Logo UAB
2021/2022

Programació d'Aplicacions en Tecnologia Web

Codi: 104740 Crèdits: 6
Titulació Tipus Curs Semestre
2503873 Comunicació Interactiva OB 3 1
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Professor/a de contacte

Nom:
Adrian Padilla Molina
Correu electrònic:
Adrian.Padilla@uab.cat

Utilització d'idiomes a l'assignatura

Llengua vehicular majoritària:
català (cat)
Grup íntegre en anglès:
No
Grup íntegre en català:
Grup íntegre en espanyol:
No

Prerequisits

Per poder cursar aquesta assignatura és necessari tenir coneixement bàsics de llengua anglesa per afrontar la lectura de la bibliografia.

Tenir assumits els coneixements bàsics de les assignatures "Introducció a la tecnologia web" i "Serveis webs avançats".

Objectius

Conèixer la tecnologia disponible per al desenvolupament d'aplicacions web.

Reconèixer les exigències tècniques necessàries per al desenvolupament d'aplicacions web i la seva posada en funcionament.

Dissenyar i prototipar aplicacions web per al seu posterior desenvolupament. 

Planificar l'execució del desenvolupament d'aplicacions web. 

Familiaritzar-se amb el desplegament d'aplicacions web en servidors locals i cloud. 

Customitzar i modificar templates de CMS mitjançant HTML, CSS i PHP.

Competències

  • Aplicar i integrar els coneixements en ciències socials i humanitats i els provinents de l’enginyeria per a generar productes i serveis complexos i a la mida dels ciutadans i de les seves necessitats.
  • Gestionar el temps de manera adequada i ser capaç de planificar tasques a curt, mitjà i llarg terminis.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Reconèixer i planificar la infraestructura tecnològica necessària per a la creació, l’emmagatzematge, l’anàlisi i la distribució de productes multimèdia interactius i de l’internet social.

Resultats d'aprenentatge

  1. Dissenyar els webs i les seves aplicacions tenint en compte els aspectes ètics de no discriminació i respecte a tots els col·lectius.
  2. Dissenyar pàgines web i aplicacions funcionals des del punt de vista tecnològic.
  3. Idear aplicacions per a les pàgines web.
  4. Interpretar, valorar i discutir documents sobre la creació a internet i el rol de la tecnologia web.
  5. Planificar i executar treballs acadèmics en l'àmbit de programació bàsica i avançada.
  6. Presentar els treballs de l'assignatura en els terminis previstos i mostrar-ne la planificació individual o grupal aplicada.

Continguts

Tema 1: Introducció a les aplicacions web. 

Tema 2: Ecosistema tecnològic de les aplicacions web.

Tema 3: Desenvolupament de projectes.

Metodologia

L'adquisició de coneixements es farà a través de diversos procediments metodològics que inclouen diferents tipus d'activitats, agrupades en: classes magistrals, pràctiques en els laboratoris informàtics i seminaris. 

En les sessions teòriques es farà l'exposició dels continguts del programa, propiciant d'aquesta manera els elements necessaris per a dur a terme els exercicis pràctics als laboratoris.

Pel que fa a les pràctiques, serviran per aplicar en casos reals els coneixements adquirits en les sessions teòriques. En els seminaris s'afavoreix la reflexió crítica i el debat sobre l'anàlisi de casos reals i models. 

El calendari detallat i el contingut de les diferents sessions, s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i es penjarà també al campus virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, així com els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per l'adequat seguiment de l'assignatura. En el cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i les metodologies docents. 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Activitats formatives

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes magistrals 15 0,6 4
Pràctiques de laboratori 21 0,84 1, 2, 3, 5
Seminaris 12 0,48 4, 6
Tipus: Supervisades      
Avaluació 3 0,12 6
Tutories 10 0,4 5
Tipus: Autònomes      
Activitat autònoma 68 2,72 1, 2, 3, 5

Avaluació

Les comptencies d'aquesta assignatura s'avaluen amb diferents activitats:
- Prova teòrica escrita (40% de la nota final)
- Prova pràctica grupal de laboratori (40% de la nota final)
- Treball individual lliurat als seminaris (20% de la nota final)


La nota final serà la suma de la puntuació obtinguda en cada una d'aquestes parts.
És imprescindible realitzar les tres proves d'avaluació per a superar la assignatura.
Es farà la ponderació de les tres parts avaluables, encara que una d'elles estigui suspesa. Però no es realitzarà la ponderació si dues estan suspeses.

El sistema d'avaluació d'aquesta assignatura es correspon a avaluació continuada.


SISTEMA DE RECUPERACIÓ OPTATIU:
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura només si ha estat avaluat del conjunt d'activitats. Només es podran recuperar les pràctiques de laboratori suspeses i la prova escrita. Per tant, queden excloses de recuperació totes les activitats no presentades. Els seminaris no són recuperables i per tant no són reevaluables.
La nota máxma en les práctiques de laboratori recuperades será de 5 sobre 10.
La nota obtinguda en la recuperació de la prova escrita será la nota final d'aquest apartat, amb independència de si aquesta és millor o pitjor que la primera prova realitzada.


Assistència: L'assistència a les classes de seminaris i pràctiques de laboratori és obligatòria. L'absència no justificada de l'alumnat en aquestes sessions comporta un "no presentat" a la nota del seminari o pràctica específica, i per tant no será recuperable.
Plagi: L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 en l'activitat.


La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.

Activitats d'avaluació

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Prova teòrica 40% 3 0,12 4
Proves pràctiques de laboratori 40% 12 0,48 1, 2, 3, 5, 6
seminaris 20% 6 0,24 4

Bibliografia

La bibliografia bàsica es composa d'articles científics i llibres del camp d'estudi. 

1. Luján-Mora, S. (2011). Accesibilidad en el diseño de aplicaciones web. 

2. Hassan, Y., Martín Fernández, F. J., & Iazza, G. (2004). Diseño web centrado en el usuario: usabilidad y arquitectura de la información. Hipertext. net, (2).

3. Allanwood, G., & Beare, P. (2015). Diseño de experiencias de usuario: cómo crear diseños que gustan realmente a los usuarios. Parramón Paidotribo.

Durant la sessió d'introducció es donarà als alumnes un llistat de lectures complementaries. 

 

Programari

No es requereix