Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 | 0 |
Aquesta assignatura no té prerequisits
Objectius Formatius
Conèixer els principals agents materials així com els riscos derivats de la seva utilització.
Conèixer les principals mesures preventives per eliminar o controlar els riscos.
Conèixer la importància de la investigació d'accidents i com portar a terme la mateixa.
Conèixer les diferències entre un pla d’emergències i un pla d’autoprotecció i poder elaborar les consignes bàsiques d’emergència per a un centre/activitat.
Conèixer per a cada temàtica la normativa preventiva bàsica de referència
Introducció. Condicions de treball i Salut.
Tipologia de riscos.
Accidents/Incidents.
Investigació d’accidents/incidents.
Anàlisi de risc. Avaluació del risc.
Seguiment mesures correctores.
Anàlisi, avaluació i control del risc. Espais de treball
Anàlisi, avaluació i control del risc. Codi Tècnic de l’Edificació
Plans d’emergència i autoprotecció
Anàlisi, avaluació i control del risc. Seguretat de producte (màquines i equips de treball).
Resguards i dispositius.
Equips de protecció individual.
Senyalització
Anàlisi, avaluació i control del risc. Altres equips de treball
Equips mòbils i equips d’aixecament de càrregues.
Instal·lacions.
Bastides i Escales Manuals
Emmagatzematge
Incendis-Explosions
La formació es basarà principalment en la lectura del manual de l'assignatura.
Aquest serà el document bàsic per poder superar-lo.
No obstant això, una sèrie de documents de referència es presentarà com a lectura complementària durant l'assignatura.
Es important mencionar que les videoclasses tenen com a principal objetiu resoldre els dubtes relatius al temari, per tant es imprescindible una preparació dels temes abans de cada sessió
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació i Classes | 16 | 0,64 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Prova d'avaluació continuada I i II | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònoma | 110 | 4,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
L'alumnat realitzarà quatre proves d'avaluació continuada (PAC) que lliurarà a través de l'aula moodle.
L'alumnat realitzarà una avaluació mitjançant prova escrita presencial sobre la matèria tractada que tindrà lloc en la data programada a l'Escola. Està prova podrà ser oral a criteri del professor.
Reavaluació
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa. Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificaciófinal d'aquesta assignatura serà 0 ". Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteriodel professorat.
Alumnes que tornena cursar l’assignatura
En lo relatiu a aquells alumnes que han de tornar a cursar l’assignatura, cal subratyar que la metodología avaluativa es la mateixa que per la resta d’alumnes
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova Final d'Avaluació Continuada | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Proves d'avaluació continuada | 60 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Benavides, Fernando. (1997). Salud Laboral. Conceptos y técnicas para la prevención de riesgos laborales.
Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo, Web del Ministerio de Empleo y Seguridad Social, recuperat juliol 2012 a: http://www.insht.es/portal/site/Insht/
Departament d’empresa i Ocupació.
Aquesta assigantura farà servir el programari bàsic del paquet d'office 365