de funcionament i canvi en les administracions i les polítiques públiques.
La dedicació a aquesta assignatura es concreta en diversos tipus d'activitats. El seu valor, 6 crèdits ECTS, implica una dedicació total de 150 hores, que es distribuiran de la següent manera:
a.- Activitats dirigides, amb presència del professor. Inclouran classes magistrals. Seminaris amb exposicions orals dels estudiants sobre diferents documents històrics.
Aquestes activitats representen, aproximadament, el 33% del temps de treball de l'estudiant.
b.- Activitats supervisades, realitzades fora de l'aula, i seguint les indicacions del professor. S'haurà de preparar un treball individual.
Aquesta activitat representa, aproximadament, el 17% del temps de treball de l'estudiant.
c.- Activitats autònomes, que realitza cada estudiant pel seu compte per a la preparació del temari, mitjançant les lectures recomanades pel professor.
Aquestes activitats representen, aproximadament, el 50% del temps de treball de l'estudiant.
El procés d'aprenentatge i adquisició de competències serà supervisat pel professor a través de tutories individuals.
L'aula Moodle serà l'espai que vehicularà la informació relacionada amb l'organització de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Estudi i lectura de material | 75 | 3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Classes magistrals i Seminaris participatius | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
treball final de curs | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Les activitats d'avaluació son:
A. Seminaris Participatius, 40% sobre la calificació final
B. Treball en grup, 15% sobre la calificació final
C. Treball final de curs, 45% sobre la calificació final
La metodologia docent i l'avaluació proposades pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virutal on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels excercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura. En el cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Per a poder presentar-se a la recuperació de l'assignatura, s'haura hagut d'obtenir una nota inferior a 3,5 en el treball de final de curs que representa el 45% de l'assignatura.
L'estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d'identitat...) es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Seminaris participatius | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
treball en grup | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
treball final de curs | 45% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Bibliografía més rellevant:
CROSSMAN, Richard HS (1941), Biografía del Estado moderno, Madrid, FCE.
JUDT, Tony (2008), Postguerra. Una historia de Europa desde 1945, Madrid, Taurus.
SARTORI, Giovanni (2012), Partidos y sistema de partidos, Madrid, Alianza Editorial.
Bibliografía complementaria:
AJA, Eliseo. (2014) Estado autonómico y reforma federal. Alianza.
AJA, Eliseo. i SOLÉ TURA, Jordi. (1977) Constituciones y períodos constituyentes en España (1808-1936). Siglo XXI.
AMAT, Jordi. (2015) El llarg procés. Tusquets.
ANDUIZA, Eva. i BOSCH, Agustí. (2004) Comportamiento político y electoral. Ariel.
BARTOMEUS, O. (2016) El terratrèmol silenciós. Eumo.
BOSCH, Agustí (2004) Guía del sistema electoral. UAB.
COTARELO, Ramon. (ed.) (1992).- Transición polítia y consolidación democrática. CIS.
EQUPIO PIEDRAS DE PAPEL (2015) Aragón es nuestro Ohio. El hombre del tres
Fundación ALTERNATIVAS.- Informes sobre la democracia.
MOTABES, Juan. i MARTÍNEZ, Aantonia. (2019) Gobierno y política en España. Tirant lo Blanch.
PANEBIANCO, A. (2009) Modelos de partido. Alianza.
RENIU, Miquel. (ed.) (2012).- El sistema político español. Huygens.
TOHARIA José Juan (ed.) et al. (2011).- Pulso de España. Un informe sociológico. Fundación Ortega-Marañón.
TORCAL, Mariano Et al. (2005).- España: sociedad y política en perspectiva comparada. Tirant lo Blanch.
En aquesta assignatura no s'utilitzen programes informàtics