Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 | 1 |
Per poder cursar aquesta assignatura és necessari tenir coneixement bàsics de llengua anglesa per afrontar la lectura de la bibliografia.
Tenir assumits els coneixements bàsics de les assignatures "Introducció a la tecnologia web" i "Serveis webs avançats".
Conèixer la tecnologia disponible per al desenvolupament d'aplicacions web.
Reconèixer les exigències tècniques necessàries per al desenvolupament d'aplicacions web i la seva posada en funcionament.
Dissenyar i prototipar aplicacions web per al seu posterior desenvolupament.
Planificar l'execució del desenvolupament d'aplicacions web.
Familiaritzar-se amb el desplegament d'aplicacions web en servidors locals i cloud.
Customitzar i modificar templates de CMS mitjançant HTML, CSS i PHP.
Tema 1: Introducció a les aplicacions web.
Tema 2: Ecosistema tecnològic de les aplicacions web.
Tema 3: Desenvolupament de projectes.
L'adquisició de coneixements es farà a través de diversos procediments metodològics que inclouen diferents tipus d'activitats, agrupades en: classes magistrals, pràctiques en els laboratoris informàtics i seminaris.
En les sessions teòriques es farà l'exposició dels continguts del programa, propiciant d'aquesta manera els elements necessaris per a dur a terme els exercicis pràctics als laboratoris.
Pel que fa a les pràctiques, serviran per aplicar en casos reals els coneixements adquirits en les sessions teòriques. En els seminaris s'afavoreix la reflexió crítica i el debat sobre l'anàlisi de casos reals i models.
El calendari detallat i el contingut de les diferents sessions, s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i es penjarà també al campus virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, així com els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per l'adequat seguiment de l'assignatura. En el cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 4 |
Pràctiques de laboratori | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 5 |
Seminaris | 12 | 0,48 | 4, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 3 | 0,12 | 6 |
Tutories | 10 | 0,4 | 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitat autònoma | 68 | 2,72 | 1, 2, 3, 5 |
Les comptencies d'aquesta assignatura s'avaluen amb diferents activitats:
- Prova teòrica escrita (40% de la nota final)
- Prova pràctica grupal de laboratori (40% de la nota final)
- Treball individual lliurat als seminaris (20% de la nota final)
La nota final serà la suma de la puntuació obtinguda en cada una d'aquestes parts.
És imprescindible realitzar les tres proves d'avaluació per a superar la assignatura.
Es farà la ponderació de les tres parts avaluables, encara que una d'elles estigui suspesa. Però no es realitzarà la ponderació si dues estan suspeses.
El sistema d'avaluació d'aquesta assignatura es correspon a avaluació continuada.
SISTEMA DE RECUPERACIÓ OPTATIU:
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura només si ha estat avaluat del conjunt d'activitats. Només es podran recuperar les pràctiques de laboratori suspeses i la prova escrita. Per tant, queden excloses de recuperació totes les activitats no presentades. Els seminaris no són recuperables i per tant no són reevaluables.
La nota máxma en les práctiques de laboratori recuperades será de 5 sobre 10.
La nota obtinguda en la recuperació de la prova escrita será la nota final d'aquest apartat, amb independència de si aquesta és millor o pitjor que la primera prova realitzada.
Assistència: L'assistència a les classes de seminaris i pràctiques de laboratori és obligatòria. L'absència no justificada de l'alumnat en aquestes sessions comporta un "no presentat" a la nota del seminari o pràctica específica, i per tant no será recuperable.
Plagi: L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 en l'activitat.
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova teòrica | 40% | 3 | 0,12 | 4 |
Proves pràctiques de laboratori | 40% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 5, 6 |
seminaris | 20% | 6 | 0,24 | 4 |
La bibliografia bàsica es composa d'articles científics i llibres del camp d'estudi.
1. Luján-Mora, S. (2011). Accesibilidad en el diseño de aplicaciones web.
2. Hassan, Y., Martín Fernández, F. J., & Iazza, G. (2004). Diseño web centrado en el usuario: usabilidad y arquitectura de la información. Hipertext. net, (2).
3. Allanwood, G., & Beare, P. (2015). Diseño de experiencias de usuario: cómo crear diseños que gustan realmente a los usuarios. Parramón Paidotribo.
Durant la sessió d'introducció es donarà als alumnes un llistat de lectures complementaries.
No es requereix