Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 | 0 |
Aquesta asignatura no te prerequisits
L'objectiu general de l'assignatura és obtenir els coneixements mínims que necessita un directiu de seguretat pública en l'àmbit local, concretat en els següents objectius específics:
- Contextualitzar la gestió de seguretat pública local.
- Familiaritzar l'alumne amb les característiques bàsiques de les organitzacions de policia local i el seu funcionament.
- Obtenir uns mínims coneixements de les eines de gestió del directiu de policia local.
- Conèixer les competències bàsiques de lideratge necessàries per a l'exercici de la direcció policial.
1. La seguretat pública a l’administració local
a. Context socioeconòmic.
b. Concepte seguretat pública. Dimensions de la seguretat
c. La perspectiva de génere en seguretat pública
c. Espai públic i convivència
d. La Policia de Proximitat.
2. Gestió del servei de seguretat:
a. Organització del servei policial
b. Tecnologia aplicada al servei de seguretat
c. Sistema de gestió d’incidents.
3. Codis ètics.
a. Normativa.
b. Mecanismes de control.
c. Els valors
4. Exercici de les funcions directives. Eines d’anàlisi, planificació i definició d’estratègies en l’àmbit de la seguretat. Metodologia de treball per abordar conflictes de seguretat.
5.Competències per a l’exercici del lideratge en l’àmbit de la seguretat.
a. Comunicació i comprensió interpersonal
b. Treball en equip
c. Presa de decisions
d. Gestió del conflicte
e. Organització i planificació del treball.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Videoconferències amb la participació activa de l'alumnat | 6 | 0,24 | 1, 3, 4, 7, 8, 10, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
RESOLUCIÓ DE DUBTES SOBRE TEMARI i PRÀCTIQUES | 24 | 0,96 | 1, 4, 7, 8, 10, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i elaboració de les PAC's | 120 | 4,8 | 1, 4, 7, 8, 10, 12, 13 |
El sistema d'avaluació seguirà el model de "avaluació contínua" i consistirà en la realització de 2 exercicis i una prova final.
Proves d'avaluació contínua (PAC1 i PAC2)
Consistirà en la realització de dos exercicis pràctics sobre els temes de l'assignatura relacionats amb el contingut de l'assignatura. La seva realització s'efectuarà, prenent com a base, el manual de l'alumne i podrà complementar-se amb documentació de la bibliografia bàsica o amb una altra de referència que es citarà en els exercicis.
Examen presencial (prova individual)
Consistirà en la realització d'una sèrie d'exercicis teòrics i pràctics a realitzar presencialment a l'Escola.
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".
Les proves / exàmens podran ser escrits i / o orals a criteri del professorat
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final d'Avaluació Contínua | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Proves escrites i/o orals que permetin valorar els coneixements adquirits per l'estudiant | 60% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
Alabart, A. (1996). La delinqüència a Barcelona: relaitat i por. Tretze anys d'enquestes de victimització,. Barcelona: Institut d'Estudis Metropolitans de Barcelona.
Alvarez Solves, J. (2009). Estilos de liderazgo en la Policía Local de la Comunidad Valenciana. Valencia: Universidad de Valencia, Facultad de Psicología, Departamento de Psicología Social.
Arzoz Santisteban, X. (2002). Videovigilancia y derechos fundamentals; análisis de la constitucionalidad de la Ley Orgánica 4/1997. REDC(64), 133 y ss.
Avila, S. (2014). La gestion emocional. Madrid: Pearson.
Avila, S. (2015). Aprendiendo a liderar. Madrid: Pearson.
Ballbé, M. (2006). Seguridad humana: del estado anómico al estado regulador. Barcelona: Escuela de Prevención y Seguridad Integral.
Beck, U. (1999). La sociedad del riesgo global. Madrid: Siglo XXI.
Belbin, M. (2009). Equipos Directivos. El porqué de su éxito o fracaso. New York: Belbin.
Bergalli, R. (1996). Control social punitivo:sistema penal e instancias de aplicación (policía, jurisdicción y cárcel). Barcelona: Bosch.
Berger, P. L. (1966). Coaching y liderazgo de equipos: coaching para un liderazgo con capacidad de transformación. Barcelona: Herder.
Berriatua San Sebastián, J. (1995). Aproximación al concepto de seguridad pública. RVAP, 738 y ss.
Blanchard, K. (2007). Liderazgo al mas alto nivel. Barcelona: Norma.
Bohigas, O. (2003). Realismo, urbanidad y fracaso. Pamplona: Tapa Blanda.
Boira, J. (1994). Espacio subjetivo y geografia. Barcelona: Nau Llibres.
Borja, J. (2005). Urbanismo i ciutadania, en Barcelona metrópolis mediterránea. Barcelona: Instituto de Cultura Ajuntament de Barcelona.
