Titulació | Tipus | Curs | Semestre |
---|---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | FB | 2 | 2 |
No hi ha prerequisits
Les organitzacions vinculades a la seguretat i les emergències tenen unes necessitats comunicatives pròpies i característiques diferenciades de les de qualsevol altre organisme. Aquestes organitzacions, ja siguin públiques o privades necessiten projectar la seva imatge, ja sigui per obligacions derivades de la legislació (cas, per exemple, de l'àmbit de Protecció Civil), o bé per a gaudir d'una bona reputació i consolidar la seva marca com a referent.
Els alumnes del Grau de Prevenció i Seguretat Integral, com a futurs professionals que formaran part o tindran interlocució amb aquestes organitzacions, han de disposar de uns coneixements relatius al funcionament dels sistemes de comunicació d'una empresa, administració o un altre organisme, especialment de els vinculats al món de la seguretat i les emergències.
La comunicació és una realitat transversal que afecta i arriba a tots els elements de una organització, per simple o complexa que sigui. Comunicar estratègicament és una necessitat. Com comunicar, a qui i mitjançant quines eines, quin és el paper de les xarxes socials o els mitjans de comunicació tradicionals en l'estratègia comunicativa de una institució o empresa són elements a conèixer per part d'un professional de la prevenció i la seguretat. També cal conèixer els mecanismes per a enfrontar comunicativament una crisi, com detectar-la i gestionar-la perquè els efectes negatius en la reputació de qualsevol organització, siguin controlats. Aquesta assignatura ofereix una visió general sobre la comunicació de les organitzacions, la comunicació de crisi i específica de la comunicació de les organitzacions vinculades a la seguretat i emergències. L'alumne podrà adquirir els coneixements bàsics necessaris sobre la matèria enfocats a la pràctica professional. Tindrà una visió general de com són i operen els mitjans de comunicació i les xarxes socials, com funciona l'estructura comunicativa d'una organització i de quines eines disposa. També tindrà una visió global dels mecanismes de preparació i gestió a nivell comunicatiu de una crisi, a més de saber de quina forma s'organitzen comunicativament els organismes vinculats a la seguretat i emergències.
OBJECTIUS FORMATIUS
Adquirir els coneixements bàsics sobre la realitat de la comunicació de les organitzacions en l'entorn actual, especialment de les organitzacions vinculades a la
seguretat i les emergències.
Conèixer quins són els mecanismes informatius dels mitjans de comunicació i com interactuen amb les organitzacions públiques i privades.
Conèixer l'estructura, mecanismes i canals de comunicació interna i externa d'una organització.
Conèixer el funcionament de les xarxes socials aplicades al món de la comunicació de les organitzacions vinculades a la seguretat i les emergències.
Conèixer què és i en què es basa la comunicació de crisi.
TEMA 1.- EL PROCÉS COMUNICATIU I ELS SEUS ACTORS
TEMA 2.- TIPOLOGIA I FUNCIONAMENT DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ: relació amb les organitzacions privades i amb l'Administració.
TEMA 3.- LES XARXES SOCIALS
TEMA 4.- LA COMUNICACIÓ CORPORATIVA: estratègies institucionals. Publicitat, propaganda, màrqueting i canals de divulgació.
TEMA 5.- LA COMUNICACIÓ DE CRISI: preparació, detecció i gestió. Estudi de casos.
TEMA 6.- LA COMUNICACIÓ DE SEGURETAT I EMERGÈNCIES: singularitats i adaptació al nou paradigma. Estudi de casos.
TEMA 7.- LA CONSTRUCCIÓ DEL MISSATGE. TÈCNIQUES PER PARLAR EN PÚBLIC: característiques del relat i el missatge. El paper de l'portaveu. Habilitats per ser un bon portaveu, anàlisi dels punts forts, punts febles i potencialitats d'un individu com a portaveu.
El present pla d'estudis dóna un gran i necessari protagonisme a l'acte d'aprenentatge de l'alumne. En aquest sentit, és important ressaltar que les vídeoclasses tenen com a principal objectiu resoldre els dubtes i comentaris relatius al temari, per tant és imprescindible, per part de l’alumnat, una preparació dels temes abans de cada sessió.
Tanmateix això no exclou la pervivència de un percentatge d'activitats dirigides que es concretarien en classe magistrals amb suport TIC i inclusió de debats i fòrums de discussió i realització de treballs amb suport TIC. Tot això implica que l'alumne adquirirà les següents competències: CE9, CE7 i CT9
L'alumne en el grau té, com hem esmentat abans, l'exigència d'un autoaprenentatge.
Aquest es concreta i aconsegueix en les activitats autònomes que serien les següents:
‐ resolució de casos on l'alumne s'acostarà a la problemàtica de l'especialitat i actuarà d'acord amb les pautes que es trobarà habitualment en la seva vida laboral
‐ estudi personal a fi de buscar la necessària consolidació de coneixements per a superar l'assignatura .
En aquestes activitats, l'alumne adquirirà les següents competències: CT5, CT8, CT10, CE3 i CE7
En les activitats supervisades de l'alumne, haurà de preparar un tema, comptant amb l'assessorament i consell del professor. En aquestes activitats l'alumne adquirirà les següent competències: CT11, CE3 i CE7.
Finalment l'alumne serà objecte de una avaluació, sent aquesta un sumatori de les notes obtingudes en les proves d'avaluació contínua i en l'examen. El resultat favorable en l'avaluació suposa l'adquisició de les següents competències: CT7, CE3 i CE7
Les tutoriesamb el professorat es concertaran per correu electrònic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Videoclasses amb participació activa de l'alumnat | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de dubtes sobre temari i pràctiques | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual i elaboració de Proves d'Avaluació Continuada PAC 1, 2, 3 i 4 | 110 | 4,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova Final d'Avaluació Continuada | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Prova d'avaluació contínua PAC 1 | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Prova d'avaluació contínua PAC 2 | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Prova d'avaluació contínua PAC 3 | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Prova d'avaluació contínua PAC 4 | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Aquesta assignatura farà servir el programari bàsic del paquet d'Office 365.