Capell i Manzanares, J. M. (2011). Ser policia. Barcelona: Plataforma editorial.
Carro, J. L. (1990). Sobre los conceptos de orden público, seguridad ciudadana y seguridad pública. Madrid: Ministerio del Interior.
Casino Rubio, M. (2003). Las funciones de las Policías locales en materia de seguridad y orden públicos en la Comunidad de Madrid. Barcelona: Bosch.
Castells, M. (2001). La conexión perversa: la economía criminal global. Madrid: Alianza.
Castiñeira, A., & M., L. J. (2012). El poliedre del lideratge. Barcelona: Barcino.
Castro, C. (1997). La geografia en la vida cotidiana. Barcelona: Serbal.
Catalunya, G. d. (1997). El modelo policial y sus retos de futuro. Barcelona: Viena Serveis Editorials S.L.
Cohen, S. (1985). Visiones del control social . Barcelona: PPU.
Curbet, J. (2001). La Policía Local en la encrucijada de la Nueva Era. Revista Policía Municipal, 16-39.
Díez Ripollés, J. (2005). De la sociedad del riesgo a la seguridad ciudadana: un debate desenfocado. Madrid: Civitas.
Dominguez, J., & X, V. (2000). La seguretat i la policia, entre modernitat i postmodernitat. Notes per a una anàlisi sistèmica sobre els seus processos de canvi. Revista Catalana de Seguretat Pública(6-7).
Escalante Catarroyo, J. (2004). Fundamentos jurídicos de la policía local. Revista Sector Seguridad, 110-112.
Esteve Pardo, P. (1999). Técnica, riesgo y Derecho. Barcelona: Ariel.
Fernandez, C., & Yñiguez, A. (2014). Gestió estratègica de la policia. Organització de l’eficiència en el treball policial. Sevilla: Punto Rojo Libros.
García Gil, F. J. (2006). Manual Práctico del Policía Local. 5ª edición. Pamplona: DAPP, Publicaciones Jurídicas S.L.
Garcia Morillo, J. (1999). El derecho a la libertad personal. Barcelona: Ariel.
Gil, T. (2001). Eficacia y sistemas de calidad en la policía. Bilbao: ENE.
Guillen, F. (1993). La competencia autonómica sobre coordinación de las Policías locales a la luz de la reciente jurisprudencia constitucional. Revista Catalana de Derecho Público, 177 y ss.
Guillen, F. (2016). Modelos de policía. Hacia un modelo. Barcelona: Bosch Editor.
Hall, E. (1988). La dimensión oculta. Méjico: Siglo XXI.
Harris, M. (1978). El desarrollo de la teoría antropológica. Madrid: Siglo XXI.
Ishikawa, K. (1985). Guía de control de la calidad. Madrid: UNIPUB.
Jericó, P. (2010). Heroes cotidianos. Barcelona: Planeta.
Larrauri, E. (1990). La herencia de la criminología crítica. Madrid: Siglo XXI.
Lewellwn, T. (1983). Antropología política. Barcelona: Bellaterra S.A.
Longo, F. (2004). Mérito y flexibilidad. Barcelona: Paidós Iberica.
Martín Fernandez, M. (1990). La profesión de policía. Madrid: Siglo XXI.
Martinez, R. (2001). Tecnologías de la información, policía y Constitución. Valencia: Tirant lo Blanch.
Nieto, A. (1975). Algunas precisiones sobre el concepto de policía. Revista de Administración Pública(81).
Picó, J. (1987). Teorías sobre el estado del bienestar. Madrid: Siglo XXI.
Rappoport, A. (1977). Aspectos humanos de la forma humana. Barcelona: Gili.
Recasens, A. (1992). El aparato policial como elemento de ruptura de la supuesta neutralidad en la aplicación del derecho. IVCongreso Español de Sociología.
Recasens, A. (2000). Les noves polítiques de seguretat. Revista Catalana de Seguretat Pública(6-7).
Recasens, A. (2007). La seguridad y sus políticas. Barcelona: Atelier.
Torrente Robles, D. (1997). La sociedad policial. Poder, trabajo y cultura en una organización local de policía. Barcelona: Universitat de Barcelona.
Velasco Caballero, F. (2006). Inmigración y policía administrativa de seguridad. Revista Catalana de Seguretat Pública, 227-230.
Villaverde Menendez, I. (2006). Nuevas tecnologías, videovigilancia, derecho a la protección de datos y ficheros policiales. Revista Catalana de Seguretat Pública(17).
Villoria, M. (1996). La modernización de la administración como instrumento al servicio de la democracia. Madrid: INAP-MAP.
Withworth, L., Kimsey-House, K., Henry, K.-H., & Sandahl, P. (2007). Coaching coactivo. Madrid: LID .
Wolf, E. (1966). Antropología social de las sociedades complejas. Madrid: Alianza.
Moodle aula virtual
Microsoft Teams